Statistika otkriva da najbolje na tehničkom pregledu u Hrvatskoj prolaze japanski auti, a stare Lade su prava opasnost na cestama. Pada ih čak 42 posto
Japanci se najbolje drže nakon 10 godina, a dobri su i Nijemci
U hrvatskoj realnosti prosječan automobil je stariji od 12 godina, a kupci, iako bi najviše željeli kupovati nove aute, najčešće biraju rabljene koji su već “ušli u godine”. Takvi auti, naravno, mnogo se više kvare od novih pa je pouzdanost starijih automobila vrlo važan podatak prilikom kupnje. U Hrvatskoj uglavnom vlada mišljenje da se, kad zađu u godine, najbolje drže japanski i njemački auti, što nije daleko od istine. Kako pokazuju statistike Centra za vozila Hrvatske, među automobilima starijima od deset godina na tehničkom pregledu najbolje prolaze japanske marke.
Najmanje na tehničkom pregledu padaju modeli Toyote, marke koja je ionako u svijetu na dobrom glasu prvenstveno zbog trajnosti svojih automobila. Iznenađenje na drugome mjestu je Jeep, a treća je još jedna japanska marka - Suzuki. Među deset najboljih još su tri japanske marke - Honda, Nissan i Mazda. Stoga se može zaključiti da poslovična kvaliteta japanskih automobilaa nije samo mit, nego realnost. Od europskih marki najbolji su Smart, BMW i Mercedes.
Bez iznenađenja među najlošijima
Među najlošijima nema iznenađenja. Gotovo svaka druga Lada padne na tehničkom pregledu. Samo malo bolju prolaznost imaju modeli srpske Zastave, a neslavni “top 3” kompletira korejski Daewoo. Daewoo i Zastava više uopće ne proizvode automobile, dok Lada svoje aute već nekoliko godina ne prodaje na našem tržištu. Nasreću, broj opasnih Lada, Zastava i Daewooa koji voze našim cestama relativno je malen. Ukupno ih ima manje od 20.000 što je neznatno u odnosu na brojku od 1,66 milijuna auta koji trenutačno voze cestama u Hrvatskoj.
Podaci njemačkog TÜV-a, po konkretnim modelima, vrlo su slični rezultatima u Hrvatskoj. Među autima starima između 10 i 12 godina najmanje nedostataka ima Porsche 911, no odmah iza njega slijede Toyota Corolla Verso, Mazda 2, Ford Fusion i Toyota Corolla. Dakle, tri japanska i dva njemačka modela su među pet najboljih.
Ipak, ove statistike nisu samo uvid u kvalitetu pojedinih marki auta, nego i u to koliko se njihovi vlasnici brinu za njih. Logično da vlasnik starog Porschea ulaže više pažnje i novca u održavanje svojeg auta nego vlasnik starog Daewooa ili Lade. Oni mehaničaru u pravilu idu tek kad ne prođu na tehničkom ili kad automobil stane.
1. Toyota 17,88 %
2. Jeep 20,56 %
3. Suzuki 22,70 %
4. Smart 22,85 %
5. BMW 22,94 %
6. Honda 23,22 %
7. Mercedes 23,70 %
...
29. Zastava 37,92 %
30. Lada 41,79 %