Obavijesti

Tech

Komentari 0

FOTO Počeo jubilarni InfoGamer na Velesajmu: Najveći je dosad, evo što sve čeka fanove igara

FOTO Počeo jubilarni InfoGamer na Velesajmu: Najveći je dosad, evo što sve čeka fanove igara
14

Prije 12 godina InfoGamer je bio mali sajam u jednom paviljonu, a danas je narastao u jedan od najvažnijih u regiji. Ove godine, ističu, donosi najbogatiji program, a traje sve do nedjelje na Velesajmu

Najveći regionalni gejming festival, Reboot InfoGamer powered by A1 počeo je u četvrtak na Zagrebačkom velesajmu, a do kraja tjedna očekuju se tisuće posjetitelja koji će moći uživo isprobati najnovije hit igre, odnosno oko 300 naslova, konzole, računala te VR uređaje. A u nedjelju se očekuje i vrhunac programa te veliko finale 14. sezone A1 Adria League i 4. sezone A1 Student eChallengea.

- Reboot InfoGamer ne bi bio ovako velik bez podrške partnera kao što je A1 Hrvatska. Sinergija je omogućila rast i razvoj festivala, koji svake godine privlači sve veći broj posjetitelja i gejmera iz cijele regije - naglasio je Damir Đurović, pokretač InfoGamera koji je najavio, kako ističe, najveći i najsadržajniji sajam. 

Zagreb: Otvorenje 10. jubilarnog Reboot InfoGamera

- Ove smo godine smješteni u četiri paviljona na rekordno velikom prostoru od 10 tisuća četvornih metara. Ovo nam je deseta, jubilarna godina i to je najbolji način da zahvalimo našim vjernim gejmerima, posjetiteljima i partnerima - rekao je Đurović. 

A fanovi igara i svega povezanog uz gaming svaki dan od 10 do 20 sati će moći isprobati najnoviji PlayStation 5 Pro, u VR zoni su najnoviji uređaji za virtualnu stvarnost, a u subotu će biti i veliko cosplay natjecanje koje će okupiti neke od najboljih cosplayera  u regiji, odnosno ljudi koji se odijevaju u likove iz videoigara. Aktualne hitove će moći igrati i na najnovijim računalima i monitorima koje će predstaviti više od 130 izlagača.

Među najnovijim naslovima bit će i indie zona u kojoj će se predstaviti mali izlagači iz Hrvatske i regije s novim naslovima i igrama koje su još u razvoju. 

A upravo su takve tvrtke i rasle s InfoGamerom kroz proteklih 12 godina, otkad je prvi bio u samo jednom paviljonu Velesajma.

- Hrpetina minijaturnih firmi koje su tada bile na onom prvom u jednoj dvorani tada su bile firme od četvero, petero ljudi. U međuvremenu su neke postale firme od 90, 100 ljudi, neke su se prodale za stotine milijuna eura. A i danas dolazi neka nova generacija malih firmi i to me veseli - dodao je Đurović u razgovoru te istaknuo da mu je posebno drago što takve male tvrtke danas imaju podršku Klastera hrvatskih proizvođača videoigara (CGDA), ali i HAVC-a te mogu puno lakše doći do potpora i novca koji će im omogućiti mirniji razvoj igara.

- Onda si mogao raditi igru s onim što si imao u džepu - dodao je te istaknuo da se na tom prvom InfoGameru i rodila ideja o klasteru gaming izdavača.

Govoreći o najnovijem InfoGameru, Đurović ističe u razgovoru kako su uspjeli  dovući velik broj izlagača i izdavača koji su se bili povukli sa sajmova.

- Produkcijski smo ove godine na najvećoj razini od svih Infogamera dosad. Osobno sam najviše impresioniran ovom gaming Arenom i to što svaki paviljon izgleda impresivno - rekao je.

Igrači se bore za 42.000 eura

Na otvorenju su uz Đurovića bili i Marina Parić, voditeljica marketinških komunikacija u A1 Hrvatska te Andreja Šeperac, ravnateljica Regionalnog koordinatora Sisačko – moslavačke županije, a predstavili su i finale A1 Adria League.

14. sezona obilježena je natjecanjem u najpopularnijim igrama kao što su CS2, EAFC25, FC Mobile i Brawl Stars, uz mini turnire u League of Legendsu, PUBG-u i Tekkenu. Više od 3.500 natjecatelja prijavilo se za priliku da osvoji dio bogatog nagradnog fonda, dok će se najbolji timovi i igrači boriti za titulu na LAN završnici.

Isto tako, A1 Student eChallenge iz godine u godinu sve je popularniji. Ove godine sudjeluje čak 105 studenata s 15 fakulteta, uključujući i nove fakultete poput Pravnog fakulteta iz Zagreba i Veleučilišta u Bjelovaru.

