Svaki automobil ima spomen ploču s lijeve strane, označenu brojevima od jedan do 65, a bit će dostupan u metalik plavoj, crnoj, bijeloj i bež boji
Bila je ponos Njemačke, njome su se vozile generacije, a na današnji dan proizveli su zadnju
Njemački automobilski div Volkswagen proizveo je na današnji dan 2019. posljednje primjerke kultnog automobila "Buba" iz svoje meksičke tvornice na svečanosti uz pratnju Mariachi benda, javlja PHYS.
Limuzina u obliku bube sišla je s proizvodne trake uz oduševljeni pljesak, posljednja iteracija modela koji je prvi put proizveden kasnih 1930. u Njemačkoj i 1954. u Puebli, središnji Meksiko.
- Gubitak Bube nakon tri generacije i gotovo sedam desetljeća trebao bi izazvati široku paletu emocija - rekao je Steffen Reiche, izvršni direktor Volkswagena u Meksiku.
Ograničena serija od 65 primjeraka "Beetle Final Edition" prodavala se u Meksiku po osnovnoj cijeni od oko 150.000 kuna.
Svaki automobil ima spomen ploču s lijeve strane, označenu brojevima od jedan do 65, a bit će dostupan u metalik plavoj, crnoj, bijeloj i bež boji.
Deseci tvorničkih radnika pojavili su se taj dan od ranog jutra kako bi doradili automobil koji je predstavljen nakon sedam sati rada.
Zaposlenici su nosili jarko žute majice s natpisom: Hvala Bubo, dok je otkrivanje teklo u svečanoj atmosferi prožetoj nostalgijom za automobilom koji je stvorio vjerne sljedbenike kao gotovo nijedan drugi.
- Tko ne bi mogao poželjeti ovakav automobil, napravljen meksičkim rukama - rekao je Roberto Benitez, proizvodni tehničar.
- Uvijek je tužno, osjećaš se kao dio jednog. To je svakodnevni rad, pune smjene za postizanje najboljih rezultata, to me čini ponosnim -dodao je Francisco Bueno, zaposlenik.
Buba ima svoje korijene u nacističkoj Njemačkoj kada je stvoren „narodni automobil“, no postala je zvijezda uspješnih Disney filmova o automobilu po imenu Herbie.
Nakon desetljeća uspjeha, prodaja je posljednjih godina padala, osobito na ključnom američkom tržištu jer se američki potrošači sve više okreću većim automobilima.
Volkswagen nakon skandala u vezi štetnih emisija dizel vozila i ogromnog investiranja u električna vozila, smanjuje raspon svojih modela te će se fokusirati na obiteljske i električne automobile.
Bubu je 1930. godine izvorno dizajnirao legendarni inženjer Ferdinand Porsche – ime danas povezano s brzim vozilima – po nalogu Adolfa Hitlera, koji je želio jeftin i praktičan auto za masovnu proizvodnju dostupan njemačkom narodu.
No, izbijanjem rata proizvodnja je zastala, tvornica je bila ozbiljno oštećena te je pala u ruke savezničkih snaga.
Proizvodnja je dobila zamah u kasnim četrdesetim godinama prošlog stoljeća, a do 1955. na njemačkim cestama bilo je milijun automobila.
Dizajn je zadobio međunarodnu slavu šezdesetih i sedamdesetih godina u filmovima s Herbijem, trkaćim automobilom koji misli svojom glavom. Bio je popularan i u supkulturama šezdesetih, koje su hvalile male, praktične, ali i estetske kvalitete Bube.
Proizvodnja Bube je prekidana, pa ponovno oživljavana u nekoliko navrata tijekom sedam desetljeća.
Redizajnirana „Nova Buba“ devedesetih godina prošloga stoljeća pomela je američkog tržište - prodano je više od 80.000 vozila tijekom 1999. godine.
Kompanija je posljednjih godina razmatrala mogućnosti modernizacije i električne verzije, no odlučili su se za prekidanje proizvodnje.
Ipak, Woebcken nije u potpunosti isključio mogućnost da model jednog dana uskrsne rekavši „nikad ne reci nikad“.