Nekoliko tjedana nakon što je Facebook eksperimentirao na korisnicima, OkCupid je otkrio da su i oni to učinili, ali s naglaskom da je to zbog poboljšanja posla
Igrali se s emocijama korisnika i spajali ljude koji si ne pašu
Facebook nije jedina web stranica koja je provela 'tajni' eksperiment na svojim korisnicima. OkCupid, online servis za spajanje samaca, otkrio je da su lagali korisnicima i spajali ljude koji ne bi trebali biti zajedno, samo da vide što će se dogoditi.
Ispostavilo se da je eksperimentirao na 30 milijuna korisnika s čijih profila su uklanjali tekst, fotografije i korisnicima rekli da bi bili izvrsni par čak i kada si odgovaraju samo 30 posto.
- Kad ljudima kažemo da su dobar izbor, oni se ponašaju kao da jesu. Čak i kada bi trebali biti pogrešan izbor - napisao je na svom blogu suosnivač tvrtke Christian Kormilo.
Postoji jedna velika razlika između varanja korisnika. Za razliku od Facebooka, koji je priznao da je namjerno manipulirao emocijama korisnika, OkCupid je skrivao eksperiment samo da bi poboljšali svoj sustav i pomogli korisnicima pronaći ljubav.
- Ako koristite Internet, vi ste predmet stotine eksperimenata, u svakom trenutku, na svakom mjestu - izjavio je jedan od osnivača OkCupida, Christian Rudder.
On zapravo brani eksperimentiranje i podsjeća korisnike da su takvi testovi vrlo česti, a i korisni za korisnike, te da su samoj kompaniji pomogli oko spajanja ljudi. Riječ je o tri eksperimenta. Nakon testova, ljudima su poslali stvarne bodove kompatibilnosti.
- Prvi eksperiment je "najdobroćudniji" s obzirom da je u potpunosti javan. Maknuli su sve fotografije korisnika, a samo sedam sati kasnije uočili su da je započeto puno više razgovora.
- Drugim eksperimentom htjeli su analizirati koliko je važan izgled osobe u pronalasku partnera. Otkrili su da ljudi mnogo više brinu o fotografijama nego o tekstu na profilu.
- Treći eksperiment je možda bio najkontroverzniji. Kompanija je spajala korisnike koji su si odgovarali svega 30 posto, a rekli su im da si odgovaraju 90 posto. Učinili su i suprotno, davali su vrlo kompatibilnim korisnicima male postotke i rekli im da si ne odgovaraju, a pravi postotak je govorio potpuno drugačije.
Business Insider smatra da eksperimenti i nisu tako loši s obzirom da će im to poboljšati posao, čak iako nisu upozorili korisnike da na njima eksperimentiraju.
- Razumijem da je eksperimentiranje dio procesa. Ali, mislim da su ovi pokusi puno invazivniji od sličnih, jer posljedice mogu biti značajne. Vjerojatno ne bih vidjela nekog s 30 posto kompatibilnosti, a da si odgovaramo 90 posto. To ne bi bilo u redu - rekla je korisnica Zaz Harris za New York Times.