Internet ne pomaže: Nazvali smo 10 hitnih servisa u Zagrebu, javilo ih se šest, ali četiri od njih ne popravljaju kućanske uređaje. Kvar se može prijaviti izvan radnog vremena, ali ne i popraviti...
Ako perilica poplavi u subotu navečer, pomoći nažalost nema
Koga nazvati ako perilica za rublje, koja je pod garancijom, poplavi u nedjelju? Ili se na zamrzivaču u subotu pokvari motor? Imaš pravo na besplatni servis, ali vikendom ne rade. Tako kupaonica ostane poplavljena do ponedjeljka, a zamrznuto meso se pokvari, požalila se čitateljica.
Koje je radno vrijeme servisa upitali smo neke od najvećih proizvođača i zastupnika bijele tehnike.
- LG, kao i ostali proizvođači, nema hitne intervencije od 0 do 24 sata, 365 dana u godini. Ovlašteni servisi, nažalost, većinom rade od ponedjeljka do petka od 9 do 17 sati. Ako kupcu prijeti opasnost od poplave ili električnog udara, savjetujemo da se obrati najbližoj stručnoj službi ili adekvatnom majstoru koji pruža hitne intervencije, kako bi se umanjio rizik od daljnje štete ili ozljede - rekli su iz LG-ja.
Sličan je odgovor stigao i iz Gorenja. Njihovi servisi rade od 8 do 16 sati, a serviseri na terenu po potrebi i u dogovoru sa strankama i dulje. No kvar se ne može dogovoriti sa serviserom. U Boschu, pak, kažu da imaju pozivni korisnički centar koji radi od 0-24 pa stranke na tim brojevima mogu zatražiti podršku, intervencije ili savjete u svako doba dana. Eventualne hitne intervencije, dodaju, moguće je dogovoriti sa servisom koji je nadležan za određeno područje.
Iz Whirpoola i Electroluxa odgovore nismo dobili.
Servise za hitne popravke bijele tehnike potražili smo i na internetu. Nazvali smo 10-ak u Zagrebu, dobili šest, ali četiri ne popravljaju kućanske uređaje. U jednom koji to radi rekli su da će doći subotom, ako procijene da je hitno, ne i nedjeljom.
- Kvar hladnjaka punog hrane je za hitnu intervenciju, a perilice posuđa ili rublja nije - rekli su.
I osječki serviseri kažu da im je rashladna oprema prioritet. Ovlašteni servis poznatog brenda radi od ponedjeljka do subote, ali ako se nekome u subotu pred kraj radnog vremena pokvare hladnjak ili perilica, izaći će na teren sljedeći radni dan.
Neki imaju ugovore s partnerima, poput bolnica, i njima su uvijek dostupni.
U Splitu izvan uobičajenog radnog vremena nismo nikoga dobili na fiksne i mobilne telefone. U Rijeci su, oni koji su se javili, rekli da hitnih intervencija nema. Na teren izlaze u roku od 48 sati. Kvar se, dakle, može prijaviti izvan radnog vremena, ali ne i popraviti, pa će meso iz pokvarenog zamrzivača spasiti samo dobar susjed.
Svi ukućani moraju znati zatvoriti plin i vodu te gdje su osigurači i gdje se struja isključuje.
1. Žalbe treba pisati i čuvati dokaze da su predane
Žalbu nastale štete treba poslati pismeno trgovcu, a može se pisati i proizvođaču. Ako ne reagiraju ili prebacuju krivnju, može se obratiti tržišnom inspektoratu i sudu časti obrtničke ili gospodarske komore. To su mirna rješenja, a sud je krajnja (i skuplja) opcija.
2. Može se dobiti novac za pranje u javnoj praonici...
Ako je perilica procurila u jamstvenom roku, vlasnik ima pravo na namirenje troškova koje je imao dok je perilica bila na popravku. To je, na primjer, pranje odjeće u javnoj praonici, rekla nam je Hana Jurić iz Istarskog potrošača.
3. ...Ali i za štetu nastalu u stanu, pa i kod susjeda
Može se dobiti i odšteta za parket zbog poplave ili za saniranje mrlja na stropu kod susjeda na katu ispod. No Hana Jurić upozorava da je to mukotrpan i dugotrajan postupak pa se za manje iznose ljudima ne da pokretati ga. Ustrajnima se ipak isplati.
Zamrzivač drži dan ako se vrata ne otvaraju
Ako vrata hladnjaka ili zamrzivača dobro “dihtaju” i ne otvaraju se, namirnice se sigurno neće odmrznuti 24 sata, rekli su nam iz Gorenja. U slučaju kvara kućanskog uređaja treba postupiti prema uputama za uporabu, a to znači isključiti uređaj iz struje pa zatvoriti dotok vode, što je dobro raditi svaki put nakon uporabe.