Lucija i Katica iskoristile su vaučere za obrazovanje i opisale su nam svoje iskustvo
Mnogima su vaučeri pomogli u stjecanju dodatnih vještina koje će ih učiniti konkurentnijima na tržištu rada ili će im pomoći da se prekvalificiraju i time nastave svoj karijerni put u nekom novom zanimanju
U okruženju koje se stalno mijenja, uz brzorastuće tehnološke inovacije, danas je sve više novih znanja i vještina koje diktiraju trendove i opstanak na tržištu rada. U takvoj situaciji potrebno je stalno učiti i razvijati se, a u tome nam najviše pomažu razne edukacije i cjeloživotno dodatno usavršavanje.
Još kad su takve edukacije besplatne ili djelomično sufinancirane, onda ne čudi popularnost koju imaju i među zaposlenima i nezaposlenima. Prvima su prilika za zaokret u karijeri i napredovanje, drugima mogućnost za konačan pronalazak novog posla. Pokazuju to i rezultati nedavne ankete Sveučilišta Algebra koja je, dvije godine nakon uvođenja vaučera za obrazovanje odraslih osoba u okviru novog Zakona o obrazovanju odraslih, nastojala ispitati zadovoljstvo korisnika njihovih vaučera, napredovanje u karijeri i uspješnost prekvalifikacije u drugo područje rada.
IT zamijenila fotografijom
Anketa je otkrila da su mnogima vaučeri pomogli u stjecanju dodatnih vještina koje će ih učiniti konkurentnijima na tržištu rada ili će im pomoći da se prekvalificiraju i time nastave svoj karijerni put u nekom novom zanimanju. To potvrđuje i priča 39-godišnje Lucije A. iz Splita, koja je po struci specijalistica trgovinskog poslovanja. U IT sektoru radila je 12 godina, no zbog goleme razine stresa, koji se počeo odražavati na njezino zdravlje i životno zadovoljstvo, odlučila je promijeniti karijeru.
- Nisam znala što bih točno radila, ali željela sam da to bude nešto gdje bih se mogla kreativno izraziti. Konačno sam shvatila kako je vrijeme da počnem raditi, tj. zarađivati za život, radeći nešto u čemu mogu i uživati. Kad sam doznala za HZZ-ove vaučere za obrazovanje odraslih, nisam ni trenutka dvojila o odabiru programa jer me oduvijek privlačila fotografija. S obzirom na to da je Algebra ugledno sveučilište, logično je bilo da odaberem njihov program digitalne fotografije - objašnjava Lucija.
Poput većine polaznika, i ona čvrsto vjeruje da, kako je rekla, "čovjek treba rasti i razvijati se tijekom cijelog života, dakle istraživati i otkrivati nove stvari te stjecati nova znanja i vještine".
- Dodatne edukacije unapređuju naše znanje, šire krug poznanstava, mijenjaju način na koji gledamo svijet i otkrivaju nam nove vidike. Za mene je ova edukacija bila pun pogodak i najbolja odluka koju sam donijela u posljednje vrijeme. Napravila sam prvi korak na svom novom karijernom putu fotografa, upoznala divne ljude i vrlo se dobro zabavila učeći - dodaje naša sugovornica, kojoj je ova edukacija pružila nova znanja i vještine potrebne ne samo da snimi kvalitetne fotografije nego da ih i pripremi za njihovu konačnu namjenu, bilo da je riječ o webu, plakatu, fotoalbumu i slično.
Zaokret u poslovanju i napredovanje
Anketa Sveučilišta Algebra među inim je pokazala da su programe obrazovanja većinom upisivale zaposlene osobe (čak 71,7%), bilo da rade na poslovima povezanim s odslušanim programom ili da su zaposlene u drugom području/sektoru. Njih čak 90,5% smatra da je program u potpunosti pokrio zahtjeve tržišta rada, a 63,6% da im je završeni program relativno puno ili značajno utjecao na razvoj ili promjenu karijere, baš kako to potvrđuje i Katica Mandir (33) iz Zagreba, koja je trenutno zaposlena u customer servisu jedne multinacionalne kompanije, a po formalnom je obrazovanju magistrica komunikacija.
I ona je, shvativši kako joj trebaju dodatne edukacije za "popunjavanje rupa" u obrazovanju, odlučila aplicirati za HZZ-ove vaučere te je odabrala Sveučilište Algebra i program obrazovanja za grafičkog dizajnera/dizajnericu, koji obuhvaća osposobljavanje za rad u Adobeovim programima, koji se danas najviše koriste u digitalnom izdavaštvu (Illustrator, Photoshop, InDesign i Acrobat).
- Najviše se koristim Ilustratorom, koji je i bio moj primarni izbor i kojem sam posvetila najviše vremena. Gledajući iz perspektive iz koje sam upisala program obrazovanja te na kojoj se i dalje nalazim, upravo ovaj alat, odnosno ovi alati, omogućuju mi spajanje 'strasti' prema crtanju i želje za izražavanjem s prethodno stečenim znanjem o diseminaciji s komunikacijskog menadžmenta, u jedan studio za ilustraciju, copywriting i storytelling koji sam nedavno odlučila pokrenuti - otkriva Katica.
Algebra je bila njezin prvi izbor zbog iskustava poznanika, na temelju kojih je stekla povjerenje u reputaciju koju uživa u branši te je vjerovala da će i kvaliteta nastave biti vrhunska.
Edukacija je ključ koji otvara vrata
- Nakon prvog predavanja bilo je jasno da prakticiraju dvosmjernu komunikaciju i osluškuju potrebe polaznika te arhiviraju mišljenja i prijedloge kako bi uvijek iznova mogli dograditi kvalitetu nastave. Predavač je također bio vrlo prilagodljiv i spreman ponoviti pojašnjenje uvijek iznova. Također, bio je na raspolaganju vezano za bilo kakva pitanja upućena mailom te spreman podijeliti i konkretne primjere iz prakse. To se zapravo odnosi na svakoga s kim sam komunicirala u Algebri - dodaje Katica.
Pred njom su, nada se, uspješne poduzetničke vode, a svima koji još dvoje o tome trebaju li iskoristiti vaučere za dodatno obrazovanje odraslih poručuje:
- Edukacija je ključ koji otvara mnoga vrata. 'Ništa nije praktično kao dobra teorija', naravno, no ona mora biti provedena u djelo, pa tako odmah nakon obrazovanja i edukacije vjerujem u marljiv rad, spremnost na promjene i ustrajnost. Bilo da kod izbora edukacije već imamo jasan smjer u kojem želimo da naš život i karijera idu, ili edukaciju gledamo kao 'opciju' koja bi nas mogla približiti saznanju o tome kamo zapravo 'idemo', nemoguće je da će nas odvesti na stranputicu. Bilo koje znanje stečeno kroz rad ili edukaciju vrijedno je.