Obavijesti

Kvaka24

Komentari 0

Stvorite sebi povoljniji položaj na tržištu i zaštitite se od konkurentskih kopiranja

Stvorite sebi povoljniji položaj na tržištu i zaštitite se od konkurentskih kopiranja
1

Pravodobna zaštita intelektualnog vlasništva omogućava vam da se razlikujete od konkurencije, povećate vrijednost svojeg poslovanja i osigurate dugoročnu profitabilnost

U današnjem dinamičnom svijetu tehnologije, ali i sve konkurentnijem poslovnom okruženju, inovativnost i originalnost ključni su faktori uspjeha. Međutim, danas nije dovoljno razviti jedinstveni proizvod i uslugu. Potrebno je (više nego ikad prije) osigurati da vaša ideja ostane samo vaša i zaštićena od konkurencije. I upravo tu na scenu stupa intelektualno vlasništvo, koje danas predstavlja izuzetno moćan alat koji vam može pomoći da stvorite povoljniji položaj na tržištu i zaštitite se od konkurentskih kopiranja.

Od imena robnih marki i logotipa do proizvoda, usluga i procesa tvrtke – sve navedeno može se zaštititi kao intelektualno vlasništvo. Konkretno, intelektualno vlasništvo obuhvaća sva ekskluzivna prava na proizvode intelektualnog stvaralaštva. Dijeli se na dvije kategorije: industrijsko vlasništvo, koje obuhvaća izume (patente), žigove, industrijski dizajn i modele te oznake podrijetla, i autorsko pravo, koje obuhvaća umjetnička, književna i znanstvena djela.

Registrirajte autorska prava, zaštitne znakove i patente!

Autorskim pravom jamči se autorima, skladateljima, umjetnicima, filmskim stvarateljima i drugima da će biti plaćeni za svoj rad i da će njihov rad biti zaštićen. Autorsko pravo zaštićeno je tijekom života autora i 70 godina od njegove smrti. U Hrvatskoj su, osim autorskog prava, propisana srodna prava koja pružaju zaštitu umjetnicima izvođačima na njihovim izvedbama, proizvođačima fonograma na njihovim fonogramima, audiovizualnim producentima na njihovim videogramima, organizacijama za emitiranje na njihovim programskim signalima, nakladnicima informativnih publikacija na njihovim informativnim publikacijama, proizvođačima neoriginalnih baza podataka na njihovim neoriginalnim bazama podataka, nakladnicima na njihovim pisanim izdanjima.

Register,Trademark,Copyright,Symbol,And,Logo.,Rights,Protection

S druge strane, patent je pravni naslov koji se može dodijeliti svakom izumu tehničkoga karaktera, pod uvjetom da je nov, da predstavlja inovativni iskorak i da se može primijeniti u industriji. Patentom se vlasniku daje pravo da druge osobe spriječi u namjeri da izrađuju, upotrebljavaju ili prodaju njegov izum bez dopuštenja.

Žig je razlikovni (distinktivni) znak koji služi za identifikaciju određenih proizvoda ili usluga kao onih koji potječu od određenog poduzetnika (fizičke ili pravne osobe).

Ne zaboravite na stalno uvođenje inovacija!

Plagijat je velik problem današnjeg društva jer ne samo da čini neuspješnim višegodišnja nastojanja pojedinca/organizacije i postignuća u istraživanju i razvoju nego ima ozbiljniju posljedicu – stagnaciju gospodarstva. Jer kamo bismo došli kad bi svi samo kopirali druge?! Nitko se više ne bi trudio istraživati jer, čak i ako to učini, netko će mu s interneta samo jednim klikom oteti intelektualno vlasništvo.

Business,Man,Pushing,On,A,Light,Bulb,Icon,Technology,And

To je razlog zbog kojeg su kreativnost i inovativnost visoko cijenjene u današnjem poslovnom okruženju. Zato su, kako bismo mogli slobodno rasti u ovom digitalnom dobu, stalne inovacije neizostavan čimbenik u razvoju intelektualnog vlasništva! No ne zaboravite na vrijeme te inovacije i zaštititi!

Sve dodatne informacije o ovoj temi potražite na web stranicama Informacijskog centra za intelektualno vlasništvo – INCENTIV, javnog informacijsko-uslužnog centra Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo.

Više ovakvog sadržaja pročitajte u rubrici EUsmart.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Ured Europske unije za intelektualno vlasništvo objavio je studiju
PROMO

Ured Europske unije za intelektualno vlasništvo objavio je studiju

Objavljena studija o potencijalu zemalja članica EU-a za zaštitu oznaka zemljopisnog podrijetla za obrtničke i industrijske proizvode
Od poznatog umaka i soka do algoritma: Kako poslovna tajna osigurava uspjeh na tržištu
PRIMJERI IZ PRAKSE

Od poznatog umaka i soka do algoritma: Kako poslovna tajna osigurava uspjeh na tržištu

Poslovne tajne su oblik intelektualnog vlasništva koje se sastoji od povjerljivih informacija koje nisu općenito poznate niti se mogu tako lako utvrditi
12. Međunarodna autorska kreativna konferencija objavljuje dvodnevni program
PROMO

12. Međunarodna autorska kreativna konferencija objavljuje dvodnevni program

Važne teme i gotovo 50 sjajnih gostiju kroz dva dana posvećenih kreativnosti, stvarateljima, njihovim uspjesima i problemima te autorskom i srodnim pravima u neizvjesno doba AI revolucije – to je najkraći opis 12. izdanja Međunarodne autorske kreativne konferencije.