Efikasnost je ključna za uspješan biznis. Nasreću, postoje jednostavni trikovi koji pomažu u organizaciji i pospješuju učinkovitost kako na poslovnom tako i na privatnom planu. Primjenjujte ih svakodnevno i vrlo ćete brzo vidjeti rezultate
Pucate po šavovima? S ovim trikovima bit ćete efikasniji
Jeste li danas u gužvi? Jeste. A sutra? I sutra. U tom slučaju, ovo je članak za vas. Nesmiljeni tempo svakodnevice s mnogobrojnim obavezama koje počinju od jutra i završavaju tek kasno uvečer glavna je odlika suvremenog načina života. Balans između privatnog i poslovnog sve je teže uloviti, a slobodno vrijeme svodi vam se na brzinsko pijenje kave iz automata dok ste između dva zadatka.
Dobar primjer su ljudi koji su svoj životni poziv pronašli u nekom obliku poduzetništva ili obrtništva i koji vrlo dobro znaju koliko je za učinkovitost poslovanja važna dobra organizacija. Kad ste mali poduzetnik ili obrtnik, često se nađete u situaciji da u jednom danu, ponekad i u jednom satu, morate biti i direktor, i tajnik, i prodavač, i operativac zadužen za isporuku konačnog proizvoda ili usluge. I to sve u jednoj osobi. To nije nimalo lagan zadatak, pa je dobra organizacija ključna ne samo za učinkovitost i produktivnost vaše svakodnevice.
1. Planirajte svoje vrijeme
Dobro planiranje osnovni je preduvjet za sistematizaciju i poboljšanje učinkovitosti. Možda zvuči banalno, ali ako dnevnim obavezama i zadacima pristupate stihijski, prije ili kasnije doći će do toga da zaboravite važan sastanak ili ne uspijete obaviti dogovoreni posao jer za njega niste isplanirali dovoljno vremena.
Zamka u koju mnogo ljudi upadne je dogovaranje svih poslova koji im se u tom trenutku nude, često ne razmišljajući o preklapanjima, odnosno o tome hoće li sve to stići isporučiti u zadanom roku. Kada dođe do takvih preklapanja, vrlo vjerojatno ćete kasniti s isporukom ili kvaliteta isporučene robe ili usluge neće zadovoljavati željenu razinu. Iako se svakome može dogoditi, ne želite da vam to postane modus operandi i da vas po tome vaši klijenti pamte. Pametno planiranje služi upravo tome da se takve situacije izbjegnu te da sve što trebate napravite kako treba i u dogovorenom roku.
2. Rasporedite zadatke
Za učinkovito poslovanje vrlo je važno surađivati s ljudima koji su pouzdani i na koje se možemo osloniti. Bez obzira na to je li riječ o suradnicima, zaposlenicima ili dobavljačima, u poslu vam trebaju ljudi koji će savjesno obaviti zadaće i obaveze koje su preuzeli. Ne možete sve sami, no ako vam se velik dio radnog dana svodi na provjeravanje teče li sve kako je dogovoreno i je li sve napravljeno kako treba, to je jasan znak da nešto treba mijenjati.
Porazgovarajte sa suradnicima o međusobnim očekivanjima i ciljevima. Zdrava komunikacija na poslu, pouzdanost i povjerenje vrlo su važni za funkcioniranje svih odnosa, pa tako i poslovnih, i to nikad ne bismo trebali smetnuti s uma.
3. Koristite prave alate poput RaiConnecta
Za postizanje maksimalne učinkovitosti važno je i da na raspolaganju imamo prave alate. Drugim riječima, to znači da iz poslovanja trebamo eliminirati sve one koji nam se nisu pokazali dovoljno korisnima, primjenjivima ili praktičnima, ali da zato u svakom trenutku na raspolaganju moramo imati uređaje, softvere i aplikacija potrebne za jednostavno i brzo obavljanje zadataka. U tom kontekstu možemo uzeti i primjer banaka jer bez njih je danas nemoguće funkcionirati, kako u poslovnom, tako i u privatnom životu. Postoje banke koje prate nove trendove u tehnologiji, prate potrebe i želje svojih klijenata i sva ta nova saznanja nastoje primijeniti u svojem redovnom poslovanju.
Jedna od takvih banaka je RBA koja je baš za ljude s pretrpanim rasporedom osmislila RaiConnect. Ova aplikacija vam omogućava da sve aktivnosti, zbog kojih ste inače morali posjećivati osobnog bankara, obavite brže i jednostavnije online. Drugim riječima, sve tekuće poduzetničke izazove koji vas muče, a vezani su za poslovanje s bankom možete odraditi putem aplikacije, a na raspolaganju su vam moderni alati poput video sastanka s osobnim bankarom, chata i audio poziva. Posebnost ove aplikacije je i to što vas rješava papirologije bez da sjedate u auto i gubiti vrijeme na prometne gužve - sve dokumente možete na potpuno siguran i jednostavan način razmijeniti s bankom kad vama to najbolje odgovara. RaiConnect osmišljen je za obrtnike i male poduzetnike, korisnike FlexiBIZ BONUS paketa te građane koji koriste Premium paket, a sve informacije možete pronaći na internetskoj stranici RaiConnect.
4. Sve što možete, automatizirajte
Iako nam već i pomisao na mnoštvo različitih softvera i aplikacija koje svakodnevno koristimo može zadati glavobolje, oni su naša digitalna stvarnost bez koje ne možemo. I kad je tome već tako, pokušajte ih iskoristiti da obave za vas sve što mogu.
Koristite kalendare i podsjetnike na svojim pametnim uređajima, pripremite predloške za poslovne mailove koje uz manje korekcije možete koristiti u poslovnoj korespondenciji. Ako vaš posao uključuje komunikaciju na društvenim mrežama, u za to previđenim alatima unaprijed pripremite raspored sa zakazanim postovima.
5. Inovirajte i mijenjajte
Uvijek razmišljajte o tome što možete drugačije, pametnije i bolje. U vrijeme u kojem se sve okolnosti poslovanja i življenja mijenjaju velikom brzinom, stalne edukacije i inovacije u svim procesima poslovanja nužnost su za bolju učinkovitost i uspješnost. Na poboljšanje učinkovitosti poslovanja ne treba gledati kao na još jedan od zadataka koje treba obaviti. Rad na učinkovitosti je konstanta koja podrazumijeva da ćete sve nove informacije, tehnologije, ideje koristiti kao poticaj za pronalaženje kreativnih rješenja koja će vam omogućiti da postignete što bolje rezultate u što manje vremena.