Vlada je sada zatražila od regulatora, Australske komisije za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošače, da sastavi obvezujući kodeks za digitalne platforme i medijske kuće...
Google i Facebook će plaćati za sadržaje australskih medija!
Digitalni divovi Google i Facebook morat će australskim medijima ubuduće plaćati objavu sadržaja prema planu vlade koji cilja na podršku medijskom sektoru teško pogođenom pandemijom korona virusa.
Ministar financija Josh Frydenberg najavio je u ponedjeljak da će do srpnja biti dovršen obvezujući kodeks o digitalnim platformama kako bi se "otklonio problem neravnoteže snaga u pregovorima" s medijskim kućama, kazao je u ponedjeljak ministar financija Josh Frydenberg.
Odluka je donesena budući da Facebook i Alphabet nisu sami sročili neobvezujući kodeks kako bi otklonili prigovore medija da pretjerano kontroliraju oglašavanje, ključan izvor prihoda medijskih kuća.
Vlada je sada zatražila od regulatora, Australske komisije za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošače, da sastavi obvezujući kodeks za digitalne platforme i medijske kuće.
- Donosimo definitivnu odluku o kreiranju obvezujućeg kodeksa, u želji da budemo prva zemlja u svijetu koja će se pobrinuti da divovi društvenih mreža plaćaju za sadržaj - rekao je Frydenberg novinarima u Canberri.
Time želimo tehnološke divove pozvati na odgovornost, osigurati stvarno pošteno natjecanje i ravnopravnost i sačuvati radna mjesta u novinarstvu naglasio je.
ACCC je prošle godine proveo 18-mjesečno istraživanje digitalnih platformi, fokusirano na tehnološke divove poput Facebooka i Googlea, kako bi obuzdali njihovo naglo širenje na tržištu, osigurali ravnopravnu konkurenciju i poboljšali transparentnost.
Od ožujka prihodi od oglašavanja u australskim medijima naglo padaju zbog pandemije korona virusa i ograničenja kojima se nastoji usporiti širenje bolesti. Poslovanje medijskih kuća znatno je zakomplicirano i mnoge su zatvorile svoja vrata ili smanjile broj zaposlenih.
- Vlada je odlučila da prvotni vremenski okvir zahtijeva ubrzanje - rekao je Frydenberg, dodajući da je australski medijski sektor bio pod pritiskom i prije pojave virusa koji ga je dodano pojačao.