Obavijesti

Tech

Komentari 2

Vozili smo Volkswagen ID.7 GTX: Vrlo mnogo snage i velik doseg

Vozili smo Volkswagen ID.7 GTX: Vrlo mnogo snage i velik doseg
15

Volkswagen ID.7 već se neko vrijeme nalazi i na našem tržištu, a od onda se ponuda obogaćuje novim verzijama. Dvije od njih dobili smo priliku isprobati na svjetskoj premijeri u Stockholmu

VIDEO

Volkswagen ID.7 od mnogih je dobio nadimak "električni Passat". I to nije daleko od istine jer ovaj veliki automobil srednje klase ima sve kvalitete tipične za Passat, odnosno obilje prostora i praktičnosti, udobnost, odlične vozne osobine i dosta luksuza. A, osim toga još uvijek se, za razliku od Passata, nudi u limuzinskoj verziji, doduše s praktičnijim petim vratima umjesto klasičnog poklopca prtljažnika. 

Volkswagen ID.7 već se neko vrijeme nalazi i na našem tržištu, a od onda se ponuda obogaćuje novim verzijama. Dvije od njih, koje tek trebaju doći na hrvatsko tržište dobili smo priliku isprobati na svjetskoj premijeri u Stockholmu, gradu koji je inače prepun električnih automobila, tako da se novi ID.7 jako dobro uklopio u ambijent. Te dvije nove verzije su snažna sportska izvedba GTX i verzija s posebno dugim dosegom Pro S, a dobili smo priliku provozati njihove limuzinske i karavanske izvedbe. 

U usporedbi s početnom verzijom Pro, koja je od početka prodaja u ponudi i ima bateriju od 77 kWh, VW je modelima ID.7 Pro S i GTX dao bateriju od 86 kWh neto kapaciteta s 13 umjesto dvanaest ćelijskih modula. U kombinaciji s poznatim štedljivim motorom koji ima 286 KS i smješten je straga, to znači i osjetno bolji doseg. Maksimalna snaga punjenja također je povećana  sa 175 na 200 kW, a punjenje optimizirano tako da je od 10 do 80 posto baterije sada potrebno čekati desetak minuta manje, konkretno 26 minuta. Kad je potpuno napunjen, novi Pro S bi trebao moći prijeći punih 709 kilometara po WLTP-u limuzinskoj verziji ili 690 km kao karavan "Tourer". To su već vrlo impresivne brojke i jedni od najboljih dosega od svih električnih auta koji se trenutno nude na tržištu. 

U praksi, uz prosječan stil vožnje, i malo jačeg stiskanja gasa gdje su nam to strogi švedski prometni propisi dozvoljavali, ostvarivali smo vrijednost potrošnje koje bi nam omogućile realan doseg od oko 600 kilometara. Zaista vrhunski i prilično dobar lijek za strah od dosega koji "serijski dolazi" uz mnoge druge električne automobile koji "vole potrošiti" više ili imaju manje baterije. 

Kod GTX-a više smo pažnje posvetili drugim karakteristikama jer ovaj automobil može biti itekako brz sa svoja dva motora, pogonom na sve kotače, ukupno 340 KS i 694 Nm koji automobil do 100 km/h ubrzavaju za samo 5,5 sekundi. Unatoč sportskim ambicijama, jednom motoru više i većoj snazi i ovdje je doseg vrlo dobar - 584 km po WLTP-u i oko 500 kilometara u praksi na našim testnim vožnjama. Pro S dolazi sa stražnjim pogonom i njegovih 286 KS auto do 100 km/h ubrzaju za još uvijek strelovitih 6,7 sekundi. Zo je otprilike razina Golfa GTI. Maksimalna brzina oba automobila je ograničena na 180 km/h. 

Sto se dizajna tiče, jasno su vidljivi korijeni iz Passata, ali s mnogo više futurističkih detalja i aerodinamičkih trikova u karoseriji. Sve to je u konačnici dovelo do vrhunski aerodinamičkih vrijednosti od 0,23 za limuzinu i 0,25 za karavan. Obje karoserijske varijante izgledaju dinamično i nadasve skladno, zbog čega izdašna dužina od gotovo pet metara nije posebno uočljiva. ID.7 GTX izgleda dinamičnije jer odbojnici, ventilacijske rešetke, dnevna svjetla, difuzor i dimenzije naplataka pokazuju suptilan sportski duh.

Iznutra su obje verzije raskošno prostrane, što nije ni čudo s obzirom na velike vanjske dimenzije. I prtljažnik je izuzetno velik te u limuzinu stanu 532 litre, a u Tourer čak 605 litara. Brzo i lako se pronalazi ugodan položaj sjedenja, privikavanje na VW-ov infotainment sustav je brzo, a preglednost je sasvim dobra. Sve u unutrašnjosti djeluje vrlo skladno, vrlo kvalitetno i izuzetno luksuzno. Jedino što malo kvari dojam su mali digitalni instrumenti i tipke za otvaranje prozora na strani vozača kod kojih su funkcije otvaranja četiri prozora integrirane u tri tipke što može biti vrlo frustrirajuće.

U vožnji ID.7 Pro S prilično dobro "pegla neravnine" za vrhunsku udobnost i može razveseliti vlasnika na uskim parkirnim mjestima s relativno malim krugom okretanja od samo 10,9 metara. GTX je malo žustriji, a zahvaljujući serijskoj adaptivnoj kontroli šasije (DCC), odlično drži cestu bez da postane sportski nametljiv. To ga ne čini pretjerano agresivnim, ali svakako može pružiti zabavu u vožnji pogotovo na fluidnim zavojitim cestama. 

Automobili uskoro stižu na hrvatsko tržište a cijene još nisu objavljene. Pro S može privući svojim dometom, ali GTX je također dobar kompromis s nešto više karaktera i nešto manje dosega. I unatoč tome što je po definiciji "sportska izvedba" ne gubi ni trunke svoje praktičnosti. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2

VIDEO

24sata u Barceloni: Huawei GT5 'vidi' vašu ruku, isprobali smo i sat koji vam stalno mjeri tlak
OBJAVILI I CIJENE

24sata u Barceloni: Huawei GT5 'vidi' vašu ruku, isprobali smo i sat koji vam stalno mjeri tlak

Bez obzira na američke sankcije, Huawei nastavlja inovirati pa su sada otkrili i prvi sat s kontinuiranim mjerenjem tlaka, ali i novu GT seriju satova s efektnim dizajnom i baterijom koja traje do dva tjedna

Test Opel Astra S Sports Tourer: Prostran i vrlo udoban karavan
TESTIRALI SMO

Test Opel Astra S Sports Tourer: Prostran i vrlo udoban karavan

Testirana Astra Sports Tourer je upravo onakav automobil kakvog njegovi kupci očekuju: jednostavan, praktičan, iznimno prostran i udoban
Ljudski genom znanstvenici pohranili na kristal, trebao bi trajati milijardama godina
REVOLUCIONARNI FORMAT

Ljudski genom znanstvenici pohranili na kristal, trebao bi trajati milijardama godina

Iako trenutno nije moguće sintetički stvoriti ljude, biljke i životinje samo koristeći genetske informacije, dugovječnost 5D kristala znači da će informacije biti dostupne ako se ikada postigne ovaj napredak