Gramatičke pogreške, tipfeleri, kriva imena, preopuštena komunikacija, emotikoni, izostanak pozdrava ili loš mail, sve su to pogreške koje se događaju sve češće
Želite da vas kolege ozbiljnije shvate? Pomoći će ovi savjeti
Koliko nam je elektronička komunikacija olakšala sklapanje poslova i razmjenu informacija, toliko izostanak intonacije i glasa ponekad može pomoći nerazumijevanju. Možda niste uspjeli nagovoriti klijenta da vas angažira jer nije shvatio točno što mu želite reći, a možda je vaš e-mail jednostavno ostavio neprofesionalan dojam.
Gramatičke pogreške, tipfeleri, kriva imena, preopuštena komunikacija, korištenje emotikona, izostanak pristojnog pozdrava i predstavljanja ili možda jednostavno loše napisan mail - sve su to greške koje se događaju sve češće. Toliko često da je urednica portala The Muse podijelila nekoliko savjeta za pisanje boljih poslovnih mailova:
1. Usporite
Da, poštanski sandučići pretrpani su nam mailovima, stiže ih više nego što možemo pročitati i na njih odgovoriti, a često je potrebno samo da ispalimo brzi odgovor i damo potrebnu informaciju, ali postoje i mailovi kojima treba pristupiti s malo više pažnje. I službeni mail je komunikacija pa se oko nje potrudite - nađite vremena da razmislite i uobličite misli.
2. Neka ima glavu i rep
Kad god pišete e-mail koji je važan, formulirajte ga kao školski sastavak. A to znači da treba imati uvod, zaplet i rasplet, odnosno prevedeno na jezik poslovne komunikacije - uvod u kojem pozdravljate i predstavljate se, zaplet odnosno odlomak u kojem prelazite na stvar odnosno objašnjavate što nudite ili što biste željeli te rasplet odnosno završni odlomak u kojem primatelju kažite što biste željeli da napravi, predložite vrijeme za sastanak ili telefonski poziv i pristojno pozdravite.
3. Pročitajte i provjerite
Svaki e-mail koji vam je važan pročitajte barem jednom prije nego ga pošaljete. Tako ćete ne samo vidjeti greške u tipkanju nego još jednom provjeriti jeste li točno napisali sva imena. Netko tko se zove Goran vam sigurno neće biti naklonjen ako mu se obratite s 'Dragi Zorane'.
4. Odredite ton
Ponovno čitanje je i prilika da provjerite je li e-mail primjerenog tona. Obraćate li se preslužbeno nekome s kime ste često surađivali, osobno ga upoznali i neformalno komunicirali? Ili ste možda počeli neformalnim pozdravom e-mail nekome koga nikad niste upoznali? Zlata vrijedan savjet je i - pazite na uskličnike. Kako bismo prenijeli svoje oduševljenje idejama, skloni smo stavljati previše uskličnika, a to je znak lošeg pisanja i jednostavno izgleda smiješno.
5. Zamislite da ga čita bilo tko
Biste li se posramili kad bi se vaš e-mail mogao javno pročitati - metoda je provjere koja je najučinkovitija. Ako bi vas bilo sram - bilo zbog grešaka, tona ili sadržaja - onda mail koji ste napisali jednostavno ne valja.