Negativna pristojnost zamolbu čini manje "zastrašujućom" šefu, daje mu izbor iako ga zapravo nema te pokazuje vaše poštovanje
"Molim te" šefovi najčešće shvaćaju kao zapovijed
Šefu je bolje reći "Ako imate minutu, biste li mogli ovo pogledati" nego "Molim Vas, biste li ovo pogledali". U prvom slučaju naoko mu dajete izbor iako on ustvari ne postoji, a u drugome mu "zapovijedate". Prvom frazom jasno pokazujete koliko cijenite njegovo vrijeme, u drugome u prvi plan stavljate svoje zahtjeve. - Negativna pristojnost često se koristi kako bi zamolba zvučala manje ‘zastrašujuća' - istaknuo je još jedan dobar učinak takvog stila izražavanja profesor David Morand.
Negativna pristojnost može sadržavati "ponizne" fraze, poput "Oprostite što smetam, ali.." ili pitanja koja ne traže odgovor već su zamolba, poput "Ako biste mogli..." te tituliranje.
U poslovnom svijetu negativna pristojnost je učinkovitija. Pozitivno "molim vas" signalizira da su sugovornoci na istoj razini, a iskazanim poštovanjem negativna će pristojnost razoružati šefove.
PREPRISTOJNI ZVUČE KAO ULIZICE
Bez obzira na vrstu, ako je pretjerana, pristojnost može djelovati kao ulizivanje. Zato je poslovne fraze i komunikaciju bolje čuvati za probleme vezane uz posao, a inače sa šefom komunicirati kao s čovjekom, a ne kao s nadređenim.