Nakon što je prokrčila put hibridima, Toyota to pokušava s autima na ekološke gorive ćelije, a Mirai je prvi velikoserijski automobil koji koristi ovu tehnologiju
Mirai iz ispuha izbacuje vodu: Toyotin eko pogon budućnosti
Vodik iz spremnika se miješa s kisikom iz zraka, a iz te kemijske reakcije u gorivoj ćeliji nastaje električna energija i čista voda.
Zvuči jednostavno, no iza tehnologije koju je osamdesetih počela upotrebljavati NASA stoji gotovo dva desetljeća razvoja u Toyoti. Prvi “serijski” auto s pogonom na gorive ćelije bila je Honda FCX koja je od 2009. proizvedena u samo stotinjak primjeraka. Toyota Mirai dakle nije prvi automobil s ovom tehnologijom, no cilja na prodajne brojke u tisućama, što bi značilo i proboj gorive ćelije. Ipak, veliki problem je cijena, koja u Japanu preračunato iznosi 350.000 kuna, dok bi u Europi trebala biti znatno viša.
Paprena cijena za najčišći auto na svijetu
Cijena viša od 500.000 kuna na europskom tržištu bit će velik hendikep za Mirai, no njegove ekološke prednosti i SF tehnologija mogle bi ipak privući znatan broj kupaca. Naime, automobil s gorivom ćelijom znatno je više ekološki prihvatljiv od klasičnog električnog. Jedina negativna popratna pojava je da je za proizvodnju vodika potrebna struja, no u manjim količinama nego je troše klasični električni automobili. Osim toga nema niti štetnih baterija koje bi kasnije trebalo zbrinuti i reciklirati.
Ipak, nedostatak punionica vodikom mogao bi predstavljati veliku prepreku potencijalnim kupcima. Toyotu Mirai pokreće električni motor koji razvija 155 KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje nešto više od devet sekundi, a odličnu elastičnost potvrđuje ubrzanje od 50 do 80 km/h za 3,6 sekundi. Maksimalna brzina nije specificirana. Jedno punjenje vodika bi prema tvrdnjama iz Toyote trebalo biti dovoljno za prevaljivanje 480 km. Punjenje spremnika vodikom na specijalnoj punionici traje oko tri minuta. Također, proizvođač tvrdi da čitav sustav bez problema funkcionira i na ekstremnim temperaturama od -22 stupnja Celzijusa. Unutrašnjost automobila je zanimljivo futuristički dizajnirana te prilično prostrana. Ipak, zbog velike površine koju zauzima sustav gorivih ćelija prtljažnik je prilično skroman za veličinu vozila i prima 361 litru.
Hoće li Mirai stići i na hrvatsko tržište za sada se ne zna, a sve ovisi o gradnji infrastrukture za punjenje vodikom. Bez toga Mirai nema smisla.