Rečenice kao “ovo je loše” ili “tvoji izvještaji ne valjaju” zapravo ne govore ništa. U kritici treba biti što određeniji, usredotočiti se na detalje i mogućnosti
Kritiku je najbolje izreći između dvije fine pohvale
Kritiku je uvijek najbolje servirati u sendviču između dvije pohvale, tvrde poslovni stručnjaci. Najprije sugovorniku spomenite neku njegovu osobinu ili postupak kojem se divite, potom izrecite svoju kritiku, a zatim je poklopite još jednom pohvalom. Iako je mnogim ljudima teško kritizirati druge, a još teže primiti kritiku na vlastiti račun, to je često jedini način da se postignu neke nužne promjene. Čak je i šefove ponekad potrebno upozoriti na pogreške. Učinite to u četri oka ili telefonom, jer bi kritiziranje pred drugim kolegama moglo imati negativne posljedice. Recite što ste primijetili i kako to utječe na posao. U pripremi imajte prijedloge kako riješiti situaciju. Ne spominjite male pogreške ako treba govoriti o velikima jer ćete tako ostaviti dojam da gnjavite s trivijalnostima.
KRITIKA MOŽE BITI POZITIVNA
Kritika može biti način pokretanja inteligentne rasprave o nekim zbivanjima ili podizanje razgovora na novu razinu. Suprotstavljanje mišljenja nezaobilazni je dio pronalaženja rješenja.Rečenice kao “ovo je loše” ili “tvoji izvještaji ne valjaju” zapravo ne govore ništa. U kritici treba biti što određeniji, usredotočiti se na detalje i predložiti poboljšanja.
SVI MISLE DA SU U PRAVU
Ljudi kritiku najčešće odbijaju zato što pretpostavljaju da ih napadate ili misle da su u pravu. Stoga je dobro biti neizravan i izbjegavati riječi “nisi u pravu” te se suzdržavati od grubih riječi i onoga što može zazvučati kao osobni napad. Ljudi teško prihvaćaju kritiku, čak i ako je vrlo pristojna, no ako je izrečena grubo uvijek će imati negativne posljedice. Zapitajte se biste li vi željeli čuti takve stvari o sebi i koji je najbolji način da nekome kažete neugodnu istinu o njegovom poslu.
RIJEČI SU VAŽNE
Nitko ne da ga se opisuje ružnim riječima. Stoga je važno usredotočiti se na kritiziranje nečijih postupaka, a ne samog čovjeka. Inače bi kritika mogla zvučati uvredljivo i izazvati sukobe.Bez obzira na to koliko pristojno kritizirali, netko uvijek može shvatiti da napadate njega osobno. Stoga je u većini slučajeva kritiku dobro zamijeniti konkretnim prijedlogom jer ljudi sugestije obično prihvaćaju mnogo bolje nego kritike. Želite li da vaša kritika bude prihvaćena, pokušajte je sročiti pozitivno. Rečenice koje počinju sa “bilo bi odlično da...” ili “to bi se moglo raditi još bolje...” ne zvuče prijeteći pa će kritika biti bolje prihvaćena.
Kritiziranje nekoga samo zato što nije simpatičan destruktivno je. Loše posljedice ima i kriziranje čija je jedina svrha pokazati kako je kritičar pametan ili utjecajan, a i ono koje služi ispucavanju frustracija.