Prije 12 godina InfoGamer je bio mali sajam u jednom paviljonu, a danas je narastao u jedan od najvažnijih u regiji. Ove godine, ističu, donosi najbogatiji program, a traje sve do nedjelje na Velesajmu
FOTO Počeo jubilarni InfoGamer na Velesajmu: Najveći je dosad, evo što sve čeka fanove igara
Najveći regionalni gejming festival, Reboot InfoGamer powered by A1 počeo je u četvrtak na Zagrebačkom velesajmu, a do kraja tjedna očekuju se tisuće posjetitelja koji će moći uživo isprobati najnovije hit igre, odnosno oko 300 naslova, konzole, računala te VR uređaje. A u nedjelju se očekuje i vrhunac programa te veliko finale 14. sezone A1 Adria League i 4. sezone A1 Student eChallengea.
- Reboot InfoGamer ne bi bio ovako velik bez podrške partnera kao što je A1 Hrvatska. Sinergija je omogućila rast i razvoj festivala, koji svake godine privlači sve veći broj posjetitelja i gejmera iz cijele regije - naglasio je Damir Đurović, pokretač InfoGamera koji je najavio, kako ističe, najveći i najsadržajniji sajam.
- Ove smo godine smješteni u četiri paviljona na rekordno velikom prostoru od 10 tisuća četvornih metara. Ovo nam je deseta, jubilarna godina i to je najbolji način da zahvalimo našim vjernim gejmerima, posjetiteljima i partnerima - rekao je Đurović.
A fanovi igara i svega povezanog uz gaming svaki dan od 10 do 20 sati će moći isprobati najnoviji PlayStation 5 Pro, u VR zoni su najnoviji uređaji za virtualnu stvarnost, a u subotu će biti i veliko cosplay natjecanje koje će okupiti neke od najboljih cosplayera u regiji, odnosno ljudi koji se odijevaju u likove iz videoigara. Aktualne hitove će moći igrati i na najnovijim računalima i monitorima koje će predstaviti više od 130 izlagača.
Među najnovijim naslovima bit će i indie zona u kojoj će se predstaviti mali izlagači iz Hrvatske i regije s novim naslovima i igrama koje su još u razvoju.
A upravo su takve tvrtke i rasle s InfoGamerom kroz proteklih 12 godina, otkad je prvi bio u samo jednom paviljonu Velesajma.
- Hrpetina minijaturnih firmi koje su tada bile na onom prvom u jednoj dvorani tada su bile firme od četvero, petero ljudi. U međuvremenu su neke postale firme od 90, 100 ljudi, neke su se prodale za stotine milijuna eura. A i danas dolazi neka nova generacija malih firmi i to me veseli - dodao je Đurović u razgovoru te istaknuo da mu je posebno drago što takve male tvrtke danas imaju podršku Klastera hrvatskih proizvođača videoigara (CGDA), ali i HAVC-a te mogu puno lakše doći do potpora i novca koji će im omogućiti mirniji razvoj igara.
- Onda si mogao raditi igru s onim što si imao u džepu - dodao je te istaknuo da se na tom prvom InfoGameru i rodila ideja o klasteru gaming izdavača.
Govoreći o najnovijem InfoGameru, Đurović ističe u razgovoru kako su uspjeli dovući velik broj izlagača i izdavača koji su se bili povukli sa sajmova.
- Produkcijski smo ove godine na najvećoj razini od svih Infogamera dosad. Osobno sam najviše impresioniran ovom gaming Arenom i to što svaki paviljon izgleda impresivno - rekao je.
Igrači se bore za 42.000 eura
Na otvorenju su uz Đurovića bili i Marina Parić, voditeljica marketinških komunikacija u A1 Hrvatska te Andreja Šeperac, ravnateljica Regionalnog koordinatora Sisačko – moslavačke županije, a predstavili su i finale A1 Adria League.