Četiri najbolja tima plasirala su se u završnicu gdje će se natjecati u tri igre, što dokazuje rast i popularnost natjecanja među studentima. Sva će se finala odvijati u nikad većoj A1 zoni koja se u ovogodišnjem izdanju prostire na više od 1.500 metara četvornih. 

Bogati nagradni fond za pobjednike svih natjecanja iznosi više od 42.000 eura, naglasila je Marina Parić.

- Ova je godina posebna za A1 Hrvatska jer slavimo 25 godina inovacija, uspjeha i društvene odgovornosti. Vrijednosti koje se savršeno uklapaju u uspješnih 10 godina Reboot InfoGamera kojima smo ponosni partneri najveće gejming priče u regiji. U sve se odlično uklapa i naša platforma #BoljiOnline kojom nastojimo stvoriti sigurno i pozitivno online okruženje.  Tako ove godine lansiramo interaktivnu igru #BoljiOnline svijet kojom želimo olakšati edukaciju najmlađih generacija kroz njima prilagođen, zabavan i gejmificirani sadržaj. S ponosom predstavljamo edukativne aktivnosti koje će mladima pomoći da razviju svijest o online sigurnosti i odgovornom ponašanju - dodala je Parić.

Sigurnije igranje za djecu

U #BoljiOnline kutku, u suradnji A1, Holoneta i CSI-ja posjetitelje očekuje igra #BoljiOnline svijet. Namijenjena je prvenstveno osnovnoškolcima, ali i roditeljima i nastavnicima te kroz pet tematskih virtualnih soba educira o sigurnom ponašanju na internetu obrađujući ključne teme poput trolanja, privatnosti, sigurnosti lozinki i odgovornog objavljivanja sadržaja. Igru možete pronaći ovdje.

U A1 zoni ove godine je i Inkubator PISMO iz Novske čiji je štand predstavila Andreja Šeperac i istaknula važnost edukacije i podrške razvoju digitalnih vještina među najmlađima. Oni ove godine organiziraju radionice gejminga i digitalnih vještina, uključujući edukativnu igraonicu Moopies za predškolsku djecu i radionice za osnovnoškolce gdje će se učiti osnove izrade videoigara. 

Osigurati novac da manji budu konkurentni

Nakon službenog dijela predstavljanja festivala, program je nastavljen panelom „Novi poticaj za ulaganje u industriji videoigara“. Istraživač britanske konzultantske tvrtke Olsberg SPI, Joe Stirling Lee, predstavio je studiju koja pokazuje utjecaj povrata investicija za videoigre u Hrvatskoj.

Na panelu je državni tajnik Ministarstva kulture i medija Krešimir Partl napomenuo da je taj tip poticaja u planu za Ministarstvo kulture, ali da se prvo treba osigurati dodatna sredstva za manje studije kako oni ne bi ostali nekonkurentni u odnosu na velike produkcije, za što predlaže model sličan filmskoj industriji koja poticaje odnedavno financira i kroz porez na digitalne platforme.

Kada bi Hrvatska financijski podupirala produkciju videoigara po modelu programa Filming in Croatia, koji već postoji i omogućava povrat do 30 posto uloženih sredstava za filmske produkcije, analiza Olsberg SPI-ja je procijenila da bi uvođenje ovog poticaja u 2025. godini donijelo oko 450 novih radnih mjesta u industriji do 2029. te generiralo dodatnih 8,8 milijuna eura godišnjih prihoda. Panel je moderirao Aleksandar Gavrilović, glavni tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Isprobali smo Asus ROG Phone 9 Pro: Ima snage za dva telefona
UGLAĐENA ZVIJER

Isprobali smo Asus ROG Phone 9 Pro: Ima snage za dva telefona

ROG Phone 9 Pro brutalno je snažan mobitel koji dolazi u prilično uglađenom pakiranju. Nema zadatka koji ne može obaviti, ali ni igre koja ga baca na koljena
Povijesni trenutak: NASA-ina svemirska letjelica sigurna i nakon najbližeg prilaska Suncu
NORMALNO RADI

Povijesni trenutak: NASA-ina svemirska letjelica sigurna i nakon najbližeg prilaska Suncu

NASA je u petak priopćila da je njezina solarna sonda Parker "sigurna" i radi normalno nakon što je uspješno dovršila povijesno najbliži prilazak Suncu nekog objekta koji je izradio čovjek
Ovaj neočekivani simptom raka crijeva ne smijete ignorirati
VRLO VAŽNO

Ovaj neočekivani simptom raka crijeva ne smijete ignorirati

Stopa kolorektalnog raka među osobama mlađima od 50 godina raste od 1990-ih, a točan razlog ovog porasta još nije poznat. Stručnjaci smatraju da je uzrok povezan sa stilom života i okolišnim faktorima