Prvo i osnovno, Uncharted 4 od samog početka više ne odaje onaj dojam već viđenog kao što je bio slučaj s prethodne dvije igre, a vaša avantura počinje u malom džipu
Što možemo zaključiti iz pola sata četvrte Uncharted igre?
Uncharted 4: A Thief's End će bez imalo sumnje biti posljednja igra koja će u glavnoj ulozi imati jednog, jedinog i neponovljivog Nathana Drakea. Naughty Dog studio, odnosno njegov kreativni direktor nam je to sinoć i bez imalo dvosmislenosti potvrdio. "Ovo je definitivno zadnja igra za Nathana," rekao nam je glavni producent Neil Druckmann, prije nego što je sinoć upalio završnu verziju igre.
Završnu verziju igre koja će napokon nakon nekoliko odgađanja stići na PlayStation 4 10.5. i napokon privesti kraju ovu gotovo deset godina staru franšizu. Odnosno, privesti kraju sagu o omiljenom nam digitalnom pustolovu. Pa, što se da zaključiti iz prvih pola sata Uncharted 4: A Thief's End single player kampanje?
Prvo i osnovno, Uncharted 4 od samog početka više ne odaje onaj dojam već viđenog kao što je bio slučaj s prethodne dvije igre. Nathan, njegov stariji brat Sam i Sully su ovoga puta u potrazi za gusarskim blagom na Madagaskaru. Vaša avantura tako počinje u malenom džipu u kojem ćete odmah u startu prevaliti poveću kilometražu. Naravno, ne bez pokojeg susreta s nezgodnim terenom i još nezgodnijom plaćenićkom grupom Shoreline.
Vožnja gotovo potpuno otvorenim svijetom je definitivno novost za Uncharted serijal i ono što su developeri zamišljali još prije 11-12 godina kada su krenuli raditi na originalnoj igri. Naravno, tada je njihove snove ograničavao hardver, no danas smo na pragu izlaska četvrte Uncharted igre koja će biti najbliža njihovoj dosadašnjoj viziji serijala. Odnosno, barem tako tvrdi Druckmann.
Vaše vozilo je dobro balansirano te se ponaša taman onoliko realistično koliko je potrebno da se uživimo u igru i taman onoliko nerealistično koliko je potrebno da se ne zaboravimo zabavljati. Također, iako je cilj prezentirane misije stići od točke A do točke B, odnosno podnožja vulkana, igra od samog početka nagrađuje igrače sklone skretanju s puta i istraživanju. Bilo da pronađete blago, pismo, dio dnevnika, ili nekakvu treću vrstu dokumenta, gotovo svako skretanje s puta u A Thief's End će rezultirati nagradama u maniri dobrih starih akcijskih avantura. Glavni savjet koji Naughty Dog developeri žele dati igračima četvrte Uncharted igre jest "stanite, predahnite i osvrnite se oko sebe."
A zaista se vrijedi osvrnuti oko sebe ne samo zbog brojnih tajni koje vam pametno dizajnirane mape Uncharteda 4 skrivaju pred nosom već i naprosto prekrasnih i nevjerojatno detaljnih krajolika koji predstavljaju jedna od grafički najimpresivnijih postignuća na bilo kojoj gaming konzoli ikada napravljenoj. Unchartedd 4 također dolazi i sa savršeno pogođenim soundtrackom te obiljem humorističnih dijaloga i monologa. Sam i Sully svako malo pričaju, komentiraju, provociraju i jednostavno nasmijavaju. Krenuli ste u istraživanje? Sully će vas kuditi što odugovlačite. Užurbano jurite makadamom? Pripremite se za jezikovu juhu kada okrenete auto na krov. Jednostavno ne možete pobijediti, a u isto vrijeme opet uvijek pobjeđujete jer niti jedna situacija u kojoj se nađete ili koju izazovete nije dosadna, već zabavna i upečatljiva.
Uncharted 4: A Thief's End se u pravilu može prelaziti na dva načina - potiho i nimalo potiho. Da stvari budu još bolje, nema nikakvih penala ako jednostavno želite varirati između dva stila igranja. Možda ćete malo htjeti glumiti akcijskog heroja pa se zatim baciti u travu kada ugledate novu skupinu plaćenika koje vodi Nadine Ross, samo da bi za pet minuta opet krenuli bez diskriminacije sijati olovo po svemu što se miče. Dapače, i mape su dizajnirane upravo na taj način koji potiče raznovrsnost pristupa, iako je izuzev nekoliko rijetkih situacija moguće cijelo vrijeme forsirati jedan te isti pristup. Ono, ako baš želite prelaziti igru u ulozi Sama Fishera ili Johna Ramba umjesto Nathana Drakea.
Što se konkretnog stealtha tiče, A Thief's End ima i novi marking sistem - pritiskom na L3 možete označiti protivnika u stilu Splinter Cell igara što naravno osjetno olakšava šuljanje po mapi. Još jedna nova mehanika jest ona vezana za Nathanovo novo uže koje igrači baš i neće imati previše prilika koristiti u uvodnoj misiji igre, no očekujemo da će stvari biti osjetno drugačije u ostatku kampanje. Također predviđamo i najezdu ludih tarzanolikih ubojica koji će sijati smrt njišući se na užetu u multiplayer modovima četvrte Uncharted igre kada ista za nešto više od mjesec napokon stigne na PlayStation 4.
Čak i sami Druckmann, odnosno kreativno vodstvo igre preferira stealth umjesto akcije tako da očekujte puno više prilika za šuljanje nego što je to bio slučaj u prijašnja tri nastavka serijala, pogotovo s obzirom na ogromne otvorene mape na kojima će se Uncharted 4: A Thief's End odvijati. Također, savjetujemo da se klonite tzv. Crushing razine težine igre tijekom prvog igranja i ostavite je za neke buduće mazohističke prolaze kako ne bi pokvarili svoje prvo iskustvo sa pričom igre nepotrebnim frustracijama.
Ukratko, Uncharted 4 izgleda veće, bolje i kompleksnije od svih svojih prethodnika zajedno. Njegov gameplay je bogatiji, raznovrsniji i zanimljiviji od prijašnjih igara, a priča se doima obećavajućom iako joj naravno nećemo moći suditi do sljedećeg mjeseca. Ono što nam sada preostaje jest imati na umu da je ovo definitivni oproštaj od Nathana Drakea te s obzirom na to nema sumnje da će Naughty Dog tu oproštajku odraditi u velikom stilu.
Izvor: IGN Adria