Ovaj 77 metara dug avion je znatno veći od svojih prethodnika 777-300ER-a i aviona Airbus A340-600. Čak i malo duži od dosadašnjeg rekordera 747-8, zadnje verzije aviona Queen of the Skies
Vozit će 425 putnika: Boeing 777X na prvom probnom letu
Zrakoplov 777X, veća i efikasnija inačica uspješnog Boeinga 777 mini-jumbo, poletio je iz komercijalne baze u okolici Seattlea u 10:09 sati u subotu ujutro po mjesnom vremenu, a sletio u 14 sati. Snažni vjetrovi prisilili su kompaniju da ovaj tjedan dvaput odgodi pokusni let.
Daljnja testiranja i certificiranja trajat će mjesecima prije nego što ta letjelica postane operativna u Emiratima u 2021. godini.
Boeing je ranije objavio da će njegov dosad najveći dvomotorac, dizajniran za prosječno 406 ljudi, prvi put poletjeti početkom 2020., a prva isporuka očekuje se 2021. Prvotno je bilo predviđeno da se prva isporuka obavi sredinom 2020., što nije moguće zbog problema u razvoju.
Taj 77 metara dug avion je znatno veći od svojih prethodnika 777-300ER-a i aviona Airbus A340-600. Čak i malo duži od dosadašnjeg rekordera 747-8, zadnje verzije aviona Queen of the Skies.
Zahvaljujući svojoj dužini avion je dizajniran tako da se u njega može smjestiti između 400 i 425 putnika, u dvije klase. Broj sjedišta će varirati ovisno o zahtjevima određenih aviokompanija.
Najduži putnički avion na svijetu Boeing 777X službeno je predstavljen Upravi Boeinga u glavnom proizvodnom pogonu tvrtke u Everettu u Washingtonu u ožujku prošle godine.
Službeno predstavljanje aviona bilo je pojednostavljeno i održano u glavnom proizvodnom pogonu kompanije kako bi se odala počast stradalima u Boeingovom modelu 737 MAX 8.
Zrakoplovi 737 MAX globalno su prizemljeni u ožujku nakon dvije nesreće u kojima je poginulo 346 ljudi. Istraga je utvrdila kako su softver i senzori doprinijeli nesreći jer piloti nisu mogli kontrolirati zrakoplove.
Zrakoplov 777X prvotno je trebao obaviti prvi pokusni let u ljeto prošle godine, ali je odgođen do 2020. zbog problema s motorima GE9X koje proizvodi General Electric. Problemi su se pojavili i u rujnu prošle godine tijekom konačnog testiranja opterećenja kada su eksplodirala vrata zrakoplova.
Konačni testovi opterećenja zrakoplove podliježu “teretima i naporima koji prelaze uobičajena operativna opterećenja”, a nadgledaju ih inspektori Federalne uprave za zrakoplovstvo (FAA) kao dio postupka certificiranja zrakoplova, rečeno je nakon tog incidenta.
Boeing je objavio da je prodao 309 letjelica tog tipa. (bs)
POGLEDAJTE NOVU EPIZODU VIDEO SERIJALA 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:
Pokretanje videa...