OPREZNO Treba paziti gdje se ostavlja broj mobitela. Počnu li poruke stizati, treba ih što prije zaustaviti. Pošaljite poruku STOP ili se javite HAKOM-u za pomoć oko gašenja
U četiri sata su mi skinuli 81 kunu zbog neželjenih poruka
Na mobitel su počele dolaziti poruke. Pisalo je da je to SMS chat te da treba napisati 1 za kompletnu odjavu, a 2 za privremenu, no što god slao, poruke su nastavile stizati, požalio nam se čitatelj.
Rekao je da su te poruke stizale njegovu ocu, starijem čovjeku.
- Pratio je upute za odjavu, no svaka sljedeća poruka tražila je slanje nove poruke. Jedna od njih je bila i slanje SMS-a s nizom jako puno brojeva koji je trebao biti kod za SMS odjavu - ogorčeno je dodao čitatelj.
Napomenuo je da nikako nije uspijevao stopirati dolazak tih poruka koju je svaku morao platiti.
- Prva poruka stigla je u 11.19. U nekoliko sati stiglo ih je puno, a ovo su neke od njih. U 12.02 stiže poruka ‘upišite DA za odjavu seksi videa što ste skidali. U 15.10 ‘Molimo napišite IZLAZ jer će vam SMS biti naplaćen 9,80 kuna’. U 15.18 je pisalo da je tražio i primio video neke žene. Kad je shvatio da se vrti u petlji, nazvao me da ja pokušam - dodao je čitatelj.
Rekao je da je do tada, u tih četiri sata, ostao bez 81 kune koje su mu skinuli s računa. Potom je nazvao teloperatera.
- U 16 sati sam zvao podršku teleoperatera i tražio blokadu svega s tog broja. Upozorili su me da nazovem i tvrku koja šalje poruke. Zvao sam broj koji su mi dali, no javio se govorni automat na kojem sam ostavio primjedbu. No poruke za odjavu nastavile su stizati - ogorčen je čitatelj.
Dodao je da je “guglajući” saznao da su i drugi imali problema s porukama te tvrtke.
- To je usluga na zahtjev što znači da ju je korisnik sam pokrenuo slanjem SMS-a. Uslugu može deaktivirati slanjem ključne riječi STOP na kratki kod ili pozivom na 072/700-700 koji je dostupan korisnicima radnim danom od 8 do 16 sati - odgovorio nam je teleoperater.
Uslugu su čitatelju deaktivirali. Napominju da je korisnik za potrošnju do isključenja usluge dužan platiti troškove.
Pitali smo Hrvatsku regulatornu agenciju za mrežne djelatnosti (HAKOM) o SMS-u s dodatnom naplatom.
- Ako je poruka došla s kratkog SMS koda za usluge s posebnom tarifom 8xxxxx, a korisnik nije tražio ni koristio SMS usluge s posebnom tarifom, najbolje je odmah poslati naredbu STOP i obavijestiti HAKOM na mail nezeljeni.sms@hakom.hr. Ako je poruka došla s kratkih SMS kodova 6xxxxx, dovoljno je obavijestiti HAKOM o tome - odgovorili su nam.
Pojasnili su kako postoje dvije vrste poruka koje se dodatno plaćaju. Kod jednih korisnik slanjem SMS-a na kratki SMS kod ostvaruje usluge koju plaća, a cijena ovisi o samoj usluzi. Kod dugih korisnik pristajanjem na uvjete koji mu moraju biti poslani u SMS-u pristaje na periodičko primanje poruka za određenu uslugu i plaća po primitku.
Kod ovakvih poduka ne spašava ni upis u registar “Ne zovi”.
- Upisane u registar ‘Ne zovi’ ne smiju kontaktirati s ciljem prodaje i promidžbe, ali ako je korisnik aktivirao uslugu s posebnom tarifom, upis u registar ne zaustavlja naplatu usluga, odnosno takve poruke - napominju iz HAKOM-a.
Dodali su da korisniku, nakon što je poslao STOP, pružatelj usluge s posebnom tarifom mora poslati informaciju o odjavi iz usluge.
- Kod svojeg operatera može se tražiti besplatna zabrana primanja i slanja SMS-a sa svih kratkih kodova te onemogućiti takve usluge, ali se ne može blokirati pojedini kratki broj - dodali su iz HAKOM-a.
Napominju da je dobro HAKOM-u, prijavljuje li se neželjeni SMS, poslati snimku zaslona mobitela na kojoj je poruka.