Na privatnim studijima najveći dio nastave temelji se ne na teoriji nego na praktičnom dijelu u kojem studenti već na najranijim godinama upoznaju svoj budući posao
Studenti trebaju više prakse i pun životopis do kraja studija
U vrijeme kada maturanti odlučuju o odabiru budućeg fakulteta, jedna od odluka koju trebaju donijeti je i ona žele li studirati na privatnom ili javnom fakultetu, odnosno učilištu. Kao glavnu prednost privatnih fakulteta i učilišta studenti navode dobru komunikaciju s profesorima te usvajanje praktičnog znanja.
1) Manje studenata - bolja interakcija
Na ovom tipu studija predavanja i seminarska nastava odvijaju se u manjim grupama te da profesori mogu posvetiti više vremena svakom pojedinačnom studentu. I sami vjerojatno znate koliko je lakše pratiti nastavu te nešto naučiti ako vas u jednoj dvorani ne sjedi 150, nego 30-ak. U manjim grupama lakše je dobiti odgovor na svako pitanje što znači da je interakcija između profesora i studenata znatno bolja, a taj odnos je ključan za što bolji uspjeh na fakultetu. Profesori često ostaju i nakon nastave kako bi svaki student dobio sve informacije ili kako bi se razjasnile nejasnoće.
2) Manje ponavljača
Logično je da je na privatnim fakultetima znatno manji postotak studenata koji ponavljaju godinu jer svaki dekan od svojih profesora traži da studentima koji imaju problema pri svladavanju gradiva pomognu koliko god mogu. Za takve studente se izdvaja više vremena ne bi li im se olakšalo učenje i riješio problem u kojemu se nalaze.
S razlogom se kaže 'Koliko novca, toliko muzike'. Ne isključujemo činjenicu da i na mnogim javnim fakultetima profesori i asistenti pomažu svojim studentima, no ipak je ta situacija mnogo češća i jednostavnije se provodi na privatnim učilištima ili visokim školama. Prema nekim istraživanjima čak 40 posto ispitanika smatra kako je privatno obrazovanje i bolje obrazovanje.
3) Praksa, praksa, praksa
Uz više vremena koje je na raspolaganju profesorima zbog manjih grupa s kojima rade, lakše je organizirati i praktični dio. A uspjesi studenata pojedinih studija dovoljno govore koliko ta praksa znači njima.
Student četvrte godine RIT Croatia u Dubrovniku, smjera Informacijske tehnologije, Andrej Šarić (22) pravi je primjer. S dvojicom prijatelja razvio je aplikaciju Libertas App koja pokazuje raspored javnog prijevoza u Dubrovniku. Ideja im je da svojim znanjem što više olakšaju život u gradu, a gostima koji dolaze iz cijelog svijeta serviraju Dubrovnik na dlanu. Iako je Andrej još na fakultetu, s kolegama u rodnom Dubrovniku vodi i Start up koji već sada uspješno posluje. Osmislili su i mobilnu aplikaciiju za pametni parking te turističku interaktivnu kartu kroz grad.
- Kroz cijeli studij većina nastave usmjerena je na praktičan dio, a ne isključivo teorijski. I to je bio najbolji temelj koji smo mogli dobiti. Imao sam priliku raditi na projektima u dvije IT firme, u Zagrebu i Dubrovniku. Studente često angažiraju prvotno na manjim projektima, ali čim mentori prepoznaju njihov potencijal otvaraju im se prilike za veće projekte ili poslovnu suradnju nakon završetka studija – objašnjava Andrej. Iako su mentori odmah prepoznali njegov talent i ponudili mu daljnju suradnju, on se ipak odlučio za vlastiti biznis. Nada se da će u bližoj budućnosti on zapošljavati mlade genijalce.