Australski stručnjak za sigurnost zračnih prijevoznika Geoffrey Dell rekao je: "Nikad nisam vidio da je nalet ptica spriječio izvlačenje stajnog trapa."
Stručnjaci o tragičnoj nesreći u J. Koreji: Malo je vjerojatno da bi udar ptice uzrokovao taj kvar
Oko zrakoplovne nesreće u Južnoj Koreji u kojoj je poginulo 179 osoba postoji više nejasnoća, ocijenili su stručnjaci u nedjelju, dovodeći u pitanje početne sugestije da je let zrakoplova Jeju Aira možda srušio udar ptice.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Slijetanje bez izvučenog stajnog trapa, vrijeme slijetanja dvomotornog Boeinga 737-800 na trbuh u međunarodnu zračnu luku Muan i izvješća o mogućem udaru ptice, postavila su pitanja na koja još nema odgovora, piše agencija Reuters.
Zrakoplov se na snimci koji su emitirali lokalni mediji vidi kako klizi pistom bez vidljivog izvučenog stajnog trapa prije nego što je udario u zid u eksploziji.
"Zašto vatrogasci nisu postavili pjenu na pistu? Zašto nisu bili prisutni kada je zrakoplov sletio? I zašto je zrakoplov sletio tako duboko niz pistu? I zašto je na kraju piste postojao zid od cigle?" rekao je urednik Airline Newsa Geoffrey Thomas.
Južnokorejski dužnosnici rekli su da istražuju uzrok pada zrakoplova Jeju Air na letu 7C2216, uključujući i mogući udar ptice. U nesreći je poginulo 179 od 181 osobe u avionu.
Stručnjaci upozoravaju da su zrakoplovne nesreće obično uzrokovane mješavinom faktora i mogu proći mjeseci da se sastavi slijed događaja u i izvan zrakoplova.
Slijed događaja
U roku od nekoliko minuta, kontrolni toranj izdao je upozorenje na nalet ptica, piloti su uputili signal da su u opasnosti i zatim pokušali sletjeti, rekli su dužnosnici, iako nije bilo jasno je li letjelica udarila u neku pticu.
Stručnjaci kažu da se čini malo vjerojatnim da bi udar ptice uzrokovao kvar na stajnom trapu.
"Sudar ptica nije neobičan, problemi s podvozjem nisu neuobičajeni. Sudari s pticama događaju se puno češće, ali obično ne uzrokuju gubitak zrakoplova sami po sebi", rekao je Thomas.
Australski stručnjak za sigurnost zračnih prijevoznika Geoffrey Dell rekao je: "Nikad nisam vidio da je nalet ptica spriječio izvlačenje stajnog trapa."
Australski konzultant za zrakoplovstvo Trevor Jensen rekao je da bi vatrogasne i hitne službe obično bile spremne za slijetanje na trbuh, "pa se ovo čini neplaniranim".
Nalet ptice mogao je utjecati na motore CFM Internationala da je jato bilo usisano u njih, ali to ih ne bi odmah ugasilo, dajući pilotima malo vremena da pokušaju riješiti situaciju, rekao je Dell.
Nije jasno zašto zrakoplov nije usporio nakon što je udario u pistu, rekli su Dell i Jensen.
Obično ćete pri slijetanju na trbuh "sletjeti na svoje motore" i voziti uz poskakivanje i trzanje, rekao je Thomas.
"Dođete s minimalnim gorivom, imate vatrogasce u pratnji, pokrivate pistu pjenom i sletite na najudaljeniji kraj piste i obično to završi kao OK situacija", rekao je.
Joo Jong-wan, zamjenik južnokorejskog ministra prometa, rekao je da dužina piste od 2.800 metara nije bila čimbenik u nesreći, te da su zidovi na krajevima izgrađeni u skladu sa standardima.
“Oba kraja uzletno-sletne staze imaju sigurnosne zone sa zelenim zaštitnim područjima prije vanjskog zida,” rekao je na odvojenom brifingu. “Zračna luka je dizajnirana u skladu sa standardnim smjernicama za sigurnost u zračnom prometu, čak i ako zid može izgledati bliže nego što zapravo jest”.
Kapetan je upravljao ovakvim zrakoplovima od 2019. i imao je 6823 sata leta, priopćilo je ministarstvo. Prvi časnik radio je od 2023. i imao je oko 1650 sati leta.
Ovdje pratite sve oko tragedije u Južnoj Koreji iz minute u minutu