Razvoj funkcionalnog pića u održivoj ambalaži JamINNO+, razvojno je istraživački projekt Jamnice sufinanciran sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020.
Jamnica razvija inovativno funkcionalno piće u održivoj ambalaži
Svrha i cilj projekta su provedba istraživanja, razvoja i inovacije funkcionalnog niskoenergetskog pića s bioaktivnim komponentama, u održivoj ambalaži. Ukupna vrijednost projekta je 5.675.670,92 EUR od čega je EU udio u financiranju projekta 3.399.754,39 EUR dok je preostali dio investicije stigao od strane Jamnice.
U projektu Jamnica surađuje s renomiranim znanstvenim institucijama: Farmaceutsko-biokemijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu, Institutom za medicinska istraživanja i medicinu rada te Institutom Ruđer Bošković. Svi oni aktivno sudjeluju u provedbi osmišljenih i zajednički planiranih aktivnosti te sinergijom znanstvenih, stručnih, materijalnih i financijskih resursa jamče uspješnu realizaciju projektnih aktivnosti, kao i održivost rezultata nakon završetka projekta.
“Sretni smo i ponosni što naš multidisplicirani tim kolega unutar Jamnice intenzivno radi na razvoju inovativnog niskoenergetskog pića. Ovim potezom još jednom želimo potvrditi status inovatora i tržišnog lidera koji postavlja trendove na tržištu pri tom vodeći brigu o održivosti proizvodnje i poslovanja te zaštiti okoliša. Kako bismo u tome bili još uspješniji, napredniji i inovativniji, opremili smo naš razvojno istraživački laboratorij koji je sada moderan i zadovoljava sve zahtjeve za razvojem naših inovativnih proizvoda'', izjavila je Sandy Lovković, direktorica razvoja i istraživanja u Jamnici.
U sklopu spomenutog projekta, Jamnica potrošačima želi ponuditi osvježavajući niskoenergetski bezalkoholni napitak s pažljivo odabranim prirodnim sastojcima, među kojima su prirodan izvor vitamina C te drugi biljni ekstrakti bogati bioaktivnim sastojcima među kojima se ističu polifenoli. Za razvoj okusa tog novog, funkcionalnog pića zadužene su Ana Fabijanić, rukovoditeljica razvoja proizvoda u Jamnici te Josipa Jusup, tehnologinja za razvoj proizvoda.
„Današnji potrošači sve se više informiraju, educiraju i brinu o zdravoj prehrani te zapravo tako diktiraju razvoj novih proizvoda. Danas je imperativ imati originalan proizvod koji ima povoljan učinak na zdravlje te je usmjeren na zadovoljavanje specifičnih potreba potrošača koje se stalno mijenjaju. Izazovno je bilo odrediti pravi koncept proizvoda te pronaći odgovarajuće funkcionalne komponente koje zadovoljavaju visoke standarde Jamničinih proizvoda“, rekla je Ana Fabijanić.
Što obuhvaća i koliko je složen proces izrade novog proizvoda, dodatno je objasnila Josipa Jusup koja je zadužena za recepturu novog proizvoda: „Razvijamo moderan, inovativan i ekološki prihvatljiviji proizvod koji može zadovoljiti zahtjeve modernog i osviještenog potrošača. Baš zato jedan od izazova bio je pronaći prihvatljiv i prirodan način zaslađivanja proizvoda, bez umjetnih zaslađivača. Drugi izazov bilo je praćenje stabilnosti komponenata i samog proizvoda, kao i organoleptičko ispitivanje, jer moramo osigurati da sve bude savršeno i vrhunske kvalitete.“
Pri razvoju ovog inovativnog proizvoda u prvi plan stavljena je i ekološki prihvatljiva ambalaža s neodvojivim čepom. Taj će čep, koji ostaje spojen s bocom, olakšati recikliranje cijelog pakiranja i pomoći da čep ne završi u okolišu.
Uz to, u suradnji s dizajnerima i dobavljačima kalupa, Jamničini su stručnjaci razvili i novi oblik boca koji omogućuje smanjenje težine PET boca. Naime, lakše boce bilo je potrebno razviti za gazirani i negazirani segment pića. To zahtjeva detaljnije provjere parametara i analizu debljine stjenke prilikom puhanja boca. Jamnica će tako udio izvornog PET materijala u bocama zamijeniti recikliranim materijalom i time u novoj ambalaži objediniti njihov odgovor na zahtjeve kružnog gospodarstva.
„Razvoj ekološki prihvatljivije ambalaže za nas, kao proizvođača pića, jedan je od glavnih fokusa, ali i moguća komparativna prednost. Najveći izazov bilo nam je kako smanjiti količinu plastike, a pri tom zadržati vrhunsku kvalitetu proizvoda u traženom roku trajanja. Također, uvođenje boca napravljenih od recikliranog materijala može biti zahtjevnije za postizanje željenih karakteristika boce, naročito kod gaziranog asortimana. Unatoč svim izazovima ili baš zbog njih, ovaj projekt mi je donio vrijedna iskustva jer ga radimo u suradnji s partnerima koji imaju vrlo napredne metode analize i mjerenja“, rekao je Marijan Sudić, rukovoditelj razvoja ambalaže.
Ovim projektom Jamnica želi dodatno učvrstiti svoj status renomiranog proizvođača, inovatora i pokretača trendova koji kontinuirano ulaže u razvoj novih kategorija proizvoda, proširenje asortimana, poboljšanje kvalitete pića i jačanje lojalnosti osviještenih potrošača ulaganjem u inovacije pića i pripadajuće ambalaže.
Hrvatska dobila predstavnika u globalnom finalu natjecanja točenja i serviranja piva
1 sjajna ideja, 8 gradova i 50.000 ljudi koji danas malo bolje stoje!
Učinite digitalno upravljanje mirovinom mogućim