Obavijesti

News

Komentari 1

Oko cjelodnevne nastave došlo gotovo 2000 komentara: 'Što će biti s djecom s poteškoćama?'

Oko cjelodnevne nastave došlo gotovo 2000 komentara: 'Što će biti s djecom s poteškoćama?'
1

Prijedlog cjelodnevne nastave i dalje izaziva brojne reakcije u prosvjeti, a iz Ministarstva poručuju kako će pregledati baš svaki komentar, te uvažiti one koje će poboljšati prijedlog. Ne žele reći koliko se škola dosad javilo

U dva tjedna e-savjetovanja o projektu cjelodnevne nastave stiglo je gotovo 2000 komentara. Među njima, pohvala ima tek nekoliko. Kritike, pak, pišu baš svi - od učiteljica razredne nastave, nastavnika svih područja, informatičara, studenata Učiteljskog fakulteta, roditelja, sindikata, pa i fakulteta.

E-savjetovanje završava u četvrtak, 6. travnja. Nadležno Ministarstvo znanosti i obrazovanja kaže za 24sata kako će nakon završetka javne rasprave dati odgovore i obrazloženja na sve komentare i prijedloge pristigle na javnu raspravu, a neke, ako pridonose kvaliteti dokumenta, u konačnici i prihvatiti.

Marin Miletić traži ostavku ministra obrazovanja Fuchsa: 'On ne shvaća obrazovanje'
Marin Miletić traži ostavku ministra obrazovanja Fuchsa: 'On ne shvaća obrazovanje'

- Za vrijeme trajanja poziva, nismo u mogućnosti iznositi detalje o prijaviteljima i pozivu koji je u tijeku. Na izradi modela radilo je tijekom dvije godine gotovo 200 stručnjaka iz škola i akademske zajednice, a koje je koordiniralo Povjerenstvo za strateško planiranje i provedbu reformi planiranih u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti. Ono što nikako ne bismo htjeli jest navoditi posebna imena osoba koje su radile na pojedinim dijelovima programa jer želimo da fokus rasprave bude na pojedinim rješenjima i prijedlozima, a ne da kao što je to bilo u svim prijašnjim promjenama, fokus bude na imenima autora ili autorica - poručuju iz Ministarstva.

U prosvjetnim krugovima može se čuti kako je to unaprijed dogovoreno, posebno sa školama koje vode ravnatelji članovi HDZ-a. U školama ovih dana traju dogovori na nastavničkim vijećima o Javnom pozivu školama do 29. travnja. Ipak, prema proceduri, o uključivanju u projekt odlučivat će nastavnička vijeća i školski odbori. 

Što je s umjetničkim školama?

A kritike se mogu podijeliti u nekoliko područja: One o nedostatku uvjeta u školama, potom kritike zbog smanjivanja satnice informatike, kritike o loše riješenim satnicama za učiteljice razredne nastave, ali i druge zaposlene u nastavi. Roditelji masovno pišu kako će djeca predugo biti u školama. Iz umjetničkih škola dolaze kritike zbog toga što nitko očito nije razmišljao o djeci koja pohađaju i njihove satove.

Pa dobro, je li nastava do 17 ili do 14 sati i ostale nedoumice
Pa dobro, je li nastava do 17 ili do 14 sati i ostale nedoumice

- Djeca ne mogu dolaziti u glazbene i plesne škole samo poslije cjelodnevne nastave, umorna i prezasićena prethodnim obrazovnim sadržajima u općeobrazovnim školama, nego im se mora omogućiti ranije uključivanje tijekom dana u nastavu glazbenih i plesnih škola organiziranim i plaćenim prijevozom kako roditelji ne bi imali dodatan teret vožnje djece u umjetničke škole - jedan je od komentara.

Mnogi se pitaju i zašto se ne uvede više glazbene kulture na način kako se provodi u dijelu europskih zemalja i SAD-u. Takav način uključuje školske orkestre u kojima sva djeca sviraju neki instrument, a glazbena kultura je zaista kultura, a ne tek sat ili dva tjedno.

'Samo su izmijenili nazive'

Najviše su, ipak, zabrinute učiteljice razredne nastave, s obzirom na plan da upravo one "drže" oba obavezna dijela nastave, A1 i A2, koja uz pauzu za ručak traje do 14, 15 sati. 

