Na WURI ljestvici, koja prati povezanost sveučilišta s realnim tržištem, za 2021. od hrvatskih se sveučilišta našlo se jedino splitsko, se našlo na 101-200 mjestu sveučilišta sa stvarnim utjecajem
Splitsko sveučilište među 50 najinovativnijih na svijetu: Širimo etičke vrijednosti
Sveučilište u Splitu, jedino iz Hrvatske, ove je godine zauzelo 21. mjesto na WURI ljestvici 2021. kao jedno od najinovativnijih sveučilišta na svijetu sa stvarnim utjecajem u kategoriji etičkih vrijednosti, te 101-200 mjesto sveučilišta sa stvarnim utjecajem.
Nikada prije nije postojala tako snažna veza između obrazovnih institucija i tržišta rada. Raste broj mladih, inovativnih i fleksibilnih sveučilišta koja osluškuju potrebe suvremenog društva i promptno odgovaraju na njih. Izravna komunikacija s poslodavcima, stručna praksa i angažman znanosti na direktnom razvoju društva kroz tehnologiju, ali s jasno izraženim etičkim vrijednostima, postaju sve relevantniji pri rangiranju svjetskih sveučilišta, priopćili su sa splitskog sveučilišta.
Prijave u pet kategorija
WURI ili "World's Universities(with) Real Impact“ ljestvica, promovira i ocjenjuje stvarni društveni doprinos sveučilišta kroz inovativne, moderne i sveobuhvatne pristupe stvaranja i distribucije novih znanja s ciljem stvaranja stručnjaka koji stečenim obrazovanjem mogu odgovoriti zahtjevima suvremenog društva.
Za razliku od tradicionalnih ljestvica koje se oslanjaju na podatke anketa sveučilišta i statistika, WURI ljestvice prikupljaju informacije o inovativnim programima na dva različita načina; prvi je putem podnošenja prijava sa samih sveučilišta, a drugi putem prikupljanja podataka metodom Text-Information Analysis (TIA).
Ove je godine svako sveučilište moglo poslati prijavu u jednoj od pet kategorija, Industrijska primjena, Poduzetnički duh, Etičke vrijednosti, Studentska mobilnost i otvorenost te Upravljanje krizama. Sveučilište u Splitu prijavilo je inovativnu praksu društveno korisnog učenja u kategoriji Etičkih vrijednosti, koja uzima u obzir društvenu odgovornost, etiku i integritet inovativnih programa sveučilišta. Ocjenjivala se inovativnost prijave, izvedivost, odnosno omjer troška i koristi te opseg primjene na sveučilištu. U ocjenjivanju su sudjelovali predstavnici sveučilišta koja su sudjelovala u rangiranjima, sveučilišnih liga, medija vezanih uz visoko obrazovanje te WURI evaluacijski odbor.
Prepoznali su inovativnost našeg sveučilišta
- Bez obzira što prva mjesta još uvijek zauzimaju velika svjetska sveučilišta sa stoljetnom tradicijom poput Massachusetts Institute of Technology ili Stanford University, WURI ljestvica je svoj drugačiji pristup dokazala uvrstivši i neka manje poznata svjetska sveučilišta koja nemaju toliku popularnost, ali su usmjerena na inovativno rješavanje društvenih izazova u svojem okruženju. Stoga posebno veseli da je u takvoj konkurenciji prepoznata inovativnost i društvena odgovornost našeg Sveučilišta - navodi vodstvo sveučilišta.
Društveno-korisno učenje (DKU) je oblik nastave u kojem studenti sudjeluju u radu, projektu ili aktivnosti koja se smatra korisnom za društvo, a najčešće unutar neke od organizacija civilnog društva. Pritom razvijaju interdisciplinarni pristup problemima te uče reagirati na društvene poticaje i probleme. Studenti su u centru edukacijskog procesa, produbljuju stečena akademska znanja te stvaraju znanja i vještine koje će im koristiti u daljnjem životu, ostvarujući pritom ECTS bodove. Ovakve aktivnosti doprinose izgradnji mladih ljudi kao društveno osviještenih i aktivnih građana. U DKU je uključeno 7 sveučilišnih sastavnica i više od 500 studenata te brojne organizacije civilnog društva.