Požari se događaju nekom drugom... dok se ne dogode nama. Ovo je užasavajuća, ali ujedno i najvažnija ljetna rečenica koje bismo trebali biti svjesni. Baš kao i najvažnijih ljetnih brojeva, a to su 193 i 112
Kampanja za kojom se dimilo
U najkritičnijem smo razdoblju godine. Naime, u srpnju, kolovozu i rujnu događa se 50% od ukupnog godišnjeg broja požara. Što to znači za nas? Jednostavno: otvorimo oči, bacimo pogled, omirišimo zrak. Uočimo li nešto sumnjivo poput dima ili mirisa paljevine, nazovimo najvažniji broj, 193 ili 112. Nemojmo misliti da je netko drugi to već učinio ili da će učiniti umjesto nas. Pravodobna reakcija i intervencija mogu spasiti živote i tisuće hektara dragocjenih šumskih resursa o kojima ovisi održivost prirodne ravnoteže.
Kada i zašto nastaju požari?
Prvo kritično razdoblje je početak godine kada, najčešće uzrokovani nepažnjom prilikom poljodjelskih radova, nastaje oko 30% od ukupnog godišnjeg broja požara. U tri ljetna mjeseca dogodi se 50% požara. Zanimljivo je da se za čak 60 – 70 % požara uzrok ne može utvrditi. Od poznatih, utvrđenih uzroka, samo je 10% požara nastalo prirodnim putem (udarom groma), dok je preostalih 90% požara posljedica slučajnog ili namjernog djelovanja čovjeka. Tako imamo požare uslijed nesretnog slučaja: eksplozija, promet; požare uslijed nepažnje i nemara: poljoprivredni radovi, radovi u šumi, nepažnja prolaznika ili izletnika, dječja igra, neuređeni deponiji smeća, neugašen opušak, staklo; i na kraju namjerno podmetanje, što uključuje piromaniju, pa čak i osvećivanje, manipulacije građevinskim zemljištem i političke diverzije.
Znanstvenici su utvrdili da su vlažnost zraka i vjetar dva faktora koji su odgovorni za više od 90% ponašanja požara. Zato se sustavno radi na mjerenju tih parametara na lokalnoj razini kako bi se što bolje upravljalo gašenjem požara i kreirali modeli mogućeg širenja požara. Upamtite: zaštita od požara mora biti briga čitavog društva, a reakcija svakog pojedinca može biti presudna.
Dimna kampanja podiže svijest o važnosti zaštite od požara
Hrvatske šume u suradnji s Hrvatskom vatrogasnom zajednicom i GO2Digitalom, a pod kreativnim vodstvom reklamne agencije Imago Ogilvy, podsjetile su na važnost prevencije požara novom protupožarnom kampanjom. GO2Digital bavio se realizacijom ove kampanje i odlučili su na najrealniji mogući način na dvije frekventne lokacije u Zagrebu približiti prolaznicima ovo, pomalo šokantno iskustvo.
Po prvi puta su osim vizualnog podražaja koristili i umjetni dim kako bi zaokupili pažnju i pojačali dojam prolaznika. Na Cvjetnom trgu dodatno je korišten i miris spaljenog drva koji još mjesecima ostaje na opožarenim područjima kao posljedica požara. Sigurnost prije svega: cijela „akcija“ provedena je korištenjem umjetnog dima, u kontroliranim uvjetima i uz tehničku podršku vatrogasaca Grada Zagreba.
Tom prilikom, gospodin Siniša Jembrih, zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe Grada Zagreba naglasio je: „Usprkos tisućama požara godišnje, percepcija je javnosti da se požari događaju nekom drugom. Upravo zato s veseljem smo sudjelovali u ovoj inovativnoj i atraktivnoj kampanji senzibilizacije javnosti.“
Ljubitelji piva, znate li da možete osvojiti Renault Captur? Imamo sve detalje nagradne igre
Kako murali na trafostanicama pridonose blagdanskoj atmosferi u Zagrebu?
Htio je biti modni dizajner pa umjesto toga postao keramičar i klesar