Obavijesti

Tech

Komentari 68

Audijev najmanji električni auto na testu: Komforan, luksuzan, ali i drugačiji od 'brata' iz VW-a

Audijev najmanji električni auto na testu: Komforan, luksuzan, ali i drugačiji od 'brata' iz VW-a
23

Novi električni Audi s VW-om ID.4 i Škodom Enyaq dijeli pogon i velik dio dijelova, no Audi se potrudio učiniti ga potpuno drugačijim. Ovdje nema ni traga digitalnom minimalizmu...

Nakon velikog SUV-a e-trona i superbrze sportske limuzine e-tron GT stigao je i nešto umjereniji model. Q4 e-ton je baziran na istoj platformi na kojoj su ranije nastali VW ID.4 i Škoda Enyaq no Audi se potrudio učiniti ga potpuno drugačijim da bi se što više distancirao od jeftinije 'ne-premium konkurencije' iz vlastite kuće. 

I zaista, ni na prvi, a ni na drugi pogled teško je uočiti neke sličnosti između Audija i spomenutih modela. Audi Q4 e-tron ima tipičan Audijev dizajn, iako neki futuristički detalji otkrivaju da se radi o električnom automobilu. Izgled je odličan, auto za kojim se na ulici okreću glave. Posebno impresivan je prednji dio s ogromnom maskom, ali i stražnji na kojem se ističe veliki e-tron natpis utisnut u odbojnik, da ne bi bilo zabune. 

U unutrašnjosti je razlika u odnosu na Škodu i VW-a još veća. Gdje su konkurenti prilično minimalistički gotovo bez klasičnih tipka i s minijaturnim instrumentima, Audi se drži svojeg prokušanog recepta s bogatim kokpitom. Ovo je tipični Audi sa svim dizajnerskim elementima koje ćete naći i u drugim sličnim modelima ovog proizvođača. Tu su veliki i bogati digitalni instrumenti na kojima se mogu prikazivati i satelitske navigacijske karte, klasične komande klime i obilje maštovitih dizajnerskih detalja. Tu je i središnji zaslon s odličnim MMI Pro infotainmentom koji nudi obilje funkcija i vrlo je logičan i jednostavan za korištenje.

Unutrašnjost izgleda raskošno i luksuzno, materijali su vrhunske kvalitete, završna obrada besprijekorna. Sjedala su izuzetno udobna, ali i odlično drže tijelo prilikom brže vožnje zavojima. Prostora ima u izobilju, kako na stražnjoj klupi tako i u prtljažniku u koji stane 520 litara. 

U pogledu pogona Q4 je identičan ranije spominjanim modelima iz VW-a i Škode. Električni motor ima 204 KS, a pogon je na stražnje kotače. Ubrzanje do 100 km/h je vrlo dobrih 8,5 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h zbog štednje baterije. Snage uvijek ima dovoljno, te realno, za ovaj model nije ni potreban snažniji pogon. 

Baterija ima vrlo velik kapacitet od 77 kWh što na kraju rezultira vrlo dobrim dosegom. Audi službeno navodi 520 km, a mi smo na testu uz umjerenu vožnju prosječno ostvarivali oko 450 kilometara u gradu i oko 380 u kombiniranoj vožnji. Na autocesti je doseg uz držanje ograničenja brzine iznosio oko 270 kilometara. Valja uzeti u obzir da su se temperature za vrijeme testa kretale između 0 i 10 stupnjeva što nije idealno az električne aute. Stoga je ostvareni doseg na testu odličan i dokaz da uz bolje uvijete Audi bez problema može ostvariti i deklariranih 520 kilometara. Pomogla je i toplinska pumpa koja dosta smanjuje potrošnju tijekom hladnijih dana. Ona je dio dodatne opreme i svakako bi je se trebalo odabrati prilikom kupnje. 

Punjenje baterije funkcionira odlično. Testni Audi dopušta maksimalnu snagu punjenja do 125 kW s time da i pri 80 posto kapaciteta baterije punjenje još uvijek ide prilično brzo. Maksimalna snaga punjenja izmjeničnom strujom je 7,4 kW. Na brzom punjaču od 50 kW bateriju ćete do 80 posto napuniti za omalo više od sat vremena, a na ultrabrzom punjaču od 125 KW i snažnijem za oko 40 minuta. 

Ovjes je zaista odličan. U zavojima pri bržoj vožnji gotovo se ne osjeća naginjanje, i Q4 e-tron zaista može poslužiti az uzbudljivu sportsku vožnju. Komforu ovjesa se nema što prigovoriti, naprotiv on je vrhunski čak i kad se vozite po lošim cestama. Posebne pohvale zaslužuje zvučna izolacija. 

Cijena, naravno, nije mala. Osnovni Q4 e-ton košta od 372.660 kuna, no ako ga opremite kao ovaj testni model cijena će jako narasti. Iznos od 597.020 kuna je zaista velik, no činjenica je da su svi električni auti još uvijek vrlo skupi. No tipičnim kupcima Audija ovaj auto neće biti nešto pretjerano skup i predstavlja odličnu alternativu za Q3 i Q5. Naravno, samo ako se ne voze previše autocestama i često odlaze na daleka putovanja. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2125 kg
dimenzije: 459 x 187 x 163 cm
snaga: 150 kW/204 KS
baterija: 77 kWh 
0-100 km/h: 8,5 s
najveća brzina: 160 km/h
doseg kombinirano: 520 km
potrošnja: 16,6 -20,9 kWh/100 km
cijena:  597.020 kn (testni model), 372.660 (osnovni Q4 35 e-tron)

Važnija oprema Audi Q4 40 e-tron

21” alunaplatci, LED Matrix svjetla, paketi S-line vanjski i unutrašnji, digitalni instrumenti 10,25", dodirni zaslon 10,1", navigacija s google satelitskim kartama, trozonska automatska klima, grijana električno namjestiva kožom presvučena sjedala, električno pokretan poklopac prtljažnika, ambijentalno osvjetljenje...

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 68
OpenAI-ov ChatGPT dostupan za telefonske razgovore i poruke
NOVA ZNAČAJKA

OpenAI-ov ChatGPT dostupan za telefonske razgovore i poruke

Matična tvrtka ChatGPT-a, OpenAI, predstavila je novu značajku WhatsAppa, omogućujući američkim korisnicima da razgovaraju s chatbotom
Tajna soba Dinamovih senatora: Treneri ne smiju unutra, Majera su 'izbacili', Livi ju je namještao
SOBIČAK 'TRI SA TRI'...

Tajna soba Dinamovih senatora: Treneri ne smiju unutra, Majera su 'izbacili', Livi ju je namještao

U senatorsku sobu je od trenera ušao tek Zoran Mamić, a prije utakmica u nju navrate i veterani HNL-a iz suparničkih momčadi. Danas u nju zalaze osmorica. I oni nisu Dinamov problem, sad i ne igraju, a bodova nema
Ako nećemo imati više od korice kruha, i nju ćemo podijeliti, samo da djeca ostanu zajedno
PUNA KUĆA

Ako nećemo imati više od korice kruha, i nju ćemo podijeliti, samo da djeca ostanu zajedno

Ivana i Mario posvojili su petero djece, a sve kako bi biološka braća mogla ostati i odrasti zajedno, jer kako kažu: 'Nije humano razdvajati djecu koja su već prošla toliko toga u svojemu malom životu'