Salon obilježava nesmiljena konkurencija među gradskim mališanima, gužva je i među crossoverima, a ne nedostaje ni egzotičnih supersportskih automobila
Minimanija u Ženevi: U trendu su maleni gradski automobili
Sudeći prema novitetima na 84. salonu automobila u Ženevi, automobilskim svijetom vlada prava minimanija. Renault, Peugeot, Citroën, Mazda, Toyota, Fiat, Suzuki... svi su predstavili svoj adut u klasi najmanjih, tzv. mikroautomobila, kraćih od četiri metra. Renault je iznenadio novom generacijom Twinga, koja donosi revolucionarnu koncepciju sa stražnjim pogonom i pet vrata, dok obnovljene trojke Peugeot 108, Citroën C1 i Toyota Aygo sad imaju i otvoreni krov. Suzuki je pokazao maleni Celerion, koji će zamijeniti Alto, a Mazda je predstavila dizajnersku studiju nove “dvojke”. Opel je u Ženevu doveo sportski Adam S, a ni Fiat, koji je praktički izmislio ovu klasu, nije izostao predstavivši Cross verziju Pande 4x4.
Ni većih automobila za avanturiste ne nedostaje na prostorima PalExpa, koji je do 16. ožujka otvoren za javnost (ulaznica stoji 16 franaka). Nissan je obnovio Juke, Citroën je netom predstavljeni Cactus preradio u terenca, a ljubitelje pravog off-roada bi itekako mogao zanimati novi pristupačni model Jeepa Renegade. Hyundai je otkrio Intrado, viziju crossovera budućnosti, a Volkswagen T-Roc. Mitsubishi je pokazao čak dva buduća SUV-a, oba s hibridnim pogonom. Ne nedostaje ni superautomobila poput Maseratija Aflieri, a zasigurno najviše pažnje privlači švedski Koenigsegg One:1 s nevjerojatnom 1341 KS.
Mazda Hazumi je vizija nove “dvojke”
Mazda je studijom otkrila kako će otprilike izgledati nova Mazda2. Dizajn će, naravno, biti inspiriran onim na Mazdi6 i Mazdi3, a dužinom od 401 cm će se “dvojka” približiti najvećim konkurentima. Za pogon koncepta je zadužen novi 1.5-litreni Skyactiv dizelski motor. Serijska Mazda2 dolazi iduće godine.
Nissan je doradio svoj mini crossover
Neobični dizajn Jukea samo je blago dorađen. Mnogo veća novost je osnovni 1.2-litreni turbomotor sa 115 KS, koji donosi bolje performanse i manju potrošnju. Obnovljen je motor top modela 1.6 DIG-T, poboljšan pogon na sve kotače, oplemenjena oprema te povećan prtljažnik modela s prednjim pogonom.
Mali “blizanac” 108 u novom izdanju
Tehnološki blizanac Citroëna C1 i Toyote Aygo - Peugeot 108 - u novoj generaciji ostaje jedan od najmanjih automobila na tržištu. Ima 347 cm, četiri mjesta za sjedenje te prtljažnik obujma 180 litara. U ponudi će biti izvedba 1.0 sa 68 KS te 1.2 VTi s 82 KS te ručni i automatski mjenjač.
Maserati zvijezda salona
Koncept Alfieri nastao je povodom stogodišnjice Maseratija, a nazvan je po jednom od osnivača tvrtke. Dizajn je inspiriran trkaćim modelom iz pedesetih godina prošlog stoljeća, a za pogon je zadužen 4,7-litreni V8 motor s 460 KS. Alfieri je baziran na skraćenoj platformi modela GranTurismo MC Stradale i najavljuje u kojem bi se smjeru mogao kretati dizajn budućih modela Maseratija.
Adam S malen ali snažan
Sportska izvedba malog šminkerskog Opela opremljena je 1.4-litrenim četverocilindričnim turbomotorom koji razvija 150 KS i 220 Nm okretnog momenta te šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. To je dovoljno za maksimalnu brzinu od čak 220 km/h. Ovjes je sportski ugođen, kotači imaju promjer od 18 inča, a za sigurno zaustavljanje zadužene su OPC kočnice. Za sada je Adam S još u fazi koncepta, no planirano je njegovo uvođenje u ponudu još tijekom ove godine.
