Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 23
Foto: Matija Habljak/PIXSELL - ILUSTRACIJA
INSPIRATIVNA PRIČA

U šest godina rada u istoj firmi napredovao je triput. 'Izazova ima puno, nijedan dan nije isti'

Sa završenom srednjom školom i zanimanjem strojovođe, Antonio Medved pronašao je posao u struci i u kratko vrijeme čak triput napredovao. Njegova inspirativna priča dokaz je da se uz rad na sebi mnogo toga može postići

Sadržaj donosi ENNA

Danas posao strojovođe pripada deficitarnim zanimanjima, a mladi mahom upisuju škole i zanimanja za koja Hrvatski zavod za zapošljavanje iz godine u godinu predlaže da se smanji broj upisanih jer ih ima i više nego dovoljno. Tako se u pojedinim gradovima i općinama posao strojovođe opet našao na listi deficitarnih zanimanja za 2023., a mediji su još u veljači pisali da upravo zbog manjka strojovođa dolazi i do zastoja u željezničkom prijevozu.

Premda posao strojovođe nije popularan među mlađim generacijama, one trebaju biti svjesne da im i ovo zanimanje nudi mnogobrojne mogućnosti napretka u karijeri. Naime, o svakom pojedincu ovisi kako će izgledati njegov karijerni put i hoće li iskoristiti prilike koje mu se na tom putu pojave.

Upravo je zato inspirativna priča našeg sugovornika Antonia Medveda (34), koji je radom i trudom od posla strojovođe došao do pozicije kontrolora prometne sigurnosti. Otkrio nam je kako mu je to pošlo za rukom te s kojim se izazovima u poslu danas susreće.

Kad poslodavac prepozna talent

Antonio Medved rođen je 1989. u Vinkovcima, osnovnu školu završio je u Ivankovu pokraj Vinkovaca, a srednju školu za zanimanje ''tehničar vuče - strojovođa'' upisao je 2004. godine u Tehničkoj školi Zagreb. Četverogodišnje zanimanje strojovođe 2017. godine dovelo ga je u tvrtku ENNA Transport, koja je poznata i kao prvi hrvatski privatni željeznički cargo prijevoznik. U njoj i danas radi, ali sad na poziciji kontrolora prometne sigurnosti.

Naime, nakon dvije godine obavljanja posla strojovođe, Medved je počeo raditi u operativi ENNA Transporta kao pomoćni dispečer. U tom periodu pružila mu se prilika da položi andragogiju kako bi postao instruktor strojovođa i ovlašteni ispitivač, što je objeručke prihvatio. Zatim je kao pomoćnik voditelja operative vodio odjeljenje strojovođa, a u studenom ove godine počeo je raditi kao kontrolor sigurnosti u željezničkom prometu te u odjelu tehnike na održavanju lokomotiva.

Njegova priča dokaz je da se uz trud i rad mnogo toga može postići, no tu su također potrebne velika razina odgovornosti i kontinuirana edukacija.

- Kontrolor za sigurnost željezničkog prometa ima veliku ulogu kako bi spriječio bilo kakve nepravilnosti u radu izvršnih radnika (strojovođa, pregledača vagona) i kako bi pratio obavlja li se posao na siguran način - objašnjava Medved prirodu svog posla te dodaje da, uz posao kontrolora za sigurnost, radi kao instruktor/ovlašteni ispitivač. 

- Tu također imamo svakodnevne ispite mladih strojovođa koji nakon stažiranja polažu stručni ispit za strojovođu, pri čemu moramo procijeniti je li taj mladi strojovođa spreman sam sjesti u lokomotivu i voziti vlak po prugama HŽ Infrastrukture - pojašnjava sugovornik te pritom dodaje da vozni park ENNA Transporta ima najsuvremenije lokomotive koje također omogućavaju sigurniji i kvalitetniji rad za strojovođu.

Ističe kako je u svemu tome velika prednost što je atmosfera u odjelu, odnosno tvrtki, sjajna budući da su timski rad, komunikacija i suradnja sa svim odjelima unutar tvrtke presudni za kvalitetno obavljen posao.

Dinamična pozicija koja traži odgovornost 

Njegov posao nosi veliku odgovornost s obzirom na to da rukuje vrijednom opremom, a pritom je zadužen i za prenošenje znanja strojovođama kako bi što efikasnije obavljali svoj posao.

