Kad tvrtka čije artikle kupujete na internetu ne šalje u Hrvatsku, unajmite nekog tko će ih primiti u vaše ime
Što kad nema dostave? Pakete mogu poslati web posrednici
Iako ćete kupnjom na internetu značajnije uštedjeti, često ćete naići na situaciju u kojoj internetske trgovine ne šalju artikle u Hrvatsku. Razlozi mogu biti razni, od za njih nepovoljnih troškova poštarine do nepovjerenja prema hrvatskoj carini ili čak kupcima. No i u takvom slučaju na raspolaganju imate više rješenja. Odmah je na početku potrebno istaknuti da ta rješenja nipošto nisu idealna i potpuno sigurna, no ako ste spremni riskirati, možete ih isprobati.
Prva opcija je kupnja preko jednog od mnoštva posredničkih tvrtki. Postupak je jednostavan. Registrirajte se na jednoj od takvih stranica (npr. shipito.com). Pri registraciji dobit ćete tzv. virtualnu adresu u SAD-u na koju ćete pri kupnji slati pakete. Ta virtualna adresa veže se uz vaše podatke što onemogućuje da nitko osim vas plaća i preuzima kupljene predmete. Tada kupite odabrani artikl u nekoj internetskoj trgovini te kao adresu za dostavu unesete adresu koju ste dobili od posrednika. Kad posrednička tvrtka primi vaš paket, obavještava vas e-mailom te vam šalju i fotografiju paketa kao potvrdu preuzimanja. Vrlo je važno što točnije i preciznije ispuniti carinsku deklaraciju za paket koja je potrebna za međunarodno slanje pošiljki. Potom vam vaš posrednik šalje paket. Ovisno o brzini dostave, postoje jeftinije i skuplje tarife. One ponajprije ovise o veličini i težini paketa, ali i brzini dostave. Cijene se kreću od otprilike 110 kuna (uračunato preuzimanje paketa i cijena slanja paketa) pa naviše.
Druga je opcija za slanje paketa, za one koji su nestrpljivi ili im je proizvod hitno potreban, FedExova ekspresna dostava koju ćete platiti skuplje, oko 350 kuna. Tako si osiguravate ekspresnu avionsku dostavu. Trenutno na tržištu postoji i opcija domaćih posrednika kao npr. Monika-posredovanje.hr ili mojshopping.com. No, osim ovih, postoji i mnogo manjih posrednika koji ne izdaju račun. Najsigurniji ste ako za njih dobijete direktnu preporuku.
Neposredni kontakt telefonom i to što domaći posrednik za vas može obaviti gotovo sve, od internet kupnje i plaćanja njihovom karticom do preuzimanja paketa, prednost je takve vrste kupnje. Vi samo na kraju platite direktnom uplatom na njihov račun. Prije odluke o korištenju usluga posrednika detaljno istražite kakva je ponuda na tržištu te kakva su iskustva njihovih korisnika na brojnim specijaliziranim stranicama i forumima.
Postoje određeni koraci kojih se morate pridržavati kod kupnje preko interneta:
- Za početak registrirajte se na jednoj od brojenih posredničkih tvrtki koje se nude
- Obavite internetsku kupnju te naznačite slanje na virtualnu adresu
- Nakon što tvrtka posrednik primi vaš paket, pakira ga za međunarodno slanje
- Vrlo je važno što točnije i detaljnije ispuniti podatke o kupljenom predmetu
- Brzina dostave na vašu adresu u Hrvatskoj ovisi o tarifi koju ste odabrali