Facebook je na gotovo 700.000 ljudi ispitivao mogu li utjecati na ponašanje svojih korisnika samo određenim klikovima u postavkama informacija koje će vidjeti
Napali Fejs: Zbog znanosti su se igrali s emocijama korisnika
Facebook već zna jeste li u vezi ili sami, gdje ste se sve obrazovali, ali i obožavate li ili prezirete Nives Celzijus te za koji klub navijate. No, sada su suočeni s ogromnim brojem kritika i bijesom korisnika, nakon posljednjeg eksperimenta na gotovo 700.000 vlastitih korisnika. U njemu su htjeli vidjeti kako mogu utjecati na emocije korisnika samo uz nekoliko promjena na news feedu.
Istraživanje su proveli u suradnji s dva američka sveučilišta, kako bi vidjeli utječe li izloženost određenim emocijama na promjenu vlastitih postova.
Iz Facebooka se opravdavaju da niti jedan od podataka koje su koristili nije bio povezan s određenim profilom nekog korisnika, prenosi BBC. U studiji su filtrirali feedove korisnika. U jednom je testu manje pozitivnih postova utjecalo i na manje pozitivnih postova ispitanika, a izloženost manjem broju negativnog sadržaja je utjecala na manje negativnih postova.
No, kritičari osporavaju način na koji je istraživanje provedeno i mogući utjecaj ovakvih studija. Guardian piše kako odvjetnici, aktivisti i političari navode ovaj masovni eksperiment skandaloznim, jezivim i uznemirujućim. Navode da su zabrinuti kako bi ovakva manipulacija mogla biti korištena u politici i drugim područjima.
Glasnogovornica Facebooka kaže kako su studiju napravili da bi poboljšali svoje usluge i da bi sadržaj koji korisnici vide bio još kvalitetniji. Dodaje da je veliki dio toga i razumijevanje načina na koji ljudi reagiraju na različite vrste sadržaja, radilo se o pozitivnom ili negativnom.
Clay Johnson, osnivač tvrtke Blue State Digital, koja je vodila online kampanju Baracka Obame 2008. na Twitteru je napisao da je ovaj eksperiment užasavajući. Pitao se da li bi CIA mogla potaknuti revoluciju u Sudanu samim pritiskom na Facebook kojim bi se promoviralo nezadovoljstvo. Treba li to biti legalno? Bi li Mark Zuckerberg mogao utjecati na rezultate izbora ranijim promoviranjem Upworthyja (stranice s viralnim sadržajem)? Treba li to biti legalno?
Susan Fiske s Princetona kaže da su ljudi trebali biti obaviješteni da će biti u studiji i pristati na to te imati opciju da ne žele sudjelovati u studiji bez penala.