U svim gorivima su različiti aditivi, no za vrlo niske temperature nije loše pomoći motoru da lakše radi. Aditiv treba uliti u spremnik prije točenja goriva, a treba pripaziti na omjer miješanja
Bez aditiva na velikoj hladnoći dizel gorivo može kristalizirati
Kad su vanjske temperature niske, mogu se promijeniti svojstva dizelskoga goriva te zbog toga formirati kristali parafina, koji se talože pa mogu blokirati filtar.
Zbog toga se može povećati potrošnja goriva ili nastati smetnje kao što je otežano ili onemogućeno pokretanje motora. Zato se u ovu vrstu goriva stavljaju aditivi koji sprečavaju problem protoka goriva i njegova taloženja. Inače, nafta se sastoji od aromatskih, parafinskih, olefinskih, naftenskih ugljikovih spojeva te spojeva koji sadrže i kisik, dušik i sumpor u manjoj količini.
Gorivo nije sasvim pročišćeno, pa su mu proizvođači dodali razne aditive kako bi ga poboljšali. U gorivu mogu biti i različite primjese, pa tako i parafinski ugljikovodici. Neke primjese, kao što je sumpor, mogu dovesti do korozije u motoru, pa stavljaju komponente koje prianjaju na površinu metala, motora automobila.
Zbog prisutnosti vode u dizelu može se stvoriti sumaglica ili nakupljati voda pa nastati emulzija. Emulzija je smjesa dviju tekućina koje se inače ne miješaju. I ona može izazvati koroziju te smanjiti iskoristivost goriva.
Temperatura na tlu niža nego u mjernoj postaji
To se naziva filtrabilnost (CFPP, engl. Cold Filter Plugging Point), što je temperatura oko koje se javljaju te smetnje. Ako gorivo ima CFPP pri -21 Celzijev stupanj, smetnje se mogu javiti i ranije, pri -18 stupnjeva Celzijevih. Važno je znati da je temperatura zraka pri tlu, gdje je spremnik s gorivom, ipak malo niža nego na mjernoj postaji.
U goriva dodaju i stabilizatore, koji sprečavanju stvaranje nakupina zbog izdvajanja određenih komponenti goriva, zatim različite boje, markere, deterdžente te tvari za podmazivanje i optimiranje cetanskog broja. Cetanski broj je važan parametar dizelskoga goriva, a znatno odstupanje može dovesti do nepravilnog rada motora, pojave bijelog dima, “lupanja” motora kao posljedice prevelikog tlaka prilikom eksplozije smjese. Taj broj pokazuje koliko kasni paljenje goriva nakon ubrizgavanja. Što je cetanski broj manji, paljenje više kasni i povećava se štetno djelovanje eksplozivnog izgaranja u cilindrima. Zato je u dizelu poželjan viši cetanski broj, što nije slučaj kod benzinskih motora.
Neki od aditiva na našem tržištu:
1. Würth - 76,69 kn 300 ml
Služi za zadržavanje i poboljšavanje viskoznosti goriva u zimskim uvjetima. Sadrži tvari protiv zgrušnjavanja, i poboljšava filtrabilnost. Može se koristiti na temperaturama do -31°C. Količina 300 ml dovoljna je za 500 litara goriva.
2. Petrol - 34,99 kn 300 ml
Sprečava kristalizaciju parafina i njegovo taloženje na dnu spremnika. Dodaje se dok su temperature oko 5°C da bi se poboljšala prohodnost. Količina od 300 ml dovoljna je za spremnik 40-60 litara goriva.
3. STP - 43,00 kn 200 ml
Pomaže u sprečavanju kristalizacije parafina I začepljenja cijevi. Kao i ostali, ima i tvari za poboljšanje cetanskog broja, za pravilniji rad motora. Preporučuje se uporaba nakon svakih 2000 kilometara. Količina od 200 ml za 50-60 l goriva.
4. MANNOL - 39,00 kn 250 ml
Sadrži tvari koje štite protiv smrzavanja u cijevima dovoda goriva i sprečavaju kristalizaciju. Prema deklaraciji, uz korištenje je moguća ušteda na potrošnji, a djeluje i na smanjenje buke i ispušnih plinova. Količina od 250 ml za 250 litara goriva.