Za nadzor ustupljenih kredita nadležna je Hrvatska narodna banka, za druga potraživanja Financijski inspektorat...
Definirali pravila: Utjerivači s dužnikom ne smiju kontaktirati više od jednom mjesečno...
Nakon više od 15 godina nereguliranog poslovanja agencije za naplatu potraživanja napokon dobivaju regulatore, a dužnici adrese na koje se mogu žaliti smatraju li da su njihova prava povrijeđena, a da te adrese nisu – sud, piše u subotu Večernji list.
Nakon javne rasprave prošli je četvrtak Prijedlog zakona o načinu, uvjetima i postupku servisiranja i kupoprodaje potraživanja prošao Vladu i sad je u saborskoj proceduri.
Kakve će promjene donijeti dužnicima i koje crne točke još ostaju neriješene? Naravno, ako zanemarimo detalj da se ne rješava ništa u odnosima dužnika i agencija iz prošlosti: primjenjuje se samo na buduće odnose.
U zakonu, koji je zapravo implementacija NPL direktive u hrvatsko zakonodavstvo, napokon su definirana jasna pravila komunikacije s dužnicima: dopušteno je komunicirati telefonom i pisanim putem, i to poštom, mailom, kratkim SMS porukama ili prethodno ugovorenim načinom komunikacije, isključivo radnim danom od 8 do 20 sati.
Utjerivači dugova ne smiju kontaktirati dužnika više od jednom mjesečno po istom ugovoru, osim ako ga obavještavaju da pokreću prisilnu naplatu, odustaju od naplate, nude obročnu otplatu ili umanjenje duga, i to ako dužnik da izričiti pisani pristanak.
Ne smije ga se uznemiravati na radnom mjestu, niti kontaktirati njegova poslodavca ili ga posjećivati u njegovu domu bez izričitog pisanog pristanka. Najmanje 30 dana prije kupnje duga agencija je dužna poslati obavijest o ukupnom stanju i strukturi duga: glavnici, kamatama, naknadi i drugim troškovima te informaciju kako se iznosi mogu platiti, uz najavu namjere kupoprodaje.
Za nadzor ustupljenih kredita nadležna je Hrvatska narodna banka, za druga potraživanja Financijski inspektorat, piše Večernji.