Znanstvenici sa Sveučilišta Kalifornija i Yale te iz Facebooka obavili su studiju koja pokazuje da se i raspoloženje može širiti viralno kroz društvene mreže poput Fejsa
Mreže poput Facebooka mogu viralno širiti "dobre vibracije"
Koristeći podatke milijuna korisnika Facebooka, znanstvenici su proučavali utjecaj kišnih dana i otkrili da za svakog na koga kiša direktno utječe dolaze još jedan do dva korisnika koji osjećaju utjecaj. Studiju su znanstvenici sa Sveučilišta Kalifornija, Yale i Facebooka objavili u časopisu PLoS One.
- Ono što ljudi osjećaju i kažu na jednom mjestu može se istog dana proširiti svijetom - navode znanstvenici i dodaju da podaci ukazuju da društvene mreže mogu pojačati intenzitet globalne emocionalne sinkroniziranosti. Znanstvenici dugo znaju da se emocije mogu širiti kroz osobnu interakciju, no pitanje je bilo koliko se to prenosi u virtualnom svijetu i interakciji koju dijele ekrani.
Znanstvenici u studiji su analizirali emocionalni sadržaj milijardi statusa i postova na Facebooku između siječnja 2009. i ožujka 2012. godine. Kako bi proučili šire li se emocije, gledali su promjenu statusa u odnosu na kišu.
Negativni postovi porasli su za 1,16 posto, a pozitivni su pali za 1,19 posto kao odgovor na tmurno vrijeme, prenosi BBC.
Potom su proučavali statuse njihovih prijatelja, ali koji žive u gradovima gdje i nije nužno loše vrijeme. Svaki bezvoljni post je generirao dodatnih 1,29 negativnih postova u odnosu na ono što je uobičajeno među tim prijateljima.
Pozitivni postovi imali su još bolju reakciju. Ako je korisnik objavio pozitivan status, generiralo se 1,75 pozitivnih postova.
Ivana Hruškovca možete pratiti na Facebooku.