Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 218

65% djece koja tek kreću u osnovnu školu na kraju će raditi poslove koji još ni ne postoje

Powered by A1

65% djece koja tek kreću u osnovnu školu na kraju će raditi poslove koji još ni ne postoje

Umjetna inteligencija promijenit će svijet više od svega u povijesti čovječanstva, više od električne energije, rekao je dr. Kai-Fu Lee, stručnjak za AI. Baš zato su priprema i učenje novih vještina ključni za budućnost mlađih naraštaja

Mnogi povezuju umjetnu inteligenciju samo s robotima i misle da su samo veliki tehnološki divovi usmjereni na nju. Stvarnost je ipak malo drugačija, a svatko od nas susreće se s njom od jutra do mraka, počevši s otključavanjem mobitela prepoznavanjem lica ili otiskom prsta do algoritama pomoću kojih nam se nude prijedlozi što bismo mogli kupiti ili koju seriju pogledati.

Tehnološki razvoj neće stati, a na suživot s tim morat ćemo se svi naviknuti. Kako bi oni najmlađi bili spremni na ono što tek dolazi, potrebno je drugačijim pristupom u obrazovanju naučiti ih nove tehničke i digitalne vještine.

Od konzumenata do inženjera tehnologije

Prema istraživanju Svjetskog ekonomskog foruma (World Economic Forum), 65% djece koja tek kreću u osnovnu školu na kraju će raditi poslove koji još ne postoje. Iz tog razloga je važno već danas ulagati u njihovo razvijanje novih sposobnosti. Najvrednije kombinacije vještina bit će one iz računalnih znanosti, razumijevanja kako rade strojevi, ali također iz humanističkih znanosti. Već postoje alati koji mlađim uzrastima omogućuju da se bave kreativnim rješavanjem problema. Primjerice, kodiranje im daje priliku da konstruktivnije komuniciraju sa strojevima i računalima te im pomaže da bolje razumiju odnos između ljudi i tehnologije.

Naš trenutni obrazovni sustav još je usredotočen na usvajanje tradicionalnih vještina, ali trebali bismo se fokusirati i na one koje se dobivaju uskom suradnjom s tehnologijom. I u Hrvatskoj su primijetili važnost stjecanja digitalnih i AI vještina, pa je tako pokrenuta Škola budućnosti kako bi djeca i mladi bili što spremniji za poslove koji tek dolaze. Cilj je kroz praktičan rad približiti im svijet umjetne inteligencije te da od konzumenata tehnologije postanu pravi mali inženjeri. U sklopu natjecanja osnovnoškolci će izrađivati chatbotove, odnosno AI tehnologiju koja se primjenjuje u komunikaciji.

Kako će do 2030. u većini društvenih situacija biti prisutni botovi i zašto je važno raditi na njihovom razvitku, otkrila je Judith Donath iz Centra za internet i društvo Berkman Klein na Sveučilištu Harvard.

- Ti inteligentni programi s nama komuniciraju na ljudski način. Kod kuće roditelji će ih angažirati kako bi djeci pomogli u domaćim zadaćama, a na poslu će voditi sastanke – objasnila je Judith što nas to uskoro čeka.

Poslovi koji još ne postoje

Prije samo nekoliko godina nisu postojali poslovi koji su sad među najtraženijima (data analitičari, specijalisti za AI i strojno učenje, dizajneri korisničkog iskustva i stručnjaci za robotizaciju), a što nas tek onda čeka u sljedećim desetljećima?

Prema predviđanjima stručnjaka, digitalizacija i automatizacija stvorit će nova radna mjesta koja u ovom trenutku nisu ni na mapi. Jedno od njih je instruktor letećih auta (jer prototipi ovakvih vozila već postoje), za koje će biti potrebno znati ponešto iz područja matematike, fizike, informatike i pilotiranja. Stvorit će se i industrije koje će kontrolirati zračni promet jer će se avionima pridružiti leteći auti i dronovi.

Umjetna inteligencija uvući će se i u ostale sfere. Tako ćete se moći okušati u novoj vrsti kuhanja i postati 3D kuhar. Hranu ćete printati, ali i za ovu vrstu posla potrebne su vještine poput programiranja te razvoja softvera. A ako vas zanima moda, dizajniranje odjeće u virtualnoj stvarnosti već je sad u začecima. Današnji modni dizajneri postat će hologram stilisti.

Ovo se možda čini nezamislivim, ali uzmite u obzir da prije deset godina nisu postajali poslovi poput influencera ili menadžera društvenih mreža. Digitalna transformacija već je tu i baš zato ključan je kvalitetan prijenos znanja na najmlađe generacije te da od malih nogu uče o tehnologiji budućnosti. Možda se upravo među njima kriju novi lideri i inovatori, koji će pomoću svojih rješenja zasnovanih na umjetnoj inteligenciji učiniti našu svakodnevicu lakšom i kvalitetnijom.

Škola budućnosti naziv je zajedničkog projekta STEMI-ja i Infobipa, koji je podržala tvrtka A1 Hrvatska u ulozi glavnog partnera. Implementirat će se u više od 40 škola diljem Hrvatske, a završetak se očekuje u svibnju 2021.

Powered by A1

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 218
Ne znate gdje pronaći majstora? Na ovome mjestu čeka vas više od 3000 spremnih ruku!
NADOHVAT RUKE

Ne znate gdje pronaći majstora? Na ovome mjestu čeka vas više od 3000 spremnih ruku!

Majstora ni za lijek, a kućni se uređaji nikad nisu češće kvarili! Iako nerijetko pomislimo kako sve možemo riješiti sami, treba pustiti stručnjake da odrade svoj posao... No gdje ih pronaći?
Lucija i Katica iskoristile su vaučere za obrazovanje i opisale su nam svoje iskustvo
Sufinancirana edukacija

Lucija i Katica iskoristile su vaučere za obrazovanje i opisale su nam svoje iskustvo

Mnogima su vaučeri pomogli u stjecanju dodatnih vještina koje će ih učiniti konkurentnijima na tržištu rada ili će im pomoći da se prekvalificiraju i time nastave svoj karijerni put u nekom novom zanimanju
'Važno je početi razgovore o tabuima jer tišina drži nejednakosti u društvu!'
STARTOVER: GENERACIJA Z

'Važno je početi razgovore o tabuima jer tišina drži nejednakosti u društvu!'

Pod najvećim povećalom tržišta rada trenutno je generacija Z, koja ruši predrasude i stereotipe o zaposlenicima, ali se i sudara s ustaljenim načinima rada starijih generacija. A gdje je balans?