Nova Fabia je impresivan auto, a osim odličnog dizajna svidjela nam se i vrhunska prostranost te mnoštvo inteligentnih Škodinih ideja. Ni voznim karakteristikama se ne može što prigovoriti. Košta od 108.360 kuna
Nova Škoda Fabia stigla je u Hrvatsku: Velik korak naprijed za najprostraniji auto u klasi
Pola godine nakon što smo je isprobali na svjetskoj premijeri u Poljskoj, novu Fabiju smo konačno dobili priliku provozati i na domaćem terenu, prilikom hrvatske premijere koja je održana u Samoboru.
Nakon više od 4,5 milijuna prodanih primjeraka prve tri generacije stigla je i četvrta koja bi prema tihim najavama iz Škode mogla biti i posljednja, jer kad ovoj generaciji do kraja desetljeća 'istekne rok trajanja' trebao bi je zamijeniti novi potpuno električni model.
Iako SUV-ovi posljednjih godina vladaju tržištem, a Škoda sve više ulaže i u električne automobile, češki proizvođač ipak nije zanemario razvoj svojeg gradskog modela. Sasvim suprotno, novoj Fabiji su pristupili vrlo ozbiljno i rezultat je jedan od najimpresivnijih gradskih modela koje trenutno možete naći na tržištu. Auto je moguće i individualizirati jer se nude dvobojne kombinacije karoserije, te razni modeli naplataka od 15 do čak 18 inča.
Dizajn ej vrlo atraktivan i ovo je, bez sumnje, najljepša Fabia ikad. No nije sve u izgledu, osim što dobro izgleda dizajn Fabije je i vrlo aerodinamičan. S koeficijentom od 0,28 ovo je zapravo auto s najboljom aerodinamikom u klasi. Nije to jedini superlativ. Fabia je također i najprostraniji auto u klasi što je bilo i za očekivati od modela koji sa 411 cm dužine i 178 cm širine nadmašuje sve druge klasične gradske aute.
Međuosovinski razmak je porastao za 9 centimetara i to uz još neka pametna konstrukcijska rješenja znači da je u unutrašnjosti mnogo više mjesta. Konkretno, i na prednjim i na stražnjim sjedalima Fabia je po ponudi prostora na razini mnogih kompaktnih automobila, daleko iznad prosjeka gradske klase. I prtljažnik je nestvarno prostran za auto gradske klase. U odnosu na prošlu Fabiju ej narastao az 50 centimetara i sada u njega stane 390 litara. To je rezultat koji bi bio među najboljima u kompaktnoj klasi i koji trenutni apsolutni rekord gradske klase.
Fabia je izuzetno prostrana, ali nije zanemaren ni dizajn unutrašnjosti koji je jednostavan i vrlo efektan. Dominira, kao u svim automobilima dodirni zaslon. Na slikama je najveći od 9,2 inča, no u ponudi su i manji od 6” (serija na svim razinama opreme) i 8”. Digitalni instrumenti koji se nude uz doplatu imaju dijagonalu od 10,25”.
Oprema je već od starta bogatija, a nude se i novi ‘luksuzni detalji’ poput grijanog vjetrobrana, grijanog upravljača i čitavog niza novih sustava za pomoć u vožnji. Prednja LED svjetla su serijska kod svih izvedbi, a uz nadoplatu nude se i naprednija prednja LED svjetla. Škoda se hvali i vrlo poboljšanom sigurnosti, auto ima pet zvjezdica na Euro NCAP testu te do devet zračnih jastuka.
Motorizacija je jedini dio Fabije koji se nije drastično promijenio. Nude se dobro poznati poznati motori, od kojih su samo neki blago dorađeni. Osnovu predstavljaju MPI evo trocilindraši bez turbopunjača koji razvijaju 65 i 80 KS. Najbolja prodaja se očekuje od TSI motora s turbopunjačem, jednom litrom obujma i tri cilindra. Oni se nude u dvije varijante od 95 i 110 KS. Vrh ponude je 1,5 litreni benzinac sa 150 KS i serijskim DSG automatskim mjenjačem. S njim Fabia do 100 km/h stigne za 7,9 sekundi i ubrza do 225 km/h.
Fabia se u vožnji pokazala izuzetno ugodnim automobilom. Sva poboljšanja vidljiva su po mnogo uglađenijoj i komfornijoj vožnji. Također impresionira način na koji se ovaj auto može nositi sa zahtjevima vozača koji vole življu i agresivniju vožnju. Fabia je i kad je tjerate prema granicama vrlo neutralan i sposoban auto. Također nas je oduševio i osjećaj kvalitete izrade i materijala. Fabia je u tom pogledu napravila korak u smjeru premium klase.
Fabia se nudi u tri razine opreme Active, Ambition i Style, a kroz par mjeseci stiže i razina opreme Monte Carlo. Osnovni model u seriji između ostalog ima LED svjetla, dodirni zaslon sa Swing infotainmentom i mnogo ustava za pomoć u vožnji. Njegova cijena uz osnovni motor od 65 KS je 108.360 kuna. Bolje opremljeni Ambition starta od 119.271 kn uz motor od 80 KS. Model sa 110 KS i Ambition opremom od kojeg se očekuje najbolja prodaja stoji od 128.546 kuna.
Nova Fabia već je u autosalonima, no kako automobilsku industriju još uvijek muči nestašica čipova rokovi isporuke su 150 do 180 dana. Za one najbrže kupce osiguran je određen broj automobila koji su već na zalihi.