Obavijesti

Tech

Komentari 4

Rajović: Prilagodimo nastavu i školu novoj generaciji djece

Rajović: Prilagodimo nastavu i školu novoj generaciji djece
5

Autor NTC metode učenja kaže da ta metoda pomaže učenicima da lakše nauče lekciju, da je povezuju s drugim lekcijama i područjima, da dulje pamte

Škola mora promijeniti metode učenja i program te ih prilagoditi današnjoj djeci, ali najbitniji su roditelji. Oni do 5. i 6. godine trebaju naučiti djecu trčati, skakati, penjati se... Dokazano je da se mozak razvija u pokretu i zato je bitno da djeca do te dobi savladaju te vještine.

POGLEDAJTE VIDEO: 

Pokretanje videa...

03:31
'Ne treba puno za promjene, ali djeca nam ne mogu više čekati'
'Ne treba puno za promjene, ali djeca nam ne mogu više čekati'

Izjavio je to na konferenciji 24sata “Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska” dr. sc. Ranko Rajović, predavač na Pedagoškom fakultetu u Kopru te autor NTC metode učenja. Ta metoda pomaže učenicima da lakše nauče lekciju, da je povezuju s drugim lekcijama i područjima, da dulje pamte i razvijaju nove ideje. Rajović je rekao kako mu učitelji govore da je svaka nova generacija prvih razreda malo slabija u odnosu na prethodne dvije.

Zagreb: Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska, predavanje Ranka Rajović

- Slabija im je motorika, koncentracija, a rječnik siromašniji. Učenici takvi stignu u školu, što znači da nije samo problem u školi, nego i ranijim fazama odgoja, pa stoga treba reformirati i vrtiće i roditelje jer upravo oni rade najveće pogreške, a da to ni ne znaju. Zbog njihovih pogrešaka djeca danas ne mogu sjediti, računati, pisati, a imaju disleksiju, disgrafiju i slične probleme - objašnjava poznati stručnjak.

Reforma nam daje slobodu u radu, autonomiju i odgovornost
Reforma nam daje slobodu u radu, autonomiju i odgovornost

Naglašava da se školski programi moraju mijenjati i da glavna funkcija škole treba biti da djecu nauči misliti, a ne bubati napamet, objasnio je Rajović.

Dodao je i da probleme imaju nadareni učenici koji “sve znaju” pa se zbog toga ne snalaze dobro u razredu. Gradivo im je dosadno, a kako uvijek imaju odgovore, nastavnici im brane da se stalno javljaju.

Zagreb: Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska, predavanje Ranka RajoviÄ?

- Samo bića koja se kreću imaju neurone. Prema toj analogiji, čovjek je biće za kretanje. Posao je djeteta da se penje na drvo i padne. Dijete rođeno u gradu već je oštećeno - poručio je Rajović.


Današnja djeca, kaže, koriste mobitele i računala te se uopće ne kreću zbog čega imaju nerazvijene motoričke sposobnosti.

'Učenje napamet ne pomaže, mozak naše djece je drugačiji'
'Učenje napamet ne pomaže, mozak naše djece je drugačiji'

- Današnjoj djeci nedostaje upravo pokret. Dokaz tome je da svako drugo dijete u Hrvatskoj ima spuštena stopala. Čak 80% djece od deset godina ima mobitel, a mobitel je za dijete poput droge - napominje profesor. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 4
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u