- Jesmo za cjelodnevnu nastavu, ali na drugačiji način. Očekivali smo da će biti jedan učitelj koji uči i jedan koji s njima piše zadaće. To je ono što mi već godinama i provodimo. No uz ovako predloženi način, trebalo bi nam pet škola izgraditi u Velikoj Gorici, da bismo to imali, primjerice, kabinete za sve učitelje. A na to se ne misli. Raditi toliko u prvom i drugom razredu, s tim malim učenicima, i kad dođete doma možete samo lagano prileći i onda se početi pripremati za sutradan - upozorava Marina Mužek, učiteljica razredne nastave u OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici.

Pobuna učitelja u školama zbog cjelodnevne nastave: 'Prijedlog je loš, nismo mi odgojitelji...'
Pobuna učitelja u školama zbog cjelodnevne nastave: 'Prijedlog je loš, nismo mi odgojitelji...'

Na probleme je upozorila i nastavnička grupa Nastavnici.org, čije članice u otvorenome pismu ističu kako je povećanje plaća tek "mazanje očiju javnosti". Satnica za poslove koje će dodatno dobiti bit će još i umanjena. 

A gdje je tek problem dodatne i dopunske nastave, koja u ovome projektu postaje “potpomognuta i obogaćena nastava” obavezna za sve. Učiteljice i nastavnici smatraju kako je koncept zajedničkog učenja u jednome razredu neodrživ. Neka djeca lakše uče kad su sama, neka s mentorom, ili kad čitaju naglas, ili kad hodaju, plešu itd. U jednom prostoru to neće ići. Dodatna i dopunska nastava trenutno se provodi za onu djecu za koju učitelji procijene da im je potrebna, te se radi u malim grupama.

'Djeca će biti kao u kavezima'

Mnogi ističu i kako će djeca u školama "biti zatvorena kao u kavezima", novi predmeti "Svijet i ja", te praktične vještine neće donijeti sadržajno ništa novo itd.

Najviše je ipak kritika na smanjenje satnice informatike. Primjerice, novi kurikulum ovog predmeta još nije izašao u javno savjetovanje. 

Informatičari pisali ministru: Zaprepašteni smo i šokirani smanjenjem satnice informatike
Informatičari pisali ministru: Zaprepašteni smo i šokirani smanjenjem satnice informatike

- Rezanje satnice informatike za 50% neće donijeti pomak ni u jednom području predviđenom programom cjelodnevne nastave - učenici će i dalje besciljno provoditi vrijeme na svojim pametnim telefonima. 45 minuta tjedno nastave novog predmeta nikako neće zadovoljiti potrebe učenika, niti omogućiti kvalitetno provođenje nastave kroz suvremene metode poučavanja. A bojim se da će provođenje digitalnog opismenjavanja učenika koje kroz međupredmetnu temu Informacijska i komunikacijska tehnologija trebaju provoditi kolege na svim ostalim predmetima, u velikoj većini slučajeva ostati samo mrtvo slovo na papiru - smatra Dalia Kager, nagrađivana nastavnica informatike iz OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
Zbog radija je na Trg došlo 120 tisuća ljudi: 'Da sam poslušao Tuđmana, Zagreb bi bio u krvi'
KULTNI PROSVJED ZA RADIO 101

Zbog radija je na Trg došlo 120 tisuća ljudi: 'Da sam poslušao Tuđmana, Zagreb bi bio u krvi'

Na poziv HHO-a upućenim kroz radijski eter, 120.000 građana sa svijećama u rukama okupilo se na Trgu bana Jelačića za opstanak Stojedinice
Moskva upozorava da će početi Treći svjetski rat: 'Ratna baza u Poljskoj postala je naša meta...'
TENZIJE NA VRHUNCU

Moskva upozorava da će početi Treći svjetski rat: 'Ratna baza u Poljskoj postala je naša meta...'

Ukrajina prvi put od početka rata ispalila britanske Storm Shadow rakete na Rusiju. Kremlj upozorava da će sve eskalirati u Treći svjetski rat
Zelenski: 'Nemamo dovoljno snage da vratimo izgubljena područja koje je Rusija osvojila'
IZ MINUTE U MINUTU

Zelenski: 'Nemamo dovoljno snage da vratimo izgubljena područja koje je Rusija osvojila'

Predsjednik Biden je odobrio Kijevu da koristi zapadne rakete za gađanje ciljeva na ruskom teritoriju. Rusija je rekla kako to znači da je došlo do eskalacije sukoba