Nakon što je prošla generacija u Hrvatskoj prošla lošije od očekivanog, Volkswagen s novim modelom može postati lider u klasi. Cjenovno je konkurentniji od prethodnika
Veliki test: Konačno je došlo vrijeme i za Volkswagen Tiguan
Prošla generacija Tiguana bila je svojevrsna žrtva krize u Hrvatskoj. Stigla je u vrijeme kad je tržište automobila jako posustalo, a usput je i konkurencija izbacila cjenovno povoljnije modele iste klase, tako da Tiguan nije postigao rezultate kakvi su se od njega mogli očekivati.
Novi Tiguan, s druge strane, stiže u osjetno povoljnijem trenutku. Tržište se dobro oporavlja, a SUV klasa nije nikad bila popularnija. Osim toga automobil je cjenovno konkurentniji od prethodnika što bi trebao biti dodatni poticaj za prodaju. Tiguan je vrlo atraktivan, upadljiv i prepoznatljiv automobil. Iznutra je pak tipični Volkswagen, bez dizajnerskih eksizibicija, ali zato sa savršenom ergonomijom, izradom i kvalitetom materijala. Svatko tko je već vozio neki noviji Vokswagen brzo će se snaći. Istodobno je Tiguan izuzetno prostran u unutrašnjosti. Stražnja klupa nudi mjesta kao u limuzini srednje klase, a u prtljažnik stane raskošnih 615 litara. No najbolja strana Tiguana je njegovo ponašanje u vožnji. Iznimno je udoban na lošijim podlogama, a poželite li pojuriti, imat ćete osjećaj da vozite sportski kompakt a ne SUV. U to se dobro uklapa i snažni TDI motor sa 150 KS koji ovom ne baš laganom automobilu daje gotovo sportske performanse. Ubrzanje do 100 km/h za samo 9,3 sekundi, i maksimalnio 204 kilometra na sat garancija su dinamične vožnje. Potrošnja je tijekom testa iznosila 6,2 l/100 km kombinirano. Pohvale zaslužuju i vrlo izravan i precizan upravljač te isto takav ručni mjenjač, a kritike idu na račun pregrubog i previše glasnog motora. Mnogi konkurenti tu su bolji. U Tiguanu su nas oduševili i razni sustavi za pomoć u vožnji, a najviše onaj koji sam održava auto u voznom traku i upravlja njime na autocesti a da ne držite volan. Naravno, takva vožnja nije legalna a sustav je samo pomoć, ne i automatski pilot, no sve dobro funkcionira. Cijena je na prvi pogled tipično visoka za Volkswagen, no pogledamo li detaljnije, moramo priznati da auto nije puno skuplji od podjednako opremljena konkurenta iz Koreje ili Francuske.
Tvornički podaci:
Masa: 1650 kg
Dimenzije: 449x184x165cm
Obujam: 1968 ccm
Snaga: 110 kW/150 KS
Ubrzanje (0-100km/h): 9,3 s
Najveća brzina: 204 km/h
Potrošnja: 4,7 l /100 km
Cijena:
274.208 kn (testni model)
237.076 kn (bez doplata)
Testirani volkswagen tiguan 2.0 TDI comfortline u opremi ima LED prednja svjetla, trozonsku klimu, el. otvaranje prtljažnika, alunaplatke 18”, multimediju sa zaslonom osjetljivim na dodir promjera 8 inča...