Tupperware, sinonim za nepotrošivu ambalažu, više se ne može nositi s tržištem i zahtjevima za ekološkom ambalažom. Američka tvrtka proglasila je bankrot nakon 78 godina postojanja
Tupperware je otišao u stečaj!
Brend Tupperware bio je toliko uspješan da se danas to ime koristi za gotovo svaku plastičnu posudu s hermetičkim poklopcem. Gotovo 80 godina njihovi proizvodi bili su dio praktički svakog kućanstva u više od 70 zemalja svijeta, no prilike su se promijenile. Tvrtka Tupperware ovih dana podnijela je zahtjev za bankrot, te su najavili kako će od suda tražiti dozvolu da počnu rasprodaju imovine i kompanije, navodi BBC.
- Posljednjih nekoliko godina financijska pozicija kompanije teško je narušena izazovnim makroekonomskim okruženjem - objavila je u pismu investitorima izvršna direktorica Tupperwarea Laurie Ann Goldman.
Revolucionarni patent
Pojednostavljeno, "dotukle" su ih sve veće cijene sirovina, povećanje plaća, ali i troškova transporta. Iako su tijekom pandemije ponešto povećali prodaju posuda, zadnje dvije godine posao ne cvjeta, unatoč pokušajima da osvježe ponudu kako bi privukli mlađe kupce.
Tvrtka je već lani najavila ovaj scenarij ako ne uspiju pronaći nova sredstva, a prošli tjedan, nakon što su procurile vijesti o mogućem bankrotu, dionice su im pale za više od 50 posto.
Sve žene su htjele plasične posude
Tupperware je osnovao Earl Tupper 1946. On je patentirao specifični poklopac za hermetičko zatvaranje, veliku inovaciju u vrijeme kad su hladnjaci još bili preskupi za većinu obitelji. No pravi uspjeh tvrtka je doživjela legendarnim marketinškim potezom trgovačke agentice Brownie Wise koja je osmislila "Tupperware zabave".
Koncept koji će poslije preuzeti mnoge tvrtke za prodjau posuđa, kućanskih aparata i drugih potrepština za kućanstvo, svodio se na prezentaciju i prodaju plastičnih posuda domaćicama u njihovim domovima. Prodaja je "eksplodirala" na poslijeratnom američkom tržištu i proširila se na cijeli svijet.
Milijarde dolara dugova
No zabava je sad završila, kaže Susannah Streeter, financijska stručnjakinja u Hargreaves Lansdown.
- Promjene u mentalitetu kupaca utjecale su na to da plasične posude izađu iz mode. Ljudi se danas pokušavaju riješiti ovisnosti o plastici i pronaći ekološki prihvatljivija rješenja za spremanje hrane - ističe ona.
Upravo u ekološkoj utrci konkurenti su potukli Tupperware. Tvrtka je objavila kako ima procijenjene obveze prema vjerovnicima u iznosu 1 do 10 milijardi dolara, te imovinu procijenjenu na 500 milijuna do milijardu dolara. Naveden je broj vjerovnika između 50.001 i 100.000, piše Reuters.