Američki institut za cestovnu sigurnost IIHS testirao je 12 SUV-ova posebnom metodom “small overlap”. Na iznenađenje, čak 10 automobila je dobilo loše ocjene
Američki crash test: Forester i Outlander jedini su zadovoljili
BMW X1, Buick Encore, Ford Escape, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Jeep Patriot, Kia Sportage, Mazda CX-5, Toyota RAV4 i Volkswagen Tiguan su na američkom “small overlap” crash testu dobili ocjene “granično” ili “loše”. Dobre ocjene su zaslužili samo novi Subaru Forester i Mitsubishi Outlander Sport. Jedan od automobila koji su loše završili je američki model Nissan Rogue, čiji je okvir vrata pomaknut duboko u putnički prostor tako da je gotovo dodirivao vozačevo sjedalo. Kod Jeepa Patriota se stup upravljača pomaknuo za 20 centimetara tako da je vozač promašio zračni jastuk i udario glavom u armaturu.
Rezultati ovakvih testova pokazuju da automobili ipak nisu tako sigurni kako se doima na EuroNCAP testovima i da ima prostora za napredak. Među modelima koji su testirani ima automobila koji se prodaju isključivo na tržištu SAD-a, no većina se nudi i u Europi. Sigurnosna oprema tih automobila može biti drugačija nego u Europi, ali je osnovna sigurnosna konstrukcija identična.
Kako se provodi i zašto je važan IIHS-ov “Small overlap” crash test
U ovakvom testu automobil u prepreku udara sa samo 25% širine prednjeg dijela brzinom od 64 km/h. Na taj se način energija udarca neravnomjernije raspoređuje nego na Euro NCAP frontalnom testu, a klasične deformacijske zone su od manje koristi. U unutrašnjosti dolazi do većih pomaka i deformacija te je tako i opasnost od ozljeda veća. Prema istraživanjima, ovakva vrsta sudara uzrokuje 25% teških ozljeda i smrtnih slučaja vozača.