Većina monovolumena su beskrajno dosadna vozila, no C4 Picasso je krajnja suprotnost tome. Vrlo je atraktivan i napredan, a istodobno nudi i komfornu vožnju te jako puno prostora
Picasso je jedan od rijetkih koji je preživio najezdu SUV-ova
SUV automobili ukrali su tržište monovolumenima, njihovu najezdu izdržali su samo rijetki modeli, a među njima Citroën C4 Picasso. Ovaj spektakularni monovolumen istaknuo se time što je zastarjeli monovolumenski koncept oživio izuzetno naprednim dizajnom i tehnikom. Tako je dobiven automobil koji je praktičniji i prostraniji od SUV-ova, dok im atraktivnošću može itekako parirati.
Dizajn C4 Picassa je izuzetno hrabar, no vrijeme je pokazalo da je i sto posto pogođen. Naime, gotovo pet godina nakon predstavljanja C4 Picasso izgleda svježe i atraktivno, nije brzo zastario kako to najčešće bude kod naprednih i hrabrih dizajnerskih formi. Iako je krajnje neobično dizajnirana i koncipirana, unutrašnjost C4 Picassa je oaza komfora i svojevrsnog automobilskog wellnessa.
Krajnje neobičan koncept s velikim LCD zaslonom koji služi kao instrumenti prije pet godina bio je prava revolucija, a danas ga prihvaća sve više proizvođača. Taj zaslon moguće je uvelike konfigurirati, mijenjati njegov izgled i funkcije. Ispod njega smješten je još jedan zaslon. On je osjetljiv na dodir i služi za uobičajene funkcije, poput radija ili navigacije, ali i kao upravljački centar za funkcije klimatizacije i ventilacije.
Zbog toga središnji dio prednje konzole izgleda atraktivno i očišćeno od previše tipki, no istodobno trpi i praktičnost. Naime, da biste, primjerice, promijenili temperaturu morate ući u izbornik i onda “prstom gađati” po zaslonu. Klasične komande klime bile bi mnogo elegantnije i bolje rješenje.
Motor testiranog Picassa je odličan izbor. Poznati 1,6-litreni dizel sa 120 KS sasvim je dovoljne snage, a u Picassu radi iznimno mirno i štedljivo. Na testu smo primjerice trošili 6,1 l/100 km, što je mnogo više od deklarirane potrošnje, no još osjetno manje od očekivanog za ovako veliki auto.
Motor se vrlo dobro slaže i s komfornim automatskim mjenjačem. Najbolje strane Picassa su izuzetan komfor u vožnji i prostranost. Iako je riječ o kraćoj, elegantnijoj verziji ovog auta, prostor na stražnjoj klupi je raskošan, a u prtljažnik stane 537 litara. Cijena auta je, u usporedbi sa SUV-om podjednakih dimenzija i opreme, osjetno niža, i to je još jedna prednost Picassa.