Auto na električni pogon u Hrvatskoj je rijetka pojava, a dostavni “teretnjak” prava egzotika. Bešumno kretanje izaziva čuđenje prolaznika, a vlasniku štedi novac
Egzotični eko dostavnjak: Novi Peugeot Partner vozi na struju
U automobilu koji svojem vlasniku služi kao sredstvo rada najbolje se vide sve prednosti i mane električnog pogona. Zbog toga smo s mnogo znatiželje i očekivanja pristupili prvom komercijalnom vozilu na električni pogon koje se našlo na našem tržištu. Hrabrost da se upusti u zaista neizvjesnu prodajnu avanturu imao je Peugeot sa svojim Partnerom Furgonom na električni pogon.
Ideja je vrlo jednostavna i logična. U gradovima dostavna vozila ne prevaljuju tako velike kilometraže pa bi deklariranih 160 km s jednim punjenjem baterije moglo biti itekako dovoljno za bavljenje ozbiljnim poslom. No poznato je da je deklarirana autonomija, jednako kao i potrošnja goriva, od strane proizvođača uvijek postavljena pomalo optimistično. Uz iznimno nježnu vožnju uspjeli smo prevaliti 155 km, no vozite li se uobičajenim stilom, računajte na 120-130 km. Ako je hladno i uz to koristite grijanje oduzmite još 10-20 kilometara.
Taj mali doseg s jednim punjenjem je i dalje realnost električnih automobila, kao što je i dugo vrijeme punjenja. Na običnoj kućnoj utičnici prazna se baterija puni osam do 15 sati. No, ako vam je sve to prihvatljivo, odnosno ako ne radite veliku kilometražu električni Partner može se lako zavući pod kožu. Jednostavnost i uglađenost vožnje, solidne gradske performanse, gotovo apsolutna tišina koja vlada u prostoru motora i svakodnevna ušteda od otprilike 50 kuna jasni su aduti električnog dostavnjaka. Punjenje se može obaviti na svakoj kućnoj utičnici, a stvar bi dodatno pojednostavili brzi punjači na kojima bi 80% baterije bilo puno za 30 minuta. No takvih punjača s istosmjernom strujom u Hrvatskoj za sada još nema.
Cijena je na žalost kod električnih automobila i dalje takva da unaprijed obeshrabri i najveće ekološke entuzijaste. Auto postaje isplativ jedino uz državne subvencije. A one su već najavljene i za iduću godinu. Uz predviđenih 70.000 kuna od države električni Partner zaista postaje poželjna roba.
Drugačiji instrumenti
Umjesto klasičnog obrtomjera auto ima pokazivač trenutne snage pogona i punjenja baterije, a tu je i dosta važan indikator koji pokazuje koliko struje troši klima/grijanje. Brzinomjer logično pokazuje samo do 130 km/h. Ručicu mjenjača zamjenjuje jednostavni okretni prekidač.
Peugeot Partner Furgon Električni
Tvornički podaci:
masa: 1530 kg
dimenzije: 438x186x186cm
Motor: Električni
snaga: 49 kW/67 KS
ubrzanje (0-100km/h): 18,7 s
najveća brzina: 110 km/h
autonomija: 160 km
Cijena: 264.263 kn (testni model) 264.263 kn (bez doplata)
Gdje puniti vrlo je važno pitanje
Odlazak na duži put s električnim autom prava je muka i zahtijeva snalažljivost. Punionice su tek u rijetkim mjestima. Nekoliko ih je u Zagrebu, a tu su još Rovinj, Starigrad, Smiljan, Labin... Bez sumnje - nedovoljno.