- Izazova u poslu ima mnogo jer, praktički, niti jedan dan nije isti. Radimo vrlo intenzivno sa strojovođama kroz školovanja i edukacije kako bismo povećali sigurnost u željezničkom prometu i eliminirali bilo kakve nepravilnosti u radu - kaže Medved i dodaje da su veliki izazovi u ovom poslu svakodnevni.

- Rizik je prilično velik jer je riječ o 'teškoj' mehanizaciji, lokomotivama i vagonima, odnosno o opremi koja je vrijedna više milijuna eura. Također, u prometovanju vlakova ovisimo uglavnom o drugim subjektima, poput upravitelja infrastrukture HŽ Infrastrukture, carine, lučkih terminala, industrije i slično - objašnjava sugovornik te dodaje da je danas jedan od najvećih problema željezničkih prijevoznika u Hrvatskoj to što su mnoge pruge zatvorene radi građenja i modernizacije željezničke mreže.

- Ti zatvori su mnogobrojni, česti te dugoročni i svakako utječu na operativnu organizaciju i prometovanje vlakova, ali i na financije. Najčešća relacija prometovanja intermodalnih (kontejnerskih) vlakova je Rijeka - Budimpešta i obrnuto, gdje je vozno vrijeme zbog mnogih ograničenja na infrastrukturi prosječno više od 36 sati u jednom smjeru za 330 km udaljenosti - kaže Medved te dodaje da je to za današnje vrijeme modernih tehnologija i rješenja prilično sporo.

Važno je ulagati u (buduće) zaposlenike

U tvrtki ENNA Transport trenutno radi 65 strojovođa, koji upravljaju s 14 lokomotiva različitih serija i proizvođača. S obzirom na to da uspješno šire svoje poslovanje u Hrvatskoj i regiji, ali i ulažu u radnike, budućim strojovođama svakako predstavljaju poželjnog poslodavca, a ove godine odlučili su i stipendirati mlade nade.

- ENNA Transport je prvi put ove školske godine odlučila napraviti kampanju u Tehničkoj školi Zagreb s ciljem interesa i privlačenja mladih koji su upisali smjer zanimanje 'tehničar vuče - strojovođa'. Pritom se đacima nudi stipendija za cijelu školsku godinu 4. razreda. A nakon uspješnog završetka srednje škole sa zvanjem strojovođa imaju mogućnost početi stažirati u ENNA Transportu te poslije zasnovati stalni radni odnos - objašnjava Medved te pritom zaključuje da su prednosti rada u ENNA grupi svakako te što se konstantno ulaže u znanje i edukaciju zaposlenika, njihovu sigurnost, uvjete rada i kvalitetu.

Sadržaj donosi ENNA

Komentari 23
Prepoznajete li ove vještine kod svoje djece? Kod kuće možda imate budućeg inovatora!
PSIHOLOG SAVJETUJE

Prepoznajete li ove vještine kod svoje djece? Kod kuće možda imate budućeg inovatora!

STEM obrazovanje može značajno utjecati na kognitivni i motorički razvoj djece. Ali s obzirom na to da obrazovni sustav ne potiče dovoljno STEM učenje, pitali smo psihologa kako roditelji mogu prepoznati i razvijati STEM vještine kod djece
Zeleno Međimurje: Život od Drave i Mure, od legendi do popevki, od prirode do stola
MISTIČNO I BAJKOVITO

Zeleno Međimurje: Život od Drave i Mure, od legendi do popevki, od prirode do stola

Živopisno Međimurje, smješteno između Mure i Drave, fascinira svojom ponudom, a toplina i susretljivost Međimuraca dodatan su razlog za posjet ovom kraju. Riječ je o specifičnoj regiji koja spaja ljepote prirode s nematerijalnom baštinom
Hoće li Hrvatska ikada postati sto posto obnovljiva?
BOLJA ENERGIJA!

Hoće li Hrvatska ikada postati sto posto obnovljiva?

U ponedjeljak, 25. studenog, 24sata organiziraju konferenciju Bolja energija. Uz mnoge stručnjake, ekskluzivne razgovore i inovativne poduzetnike doznat ćemo koja je budućnost solarne energije u Hrvatskoj