Mnogo privatnih sitnica na radnome mjestu poput šaljivih kalendara ili igračaka otkriva ekstroverte s dobrim smislom za humor, a trofeji - dvosmislene poruke
Stvari sa stola otkrivaju šefu ili kolegi sve o čemu radnik šuti
Neuredno radno mjesto može biti znak da zaposlenik nije savjestan, a ta je karakteristika najbolji pokazatelj budućeg uspjeha, kaže profesor Sam Gosling sa Sveučilišta u Teksasu. Dodaje kako sve sa stola ili radnog okruženja, htjeli vi to ili ne, je temelj psihološke procjene, odnosno šefu ili kolegi stvara sliku kakvi ste uistinu. No nadređenom sitnice sa stola mogu biti i suptilni signal što vas motovira.
Tako certifikati i trofeji izloženi označavaju zaposlenika kojem treba redovita pohvala i priznanje za dobro obavljen posao. S druge strane, na kolege bi oni mogli ostaviti negativan dojam te vas razotkriti kao hvalisavca. Ako se okružite fotografijima iz obiteljskog albuma, šefu one mogu biti znak da bi vas najbolje motiviralo fleksibilno radno vrijeme, ali i da možda brojite minute do izlaska s posla. Ljudi koji općenito imaju mnogo privatnih sitnica na radnome mjestu poput šaljivih kalendara ili igračaka smatraju se ekstrovertima s dobrim smislom za humor.
Obično se upravo oko njihova stola sakupljaju kolege i pretresaju dnevne teme. Njihova potpuna suprotnost su zaposlenici koji nemaju gotovo ništa na stolu, a ono što imaju savršeno je posloženo. Psiholozi ih svrstavaju u introverte koji žele imati sve pod kontrolom. Najčešće im treba malo dulje da počnu raditi, no kad jednom krenu, mogu se izvrsno koncentrirati. Posebna kategorija zaposlenika su oni koji također malo toga drže na radnome mjestu, a svi su im predmeti najčešće skupi i vrlo elegantni poput luksuznih rokovnika, olovaka, svjetiljki... Odlikuje ih ambicioznost, doza arogancije, marljivost i upornost. Usprkos bahatosti mogu biti i vrlo šarmantni.
Globtroteri su miljenici nadređenih
Razglednice, suveniri s putovanja, zemljopsne karte pokazuju da ste otvorenog duha i širokih obzora. Nadređeni obično vole takve zaposlenike. Među kolegama su popularni i oni koji uvijek na stolu drže papirnate maramice.
Smeće nikad ne odašilje dobru poruku
Ispijene čaše, prljave šalice, pepeljare s opušcima, ostaci hrane i različito smeće sigurno neće ni na koga ostaviti dobar dojam. Ako ste toliko traljavi što se tiče urednosti, možda bi šefovi mogli pomisliti da ste i takvi u poslu.
Na poslu se ne pokazuje ideologija
Radno mjesto “ukrašeno” religijskim simbolima ili sitnicama koje označavaju stranačku pripadnost mogu biti najbrži način da izgubite naklonost kolega i šefova. Zbog toga je ideologiju bolje ostaviti za svoja četiri zida.
Grafikoni i rokovi odaju savjesne
Ako su posvuda oko vas papiri s grafikonima, planiranim ciljevima i rokovima ostavljate dojam zaposlenika koji je vrlo motiviran, fokusiran i dobro organiziran. Takve savjesne radnike malo koji šef ne bi poželio.
Knjige i crteže drže kreativci
Stol zatrpan knjigama, crtežima, umjetničkim figuricama, podsjetnicima otkriva kreativnog, znatiželjnog zaposlenika koji se na poslu često služi intuicijom i maštom. U ovu skupinu ljudi najčešče se ubrajaju medijski djelatnici i oni koji se bave umjetnošću.
Kaos se tumači dvojako
Zaposlenici čija su radna mjesta zatrpana papirima, uredskim priborom i ostalim sitnicama mogu ostaviti dojam da su dobri u obavljanju više zadataka odjedanput, i to brzo te bez stresa. No takva se kaotičnost može protumačiti i kao da su neorganizirani te nepouzdani.