Malo tko je pretpostavio da će Mercedesova A-klasa biti toliko izmijenjena ili da će Renault otkriti Zoe, no još ih je manje očekivalo Borisa Tadića na otkrivanju Fiata
Mercedesova A-klasa najveće je iznenađenje salona u Ženevi
Fiat 500L, mali jednovolumen oko kojega se već na premijernom pokazivanju u Ženevi podigla velika prašina, za to može zahvaliti i srbijanskom predsjedniku Borisu Tadiću. Nije tako čest slučaj naime, da na otkrivanje novog automobila na salon dođe predsjednik države. Pokazuje to samo koliko je ovo važan posao za Srbe i koliko su ozbiljno shvatili šansu koju im je Fiat pružio.
Mercedesova A-klasa također je jedno od većih iznenađenja ženevskog salona automobila. Iako je bila najavljena među 180 svjetskih i europskih premijera, prave fotografije Mercedes nije ranije pokazao. Objavljene su tek slike iz kojih se moglo naslutiti da A-klasa više nije “kutija na kotačima” ali malo je tko pretpostavio da će promjene ići ka potpuno novom automobilu. Iznenađenje je za 10.000 novinara priredila i Kia, koja je uz novi Cee’d otkrila i nenajavljenu karavansku izvedbu, a bez najave je i Renault pokazao serijsko izdanje novog, potpuno električnog gradskog automobila Zoe.
Među zanimljivijim novitetima su jednovolumeni Dacia Lodgy i Ford B-Max te novi Audi A3 i Vovlo V40, a ponajviše je predstavljeno prestižnih i egzotičnih automobila - od Bentleyevog novog SUV-a do najsnažnijeg Ferraija u povijesti. Takvi noviteti u, uz raskošne štandove i hostese, u neutralnoj su Ženevi stvorili privid bezbrižnosti. Kao da je kriza tek daleka prošlost, kao da tržište Europe 2012. godinu nije dočekalo s minusom na računu - padom prodaje za 1,2 posto.
Marchionne i Tadić dogovorili vrlo uspješan deal
Svojevrsna jednovolumenska verzija Topolina nazvana 500L od svibnja će se proizvoditi u Srbiji, u bivšoj tvornici Zavodi Crvena Zastava u Kragujevcu. To je itekako veliki posao za Srbe i velika injekcija za srpsko gospodarstvo - u Kragujevcu naime, namjeravaju proizvoditi 250.000 primjeraka Fiata 500L godišnje. Izdužena izvedba modernog Topolina trebala bi stajati 16.000 eura na europskom tržištu, a uoči početka proizvodnje kragujevačka tvornica iz temelja je obnovljena.
Mercedesova A-klasa najveće je iznenađenje
Mercedes je radikalno okrenuo filozofiju svojeg najmanjeg modela. A-klasa više ne izgleda kao kutijasti monovolumen, već kao dinamični gradski sportaš. Auto je snižen za ćak 18 centimetara što donosi neusporedivo bolju aerodinamiku i vozna svojstva. Osnovi dizelski model A180 CDI ima 109 KS, dok najsnažniji benzinac A250 razvija 211 KS. Očekuje se i AMG verzija koja bi mogla imati blizu 300 “konja”.
Volvo V40 sa zračnim jastukom za pješake
Slovo V je kod šveđana tradicionalna oznaka za karavane, no novi V40 je zapravo klasični kompakt s kosim stražnjim krajem. Automobil od 437 centimetara donosi hrpu novih sigurnosnih tehnologija, između ostaloga i prvi zračni jastuk za pješake koji iskače ispod poklopca motora. Ponuda motora započinje sa štedljivim dizelašem od 115 KS, a najsnažniji T5 turbo benzinac razvija 256 KS.
Rumunji napadaju i segment monovolumena
Dacia i dalje širi ponudu. Lodgy je prvi monovolumen u ponudi rumunjskog proizvođača. Jednostavan je, izuzetno prostran i što je najvažnije - jeftin. Najavljena cijena za zapadna tržišta iznosi 9900 eura, što je gotovo dvostruko jeftinije od tipičnog konkurenta. U top izvedbi od 16 tisuća eura Lodgy dolazi sa zaslonom osjetljivim na dodir, navigacijom i grijanim sjedalima. Apsolutna novost za Daciu.
Neobični Bentley želi među terence
Na prvi se pogled doima kao dobra šala, no Bentley misli ozbiljno. Ovo je EXP 9 F, studijska najava za prvi SUV u povijesti britanske tvornice auto luksuza. U skladu s ugledom marke automobil postavlja nova mjerila za ovu klasu. Dizajn odražava sportski i luksuzni karakter Bentleya, a pod poklopcem radi monstruozni W12 Twinturbo sa 610 KS. Cijena serijskog modela trebala bi iznositi više od 150 tisuća eura.
Kod novog Audija A3 je dijeta u prvom planu
U odnosu na prethodnika, novi A3 je smršavio čitavih 80 kilograma, dok su dimenzije i prostranost narasli. U rujnu, kada stiže na tržište moći ćete ga kupiti s jednim dizelskim motorom (143 KS) te s dva benzinca (122 i 180 KS). U najavi su i slabiji dizel, top model S3, ali i plinska te hibridna izvedba. U ponudi je i Audi Drive Select sustav ovjesa s elektronskom regulacijom amortizera i drugih parametara.