Vlada SAD-a financirala je gradnju s više od 17 milijuna kuna, a uskoro će biti spreman i za prvi testni let. Cepelin će "ploviti" na visini od 33 metra
Povratak: Zmajev san je prvi cepelin na nebu nakon 75 god.
Napravljen je od materijala otpornog na metke i koristi tri puta manje goriva od uobičajenog aviona.
Ne treba mu ni pista, a u zraku bi mogao biti već 2015. godine.
Iako su nekad predstavljani kao budućnost avioprijevoza, nakon velike nesreće 1937., kada se njemački putnički cepelin Hindenburg iznenada zapalio tijekom slijetanja, nebom više nikad nije zaplovio ni jedan.
U američkoj korporaciji Worldwide Aeros vraćaju ih među oblake, modernije i sigurnije. Proizvođač kaže da će promijeniti način prijevoza tereta jer će biti jeftiniji od avionskog, a ipak brži od brodskog prijevoza.
Prototip Aerocrafta, nazvan Zmajev san, dug je 79 metara i širok gotovo 30 metara. Bez problema može zauzeti cijelo nogometno igralište.
Pilot upravlja trima motorima, a moći će podignuti teret od 66 tona.
Može sletjeti bilo gdje, pa i na površinu vode ili leda, a nije mu potrebna pista jer poput helikoptera polijeće i slijeće okomito. Iako mu je maksimalna brzina 185 km na sat, vrijeme dostave može biti kraće od avionskog prijevoza jer robu dostavlja točno na odredište.
Vlada SAD-a financirala je gradnju s više od 17 milijuna kuna, a uskoro će biti spreman i za prvi testni let. “Plovit” će na visini od 33 metra. Ono što Zmajev san razlikuje od ostalih cepelina je interni sustav održavanja balasta. Osnivač tvrtke našao je način da pilotu omogući bolju kontrolu. Helij u komorama za uzgon može stlačiti natrag u spremnike, a komore napuniti zrakom i prema potrebi mijenjati silu uzgona. Iznajmljivat će se godišnje po cijeni od 142 milijuna kuna za manji i 313 milijuna kuna za veći cepelin.