Osnovna škola Ivana Cankara jedina je zagrebačka škola koja je ušla u eksperimentalni program obrazovne reforme, o čemu će predstavnice škole govoriti na konferenciji "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska"
Reforma nam daje slobodu u radu, autonomiju i odgovornost
U Osnovnoj školi Ivana Cankara promjene u načinu podučavanja uveli su prije desetak godina i broj učenika im se povećava.
Kako su uspjeli, poslušajte na konferenciji "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska" 12. studenoga u Obrtničkoj komori Zagreb.
- Svaka reforma ovisi o samim učiteljima koji rade s učenicima - kaže ravnateljica zagrebačke OŠ Ivana Cankara profesorica Silvana Svetličić.
'Posebno se posvećujemo svakome učeniku'
Više od polovice učenika jedine zagrebačke škole uključene u eksperimentalni program 'Škole za život' uopće ne živi u blizini škole, već dolazi iz drugih upisnih područja.
- Nalazimo se u dijelu grada gdje nema mnogo djece i odavno smo shvatili da učenike moramo privući drugačijim načinom rada. - priča nam ravnateljica.
Promjene u načinu podučavanja, kaže, uveli su još prije desetak godina, a u 'Školu za život' priključili su se kako bi osigurali dodatnu edukaciju učiteljima i sredstva za rad.
- Posebno se posvećujemo svakome učeniku, a osobito onima darovitim. U prošloj školskoj godini postigli smo zapažene rezultate na različitim razinama natjecanja iz nekoliko odgojno-obrazovnih područja. Od 405 učenika na natjecanjima je sudjelovalo 26 učenika na državnome, 50 učenika na međunarodnome i 9 učenika na svjetskome natjecanju. Prošle smo se godine okušali na svjetskome natjecanju iz robotike - First Lego League. Za nas jedno nezaboravno iskustvo koje ne bismo mogli ostvariti bez naših sponzora: Ministarstva znanosti i obrazovanja, Gradskoga ureda za obrazovanje te mnogih tvrtki koje su nam financijski pripomogle. Iskustvo je to koje bismo preporučili svakoj školi u kojoj učenici uz pomoć mentora razvijaju kritičko razmišljanje, vještine prezentacije, oblikuju, grade i programiraju robote - opisuje ravnateljica.
Nastava u jednoj smjeni
Grad Zagreb broji 109 osnovnih škola. Naša škola ima 62 godine te zahtijeva ozbiljno održavanje, a i arhitektura same škole nije u skladu sa sadašnjim obrazovnim potrebama. U zadnjih 10 godina i na tome smo polju veoma mnogo napravili uz pomoć i podršku Gradskog ureda za obrazovanje. Tako smo od jeseni, osim što provodimo eksperimentalni program 'Škola za život', krenuli s nastavom u jednoj smjeni.
- Mnoge ideje dobili smo od europskih država s kojima surađujemo u različitim projektima. Godišnje škola provodi i po 16 međunarodnih projekata na osnovu čega je proglašena i eTwinning škola za 2018./2019. Time je škola priznata kao jedna od vodećih škola na području digitalne prakse, prakse iz eSigurnosti, inovativnih i kreativnih pristupa tehnologiji, promicanju stalnoga profesionalnog razvoja i obrazovanja zaposlenih te promicanju suradnje učitelja i učenika u nastavnoj praksi.
Objašnjava da su roditelji krivo shvatili koncept 'Škole za život'.
- Pričalo se samo o digitalizaciji pa su roditelji shvatili da djeca, primjerice, više uopće neće čitati lektiru. Učenici će i dalje učiti, učitelji će podučavati, nastava će se odvijati u učionicama (ali i u drugim prostorima).
'Ponosna sam na djelatnike'
- Kao ravnateljica škole ponosna sam na djelatnike koji svojim trudom i radom pridonose boljitku obrazovnoga sustava. U reformi treba biti strpljiv i imati na umu silan entuzijazam koji naši učitelji, učenici i ostali djelatnici svakodnevno ulažu kako bismo svakim danom svi zajedno postajali sve bolji i održali zavidnu kvalitetu znanja i vještina koje naši učenici nose iz škole - zaključila je profesorica Svetličić.