Continental koji već godinama dominira, opet je u samome vrhu po svim kriterijima, s gumom PremiumContact 5. Na drugome mjestu je Bridgestoneova Turazna 001...
Test ljetnih guma: Jeftinije su jednako dobre kao i renomirane
Za recenziju najboljih ljetnih guma i ove su se godine pobrinuli Hrvatski autoklub (HAK) i njegovi europski partneri, ponajviše njemački ADAC. Pri testiranju najviše je pažnje posvećeno "ponašanju" guma na mokroj podlozi, koje je nosilo velikih 40 % ukupne ocjene.
U dimenziji 205/55 R17, tipičnoj za kompaktne gradske automobile, uvjerljivo najboljom pokazala se Michelinova guma Primacy 3. Nakon nekoliko godina u kojima su Michelinove gume ostvarivale osrednje rezultate, konačno su na vrhu, što se uz njihovu cijenu pomalo i podrazumijeva. Continental koji već godinama dominira, opet je u samome vrhu po svim kriterijima, s gumom PremiumContact 5. Na drugome mjestu je Bridgestoneova Turazna 001. Evo, koja se smjestila između pobjednika Michelina i trećeplasiranoga Continentala.
Dobar je i jeftiniji Firestone Roadhawk, a od nepoznatih brendova najbolja je guma Esa+Tecar Sprint 5HP, s osrednjim ocjenama. Razočaranje testa u ovim dimenzijama svakako je guma marke Goodyear, koja je dobila zadovoljavajuću ocjenu, a na dnu poretka je Vredestein SportTrac 5, koji je ocijenjen "dovoljan". Nijedan od 16 testiranih modela guma nije pao na testu i zaradio neprolaznu ocjenu.
Što se tiče kategorije manjih guma, odnosno dimenzije 175/65 R14 (koja je najčešće namijenjena starijim gradskim automobilima), najboljom se iznenađujuće pokazala slabije poznata guma Falken Sincera SN832 EcoRun, slijedi ju Semperit ComfortLife koji je također dobio ocjenu "dobar", a iza njih je Dunlopov StreetResponse 2 s ocjenom "zadovoljavajući". Na samome dnu tablice je Sava, čija je guma Perfecta dobila tek ocjenu dovoljan. Sava se pokazala odličnom na suhoj cesti, ali je uvjerljivo podbacila u mokrim uvjetima i zbog toga je "zaradila" posljednje mjesto na tablici.
Gume su testirane u vožnji na 15.000 kilometara na Volkswagenu Golfu u većoj, odnosno na Fordu Fiesti u manjoj dimenziji. Testirana je i izdržljivost guma, apsolutni pobjednik bio je Michelin, koji je izdržao 45.000 kilometara, a najlošija guma na testu Infiniti EcoSis doslovce se "raspala" nakon 25.000 kilometara.
Kolike su razlike između najboljih i najlošijih guma pokazuje i primjer testa kočenja. Najbolja guma na mokrome Continental PremiumContact 5 ima put kočenja 42,7 metara (80 km/h do 0 km/h), a najlošija Sava Perfecta gotovo deset metara više - 52,2 m).