Iako po zakonu morate imati zimsku opremu do 15. travnja, zimske gume možete skinuti već sad. Da vas ne bi kaznili, dovoljni su i lanci u prtljažniku
Guma glavu čuva: Mijenjajte ih ako ne želite izletjeti s ceste...
Konačno je zatoplilo i došlo je vrijeme za tradicionalnu operaciju - skidanje zimskih guma. Većina ljudi će čekati 15. travnja jer do tada važi zakonska obaveza da svi automobili na svim važnijim cestama u unutrašnjosti Hrvatske i na autocestama moraju imati zimsku opremu. No zimska oprema ne moraju biti zimske gume, dovoljno je imati i ljetne gume, a lance u prtljažniku.
S obzirom na to da temperature po prognozi već idućeg tjedna idu na više 20-ak stupnjeva, gume bi trebalo promijeniti što prije. Naime, zimske gume na toplom, vrućem, ali i mokrom asfaltu nisu ni približno tako dobre kao ljetne. A osim toga, svaki kilometar na zimskim gumama po vrućem asfaltu rapidno ih troši i skraćuje njihov životni vijek. Osim što pravovremena izmjena čuva gume, ona je i veliki sigurnosni faktor. Automobil se u svim tipičnim proljetno-ljetnim situacijama ponaša mnogo sigurnije. Pojednostavljeno, sa zimskim gumama mnogo ćete lakše izletjeti s ceste u zavoju ili se zabiti u auto ispred vas i na mokrom i na suhom asfaltu.
Na temperaturi između 20 i 25 stupnjeva novi auto će se na suhom asfaltu i na ljetnim gumama iz brzine od 100 km/h zaustaviti nakon 38 metara kočenja. Isti taj auto sa zimskim gumama u istim uvjetima kočit će čak 56 metara. To u prijevodu znači da u trenutku kad auto s ljetnim gumama staje pred preprekom, onaj sa zimskim u nju udara s brzinom od 57 km/h.

Na mokroj cesti stvari su nešto povoljnije za zimske gume, no i tu je put kočenja zimskih guma oko 10% duži. Još jedna dobra stvar koju ćete napraviti ako na vrijeme izmijenite gume je - izbjeći gužve. Većina ljudi zbog zakonskih propisa s izmjenom čeka do druge polovice travnja i tad se stvaraju velike gužve kod vulkanizera. S izmjenom trebaju pričekati samo stanovnici gorske Hrvatske. Tamo ni u travnju snijeg nije rijetkost.
Za sigurniju vožnju ljetna ljeti, a zimska zimi
- Zimske ljeti?
Zimske gume imaju oko 40% duži put kočenja od ljetnih na suhoj podlozi i oko 10% lošije drže u zavoju na suhoj i mokroj podlozi. Zimska guma tijekom ljeta je prava opasnost.
- Cjelogodišnje
Cjelogodišnje gume tijekom ljeta bolja su solucija od zimskih, no još su lošije od ljetnih. Također, tijekom zime lošije su od zimskih. Zato su one samo polovično rješenje i lošiji izbor od sezonske zamjene.
- Dva seta ili jedan
Ako imate dva seta naplataka, zamjenu guma možete obaviti i kod kuće te uštedjeti. Ipak, bilo bi pametno balansirati kotače prije montaže, pa ako želite perfekciju, posjet vulkanizeru vam ne gine.
- Kad mijenjati
Iako zakon govori da je ljetna guma s utorima od minimalno 1,6 mm ispravna, ona je već odavno za smeće. Mijenjati biste je trebali kad dubina utora padne ispod 3 mm. Također, bez obzira na utore, gumu bi trebalo zamijeniti nakon maksimalno pet sezona na autu jer je izgubila svojstva.
