Serija je slika stvarnog svijeta u formi bajke za tinejdžere, s nadasve inteligentnim i dramaturški besprijekornim scenarijem, koji se gleda u jednom dahu
Pogledali smo seriju 'Geekica': Serija za mlade, odrasle osobe koju ćete pogledati bez prekida!
Prije samo dva tjedna u tekstu o seriji 'Vodič za ubojstva za dobre djevojke' spomenuo sam seriju 'Geekica', koju tad nisam gledao, kao još jedan poznati hit o tinejdžerima snimljen prema romanima nazvanim za 'mlade odrasle' ('Young Adult'). Prijevod engleskog naslova serije 'Geek Girl' kao anglikanizam 'Geekica' nazvao sam glupim jer je, bio sam uvjeren, značenje te riječi 'štreberica' koja je udomaćeni germanizam u hrvatskom jeziku.
Nisam bio u pravu (ispričavam se prevoditelju) jer nisam znao da riječ 'geek' ne znači samo štreber nego mnogo više - mladu osobu koja je neprilagođena u svojoj okolini i koju većina odbacuje i naziva čudakom, osobenjakom, šmokljanom i 'luzerom'. Serija 'Geekica' počinje riječima 16-godišnje junakinje: 'Moje ime je Harriet Manners i ja sam geekica' i ona u nastavku pojašnjava riječ 'geek' kao sleng koja označava 'osobu nevještu u društvu ili u odijevanju' i 'opsjednutog entuzijasta'.
Ispovijest nastavlja samosvjesno: 'Cijeli sam se život trudila biti nevidljiva i uklopiti se. Sve dok me nisu otkrili. Nevidljivost je tad postala nemoguća. Oduvijek znam da sam drukčija od drugih. Zvali su me 'geekica' i taj se naziv zadržao.'
I, kao prava 'geekica' koja sve razumije i vidi jasnije od drugih, Harriet Manners (koju savršeno glumi darovita Emily Carey) daje točnu definiciju onog što govori: 'Ovo je priča za svakog tko je htio biti netko drugi'.
Kanadsko-britanska serija 'Geekica' jedna je od najboljih novih Netflixovih produkcija i otkriva nam svijet 'geekova' kao model uspjeha mladih u 21. stoljeću. Nijedna tehnološki moćna tvrtka danas ne može opstati bez njih, a najbolji primjer je 'geek' Mark Zuckerberg, osnivač Facebooka, kojeg časopis New York naziva 'najmoćnijim čovjekom na svijetu'.
Serija 'Geekica' snimljena je prema prvom od šest bestselera danas 42-godišnje Holly Smale, koji je 2013. bio najprodavaniji i najčitaniji roman u Velikoj Britaniji. Poput junakinje Harriet Manners, Holly Smale je bila 'geek' i neurodivergentna, a ta riječ zajednički je nazivnik za brojne 'različitosti' poput autizma, disleksije, dispraksije, bipolarnog poremećaja i drugih. Slavni neurodivergentni 'geekovi' su Albert Einstein, Marie Curie, Nikola Tesla, Vincent van Gogh, Anthony Hopkins i aktivistica Greta Thunberg.
Nadasve inteligentan i dramaturški besprijekoran scenarij napisale su, s autoricom romana, još četiri scenaristice, a svih deset polusatnih epizoda režirao je još jedan 'geek', irski osobenjak Declan O’Dwyer, čiji okretni filmski rukopis povremeno kvari sklonost usporenim snimkama modnih nastupa glavne junakinje, kao da se radi o princezi iz 'Ratova zvijezda'.
Možda njegov idolatrijski odnos prema Harriet Manners i nije posve promašen jer ona od prezrene 'geekice' postaje zvijezda modnih pista kojoj se, kad postane slavna, njezine srednjoškolske mučiteljice dodvoravaju.
U ovoj priči o uspjehu nije važna samo junakinja Harriet Manners nego i ostala lica. Spisateljica i koscenaristica Holly Smale majstorski je portretirala karaktere Harrietina modnog agenta, živopisnoga gay crnca Wilbura (izvrstan Emmanuel Imani), njezine prijateljice Natalie (Rochelle Harrington), makijavelističke vlasnice modne agencije Jude (Sarah Parish), mladog manekena Nicka Parka (Liam Woodrum) koji se zaljubi u Harriet kao i ona u njega, ekscentrične i moćne dizajnerice Yuji Lee (Sandra Yi Sencindiver), junakinjina tate Richarda (Tim Downie) i maćehe Annabel (Jemima Rooper), podle učenice Lexi (Mia Jenkins), proračunate manekenke Poppy (Daisy Jelley) i još mnogih lica.
Nema površnih i nejasnih spodoba kao u većini novijih serija, a izbrušenost i oštrina karaktera i njihovih odnosa daje priči takav zamah da je možete, poput mene, odgledati u dahu, bez prekida. Neki recenzenti zamjeraju autoricama nerealističnu sliku modnog svijeta, kao da zaboravljaju da je 'Geekica' serija za 'mlade odrasle'. To je slika stvarnog svijeta u formi bajke za tinejdžere, a u bajkama je najvažnije da je ono što je stvarnom svijetu nemoguće u priči za mlade moguće.
OCJENA:
9/10