Škoda VisionC najava novog dizajna
VisionC nije samo najava za novi Superb (zbog veličine) nego za cijelu generaciju novih modela češke tvrtke koji će nositi sličan dizajn. Studija je izrađena od lakih materijala, ima dobru aerodinamiku te 1.4-litreni TSI motor pokretan prirodnim plinom. Zbog toga emitira samo 91 g CO2 po kilometru i ispunjava ekološke norme za 2020.
Renegade prvi Jeep koji dolazi iz Italije
Jeep Renegade najmanji je model u ponudi ovog američkog proizvođača. Radi se zapravo o malom SUV crossoveru koji bi trebao biti izravna konkurencija modelima poput Nissan Jukea, Peugeota 2008 ili Renault Captura. Proizvodit će ga u Italiji na platformi Fiata 500 L, čime je ovo prvi Jeep u povijesti koji se proizvodi izvan SAD-a. U ponudi su tri dizelska motora (108, 118 i 138 KS) i tri benzinca (139, 168 i 184 KS). Uz standardnu, u ponudi će biti izvedba Trailhawk, koja je povišena 20 mm i ima dorađen pogon. Kupci također mogu birati između stalnog pogona na sve kotače, Active Drivea, te izvedbe s pogonom Actiwe Drive Low, koja je dodatno opremljena reduktorom. U ponudi će biti i automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa.
Mali “terenci” osvajaju
Nedugo nakon premijere serijskog modela, C4 Cactus je dobio prvu konceptnu izvedbu. Dodatno je povišena, ima terenske gume, odbojnike, dodatna svjetla i još mnogo toga korisnog na terenu. Panda Cross je dodatno povišena i poboljšana izvedba Pande 4x4. Ima stalni pogon na sve kotače te mnogo terenskih i šminkerskih dodataka na karoseriji.
Koenigsegg One:1 želi postati najbrži auto na svijetu
Švedski Koenigsegg otvorio je novu bojišnicu u klasi superautomobila. Ime One:1 krije i tajnu ovog automobila, odnos mase i snage iznosi 1:1. Model je nastao na osnovi olakšane Agere, ima 1360 kg i 1360 KS. One:1 ujedno će postati prvi serijski cestovni automobil koji probija granicu od 1000 kW, odnosno cijelog megawatta snage. Zato ga u Koenigseggu nazivaju i prvim megaautomobilom. Performanse nisu objavljene, no maksimalna brzina bi se mogla približiti 440 km/h, a ubrzanje do 300 km/h moglo bi biti kraće od 13 sekundi. Bit će proizvedeno šest primjeraka po za sada nepoznatoj, ali zasigurno paprenoj cijeni.
Novi BMW dizajnirao je Hrvat
BMW 2 Active Tourer je bez sumnje jedan od najvažnijih i najistaknutijih modela na ovogodišnjem salonu u Ženevi. Naime, ovo je prvi serijski BMW s prednjim pogonom. Dodatnu prašinu kod nas je podigla činjenica da ga je dizajnirao Hrvat Domagoj Đukec. Priznati dizajner iza sebe već ima nekoliko kreacija, između ostalog i aktualni Citroën C5, no ovo mu je bez sumnje do sada najzapaženiji rad. Kompaktni obiteljski monovolumen dugačak je 434 cm i dodatno ruši BMW-ove tradicije. Naime, većina motora u ponudi su novi trocilindraši. Osnovni ima obujam od 1,5 litara i razvija 136 KS, a najsnažniji ima čak 231 KS. Osnovni dizel ima 150 KS i troši 4,1 l/100 km. Novi Active Tourer u unutrašnjosti je vrlo prostran. Prtljažnik ima obujam od 468 do 1510 litara. Prodaja počinje ovog ljeta, a cijena je za sada još tajna.