Ne samo da je Škoda podigla Fabiju na zavidnu razinu, oduševljava i njena prostrana i praktična unutrašnjost, a mali turbo motor savršeno odgovara karakteru auta i čini se snažnijim nego što to je
Nova Škoda Fabia je automobil s puno stila, na mnogo višoj razini nego što mnogi očekuju
Kad kažemo najjeftiniji i najmanji model u ponudi Škode to ne zvuči previše prestižno. No kad pogledamo, ili još bolje sjednemo u testiranu Fabiju, postane jasno da ovo nije ni malo ni jeftino. Ovo je impresivan gradski automobil, jedan od najboljih na tržištu.
Testirana Fabia sa Style paketom opreme, nešto doplata i odličnom trendi narančastom bojom odmah zapinje za oko. Auto je skladan i atraktivan iz kojeg ga god kuta pogledali. I izgleda prilično veliko što nije optička varka, jer ovo auto B-segmenta, odnosno gradske klase, no jedan od najvećih predstavnika svoje vrste.
Dužina od 411 centimetara i širina od 178 koje su među najvećima u klasi ostavljaju prostora za prostranu unutrašnjost, a kada tome dodamo Škodin talent za jako dobro iskorištavanje prostora dobivamo mnogo mjesta u kabini i prtljažnik koji je s 380 litara zapremine, veći i nego kod nekih kompaktnih automobila. Na stražnjim sjedalima se bez problema mogu udobno smjestiti i veće osobe.
Uređenje kabine je prilično maštovito. Puno je tu dizajnerskih detalja koji izgledaju lijepo i podižu dojam u unutrašnjosti. Kao što je svjetski trend, i u Fabiji dominiraju veliki dodirni zaslon i digitalni instrumenti, no uređenje armatura, kabine, sjedala, kvaliteta materijala i završna obrada su na osjetno višoj razini od prosjeka gradske klase.
Za pogon testirane Fabije je zadužen benzinski TSI motor sa 110 KS koji je i inače omiljen izbor kupaca kad je ovaj automobil u pitanju. Poznati i provjereni trocilindraš odaje dojam da ima i više snage. Ubrzanje do 100 km/h traje manje od deset sekundi, a maksimalna brzina premašuje 200 km/h. I više nego dovoljno. Također, međuubrzanja su vrlo dobra i uvijek imate dojam da motor ima mnogo momenta, čak i kad ostanete u višoj brzini.
Potrošnja na testu iznosila je 6,6 l/100 kilometara u gradskoj vožnji i 5,5 kad smo tome dodali otvorenu cestu i malo autoceste. Sasvim u redu.
Mjenjač je precizan i relativno kratkog hoda, upravljač izravan, a ovjes vrlo uvjerljiv pri agresivnijoj vožnji zavojima. S izazovima malo sportske vožnje dobro se nose i kočnice. No najveća kvaliteta Fabije je udobnost. Ovo je jedan od najboljih automobila u ovoj klasi po tom pitanju. Ovjes vrhunski upija neravnije i da ne znate da ste u Fabiji vjerojatno biste pomislili da se vozite u nečem mnogo većem i 'ozbiljnijem'. Pohvala i za solidnu zvučnu izolaciju koja je mnogo bolja nego kod prethodnice.
Svidjela su nam se i takozvana Simply Clever rješenja kojima se Škoda ponosi. Za to da u poklopcu spremnika goriva imaju skrivenu strugalicu za led znaju mnogi, no rijetki znaju da Fabia na posudi ua tekućinu za pranje stakla ima ugrađen lijevak za lakše dodavanje tekućine. Praktično i jednostavno.
Cijena testiranog automobila se u vrijeme dok cijene divljaju i ne čini prevelikom. Fabia je jedan od najuvjerljivijih i najboljih automobila u klasi, a kada je u pitanju uloženo i dobiveno tu je možda i najbolja.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 411 x 178 x 146 cm
obujam: 999 ccm
snaga: 81 kW/110 KS
0-100 km/h: 9,7 s
najveća brzina: 205 km/h
potrošnja: 4,9 l/100 km
cijena: 154.799 kn (testni model), 139.033 kn (1.0 TSI Style bez dodatne opreme), 115.634 kn (osnovna Fabia)
Važnija oprema Škoda Fabia 1.0 TSI Style:
Aluminijski naplatci 17", LED svjetla, dodirni zaslon 9,2", digitalni instrumenti 10,25", automatski dovoznoski klima uređaj, prednji i stražnji senzori za parkiranje, ambijentalno osvjetljenje...