14. sezona obilježena je natjecanjem u najpopularnijim igrama kao što su CS2, EAFC25, FC Mobile i Brawl Stars, uz mini turnire u League of Legendsu, PUBG-u i Tekkenu. Više od 3.500 natjecatelja prijavilo se za priliku da osvoji dio bogatog nagradnog fonda, dok će se najbolji timovi i igrači boriti za titulu na LAN završnici.
Isto tako, A1 Student eChallenge iz godine u godinu sve je popularniji. Ove godine sudjeluje čak 105 studenata s 15 fakulteta, uključujući i nove fakultete poput Pravnog fakulteta iz Zagreba i Veleučilišta u Bjelovaru.
Četiri najbolja tima plasirala su se u završnicu gdje će se natjecati u tri igre, što dokazuje rast i popularnost natjecanja među studentima. Sva će se finala odvijati u nikad većoj A1 zoni koja se u ovogodišnjem izdanju prostire na više od 1.500 metara četvornih.
Bogati nagradni fond za pobjednike svih natjecanja iznosi više od 42.000 eura, naglasila je Marina Parić.
- Ova je godina posebna za A1 Hrvatska jer slavimo 25 godina inovacija, uspjeha i društvene odgovornosti. Vrijednosti koje se savršeno uklapaju u uspješnih 10 godina Reboot InfoGamera kojima smo ponosni partneri najveće gejming priče u regiji. U sve se odlično uklapa i naša platforma #BoljiOnline kojom nastojimo stvoriti sigurno i pozitivno online okruženje. Tako ove godine lansiramo interaktivnu igru #BoljiOnline svijet kojom želimo olakšati edukaciju najmlađih generacija kroz njima prilagođen, zabavan i gejmificirani sadržaj. S ponosom predstavljamo edukativne aktivnosti koje će mladima pomoći da razviju svijest o online sigurnosti i odgovornom ponašanju - dodala je Parić.
Sigurnije igranje za djecu
U #BoljiOnline kutku, u suradnji A1, Holoneta i CSI-ja posjetitelje očekuje igra #BoljiOnline svijet. Namijenjena je prvenstveno osnovnoškolcima, ali i roditeljima i nastavnicima te kroz pet tematskih virtualnih soba educira o sigurnom ponašanju na internetu obrađujući ključne teme poput trolanja, privatnosti, sigurnosti lozinki i odgovornog objavljivanja sadržaja. Igru možete pronaći ovdje.
U A1 zoni ove godine je i Inkubator PISMO iz Novske čiji je štand predstavila Andreja Šeperac i istaknula važnost edukacije i podrške razvoju digitalnih vještina među najmlađima. Oni ove godine organiziraju radionice gejminga i digitalnih vještina, uključujući edukativnu igraonicu Moopies za predškolsku djecu i radionice za osnovnoškolce gdje će se učiti osnove izrade videoigara.
Osigurati novac da manji budu konkurentni
Nakon službenog dijela predstavljanja festivala, program je nastavljen panelom „Novi poticaj za ulaganje u industriji videoigara“. Istraživač britanske konzultantske tvrtke Olsberg SPI, Joe Stirling Lee, predstavio je studiju koja pokazuje utjecaj povrata investicija za videoigre u Hrvatskoj.
Na panelu je državni tajnik Ministarstva kulture i medija Krešimir Partl napomenuo da je taj tip poticaja u planu za Ministarstvo kulture, ali da se prvo treba osigurati dodatna sredstva za manje studije kako oni ne bi ostali nekonkurentni u odnosu na velike produkcije, za što predlaže model sličan filmskoj industriji koja poticaje odnedavno financira i kroz porez na digitalne platforme.
Kada bi Hrvatska financijski podupirala produkciju videoigara po modelu programa Filming in Croatia, koji već postoji i omogućava povrat do 30 posto uloženih sredstava za filmske produkcije, analiza Olsberg SPI-ja je procijenila da bi uvođenje ovog poticaja u 2025. godini donijelo oko 450 novih radnih mjesta u industriji do 2029. te generiralo dodatnih 8,8 milijuna eura godišnjih prihoda. Panel je moderirao Aleksandar Gavrilović, glavni tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara.