Najviše fascinira sposobnost Stingera da elegantno pomiri sportsku brutalnost s komfornom, udobnom i tihom vožnjom. Top model ima čak 370 KS i juri maksimalnih 270 km/h
Vozili smo Kiju koja je bolja od Mercedesa, BMW-a i Audija!
Grupacija Hyundaija i Kije polako izrasta u jednog od najsnažnijih svjetskih proizvođača automobila. Svoju snagu više ne demonstriraju samo prodajnim brojkama već i automobilima koji jednostavno oduševljavaju automobilski svijet. Hyundai i30 N je preko noći postao jedan od najboljih kompaktnih sportaša na svijetu, no Kia je istodobno napravila i korak više, automobil koji se može ravnopravno nositi s BMW-om serije 4 ili Audijem A5.
Stinger, koji je na nekim usporednim testovima čak pobijedio konkurente iz Audija, BMW-a i Mercedesa je službeno stigao u Hrvatsku. Cilj pri razvoju ovog automobila nije bio ponuditi nešto ekonomično ili povoljno, već pokazati što je Kia sve u međuvremenu naučila i što može. Dakle, Stinger nije auto na mase već za prestiž i imidž brenda.
Impresivna limuzina s kupe siluetom oduševljava dizajnom ali i karakteristikama. Ovo je tipični "Grand Tourer", automobil s kojim je užitak juriti i putovati. Zbog toga su vozne karakteristike upravo takve, auto je brz no istodobno i vrlo udoban. Stinger ima stražnji pogon, kao i BMW na kojeg se u dosta toga ugledao. Zapravo, kada se detaljnije pogleda Stinger je više Nijemac nego Koreanac. Razvijen je u Kijinom centru u Frankfurtu, a testiran na Nürburgringu.
Pokretanje videa...
I motori jasno daju do znanja potencijal Stingera. Najslabiji dizel ima 200 KS, a četverocilindrični benzinac 255 KS. Vrhunac ponude je pravi biser, benzinski V6 s 3,3 litre i turbom. S 370 KS ovo je najsnažniji motor kojeg je Kia ikada proizvela i ugradila u cestovni automobil i s njim se Stinger može ravnopravno nositi s, primjerice, Audijem S5. Ubrzanje do 100 km/h je strelovito i traje samo 4,9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi čak 270 km/h.
Osim sa stražnjim pogonom Stinger se nudi i s pogonom na sve kotače, i to u dizelskoj i V6 verziji, a svi modeli imaju odličan automatski mjenjač s osam brzina. Držanje u zavoju je impresivno kao i odlične kočnice, u top modelu u Brembo izvedbi, no najviše fascinira sposobnost Stingera da pomiri sportsku brutalnost s komfornom, udobnom i tihom vožnjom. U tome mu jako pomažu adaptivni amortizeri, ali i sustav odabira načina vožnje, serijski u svim modelima.
Stinger je vrhunski auto, u svemu je na razini razvikane premium konkurencije, pa se tako ne mogu očekivati posebno povoljne cijene. Bogato opremljeni osnovni benzinac s 255 KS stoji 408.990 kuna, a top model s 370 KS čak 579.990 kuna. Velik novac, no još uvijek oko 65.000 kuna manje nego što stoji usporedivi Audi S5 Sportback.