Prije bismo, kada naručimo pizzu ili taksi, s nestrpljenjem svako malo išli do prozora ne bismo li ugledali dostavljača ili vozača. Također smo imali osjećaj kao da čekanje traje cijelu vječnost. No, danas više nije tako...
Zbog ovog psihološkog efekta čini vam se da kraće čekate u redu, iako to nije istina
Powered by Zagrebačka banka
Često mislimo da nas kod čekanja najviše izluđuje gubitak vremena, no u takvim slučajevima postoje dva bitna faktora koji još više utječu na to koliko ćemo biti nervozni kada nešto čekamo. Prvi je neizvjesnost, a drugi je osjećaj dosade.
Kako ukloniti faktor neizvjesnosti?
Danas koristimo aplikacije za dostavu hrane koje nam nakon narudžbe, na našim pametnim telefonima prikazuju gdje se dostavljač nalazi i kad će biti na našoj adresi. Kreatori ovakvih aplikacija su koristeći psihološke efekte, uklonili faktor neizvjesnosti zbog kojeg nam se čini da je dostava brža. I sami korisnici koji naručuju hranu na ovakav način će se složiti da im čekanje ne pada toliko teško jer imaju uvid kad će dostava stići na njihovu adresu.
Ovaj psihološki efekt možemo vidjeti i kod aplikacija za naručivanje taksija. Primjerice, u situaciji kad nam zatreba taksi, u aplikaciji možemo pratiti iz minute u minutu gdje je naš prijevoz i kad će biti na našoj adresi. A zatim, nakon što uđemo u taksi, prikazati će nam se nova ruta i vrijeme koje je potrebno da stignemo na odredište, čime će naša neizvjesnost biti svedena na minimum, iako nam cijela vožnja i dalje traje jednako dugo kao i prije.
A što je sa stajanjem u redu?
Prema provedenim istraživanjima američkih instituta, veliki broj ljudi će kroz život, stojeći u redovima, provesti i do dvije godine. Iako se ovaj podatak čini gotovo nevjerojatnim, itekako je moguć. Zamislite samo koliko ste do sad vremena proveli čekajući u redovima na blagajnama ili kod liječnika.
Pritom je zanimljivo spomenuti da istraživanje psihologije čekanja ukazuje na to da ljudi imaju toleranciju na čekanje koje je proporcionalno složenosti ili količini usluge koju očekuju. Jednostavnije rečeno, ukoliko imate gomilu namirnica, neće vam smetati ako ih ima i osoba ispred vas. Ali ako kupujete smo nekoliko stvari, a osoba ispred barem duplo više, onda ćete itekako biti iznervirani.
Ipak, zahvaljujući maksimalnoj dostupnosti i razvitku brojnih aplikacija, tehnologija je rezultirala smanjenjem vremena potrebnog za obavljanje mnogih zadatka u ljudskom životu. A s obzirom na to da danas svi pričamo o digitalizaciji koja nam pojednostavljuje život, u nastavku pročitajte kako nam mobitel može pomoći u plaćanju računa i uštedjeti vrijeme.
Zahvaljujući tehnologiji imamo više vremena za sebe
Upravo zbog tehnologije, ušteda vremena nikada nije bila veća, a dosadašnja istraživanja otkrila su kako zahvaljujući njoj, koja nas spašava od beskonačnih stajanja u redovima, uštedimo i do dva tjedna u godini! Uz to, studije su potvrdile i kako mobilni uređaji štede korisnicima oko sat vremena svaki tjedan čineći navigaciju učinkovitijom i pružajući obavijesti o prometu i vremenu javnog prijevoza. Također, internetsko bankarstvo uštedi oko 21 minutu svaki tjedan, a internetska kupovina hrane otprilike 23 minute.
Uz to, možemo ubrzati čekanje u redovima ako koristimo i digitalne novčanike poput Google Paya, koji je povezan s Googleovim računom. Četiri značajke koje ga čine trenutno jednim od najjačih online poslužitelja su beskontaktnost, sigurnost, bez naknade te mogućnost upravljanja troškovima putem aplikacije.
Kako bi potrošačima olakšala teret svakodnevnih obaveza, Zagrebačka banka je Google pay učinila dostupnim i za svoje korisnike. Od 16. lipnja, vlasnici Android uređaja koji su dosad koristili m-novčanik, svoje Mastercard, Maestro i nove Visa kartice mogu dodavati u sustav Google Pay i njime provoditi digitalna plaćanja gdje god je on podržan.