Obavijesti

Promo sadržaj

Evo što sve ljudima treba da bi bili sretni na poslu i zašto daju otkaze čak i top poslodavcima

Evo što sve ljudima treba da bi bili sretni na poslu i zašto daju otkaze čak i top poslodavcima
2

Videoserijal "A1 Leadership Talks", u kojem prvi put u Hrvatskoj lideri biznisa i stručnjaci otkrivaju nova pravila posla, do sada je pogledalo više od 250.000 ljudi

Čak 55 posto izvršnih direktora za ljudske resurse iz 500 najvećih javno izlistanih kompanija na svijetu iskustvo zaposlenika donedavno je isticalo kao jedan od glavnih prioriteta u kompanijama (The State of Employee Experience 2019, TI people). A onda je stigla koronakriza i dok su neke od kompanija učinile sve da svojim zaposlenicima olakšaju posao i život od kuće, dio njih zaposlenike je ostavio bez ikakve potpore u uvjetima totalnog stresa.

Što danas u situaciji krize, kad se mnoge kompanije i njihovi zaposlenici bore za prihode i opstanak, uopće znači ravnoteža između poslovnog i privatnog života? Jesu li teme kako biti sretan i zadovoljan na poslu trenutno uopće u fokusu zaposlenih i poslodavaca? Koje benefite nude, kako privlače i zadržavaju talente? Upravo to otkrili su vodeći ljudi iz nekih od najuspješnijih i najbrže rastućih tvrtki u Hrvatskoj u trećem nastavku videoserijala "A1 Leadership Talks", u kojem prvi put u Hrvatskoj lideri biznisa i stručnjaci otkrivaju nova pravila posla. Ekskluzivni videoserijal o budućnosti posla do sada je pogledalo više od 250.000 ljudi u Hrvatskoj.

POGLEDAJTE VIDEO

"Razmišljam o tome što se će dogoditi jer se koronavirus i dalje širi, postaje sve gore svuda u svijetu. Ekonomije će biti sve pogođenije, nezaposlenost će tek postati veliki problem. Nisam primijetio da su ljudi bili posebno suočeni s burnoutom u ovo vrijeme korone, ali zamijetio sam kolektivni strah i osjećaj da su stvari izvan kontrole. Mi smo nastojali razumjeti situaciju i govorili smo ljudima da je u redu biti ranjiv. Stalno komuniciramo o svim izazovima i nastojimo omogućiti ljudima da imaju prostora", otkriva Antonio Šeparović, suosnivač i CEO Oradiana.

PREKO NOĆI PRESELILI ONLINE

Tvrtka koja je počela kao fin-tech startup ove se godine našla na visokom 112. mjestu među 1000 najbrže rastućih tvrtki u Europi koje je proglasio Financial Times. Oradian se našao na toj prestižnoj listi zahvaljujući rastu od čak 1167 posto u samo tri godine te danas zapošljava 80 ljudi u uredima u Hrvatskoj, na Filipinima i u Nigeriji. Antonio Šeparović otkriva da trenutno rade za klijente koji u globalnoj financijskoj industriji imaju više od 4 milijuna korisnika. Samo tijekom posljednjeg vikenda u lipnju, u uvjetima potpunog lockdowna, online su instalirali sustave u 47 bankovnih poslovnica na Filipinima.

"Bio je velik pritisak na ljude u mnogim sektorima, čak i u našim tvrtkama, koje su potpuno digitalizirane, nije bilo lako preko noći sve preseliti online", ističe Nikola Kapraljević, suosnivač tvrtke Infinum koju je Deloitte u proteklih osam godina čak pet puta proglasio jednom od najbrže rastućih tehnoloških tvrtki Europe, Bliskog istoka i Afrike, a prošle je godine dobio i nagradu za najboljeg poslodavca u Hrvatskoj među srednjim tvrtkama. Infinum je također među 5 najbrže rastućih hrvatskih tvrtki na listi FT-a. S više od 250 zaposlenih u 12 zemalja, u Infinumu ističu da im je zadovoljstvo zaposlenika, ali i zajednica u kojima posluju prioritet. Osim već afirmirane Akademije za studente, Infinum upravo provodi prvi natječaj za udruge unutar projekta Foundation, kroz koji planiraju donirati 1 posto svojeg profita u dobrotvorne svrhe.

FLEKSIBILNOST PREMA LJUDIMA KLJUČNA

"Kod nas u A1 individualna je produktivnost bila dobra, ali ona kolektivna, koja proizlazi iz interakcije, odjednom je potpuno promijenjena. Mogući burnout je stvaran problem jer su granice između posla i kuće u jednom trenutku nestale i komunikacija je bila ključna. Koronakriza je kod nas bila dodatni katalizator fleksibilnosti radnog vremena i posebnih benefita, ali mi i inače puno polažemo na brigu o zaposlenicima. Roditeljima, primjerice, omogućavamo da prva tri mjeseca nakon rodiljnog dopusta rade skraćeno uz isplatu pune plaće i u kampusu imamo vrtić. Također im za svako novorođeno dijete pomažemo sa 10.000 kuna bespovratnih sredstava", ističe Goran Manestar, član Uprave i glavni direktor za financije A1.

Lideri biznisa otkrili su i kako se brinu za najtalentiranije zaposlenike u svojim kompanijama. Goran Manestar iz A1 kaže da imaju individualni pristup takvim zaposlenicima jer je cilj zadržati ih u kompaniji. "Mi smo velika kompanija, koja pruža određenu stabilnost i sigurnost, a istovremeno smo u progresivnoj industriji s puno inovacija i izazova, tako da je to dobar balans za talente koji žele izazove", dodaje Manestar.

"Ako želite zadržati talentirane individualce, tvrtka mora rasti i otvarati prostor za njih kako bi preuzimali veću odgovornost jer im inače neće biti dovoljno izazova. To je naša strategija i mislim da je to primarno posao leadershipa", ističe Nikola Kapravljević iz Infinuma.

POGLEDAJTE VIDEO

"Važno je da i sami zaposlenici sudjeluju u svojim razvojnim ciljevima, da imaju priliku reći što ih zanima i gdje se žele razvijati, čak i ako to u ovom trenutku nije usluga tvrtke. Upravo smjer u kojem žele ići najtalentiraniji zaposlenici može biti nova usluga ili proizvod kompanije", pojašnjava Ana Frlan Bajer, senior HR konzultantica u tvrtki Selectio.

Antonio Šeparović zaključuje kako se treba pomiriti s tim da nitko u kompaniji ne ostaje zauvijek. "Dobro je da ljudi odlaze. Talentirani moraju napredovati, ići u druge kompanije te odlaziti u inozemstvo kako bi se mogli vratiti i donijeti nešto novo", ističe.

 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
ZABA pokrenula program preporuke: Nagrađuje postojeće klijente s 20, nove s do 70 eura!
PROMO

ZABA pokrenula program preporuke: Nagrađuje postojeće klijente s 20, nove s do 70 eura!

Zagrebačka banka pokrenula je program Zajedno do nagrada, unutar kojeg nagrađuje vjernost postojećih klijenata, kao i povjerenje novih klijenata
Istraživanje HGK otkriva koja su nam omiljena mjesta za kupnju i koliko smo lojalni kupci
PROMO

Istraživanje HGK otkriva koja su nam omiljena mjesta za kupnju i koliko smo lojalni kupci

Kao podloga za određivanje novih trendova provedena su dva istraživanja: istraživanje o kupovnim navikama u Hrvatskoj po kategorijama proizvoda te istraživanje o potrošačkim navikama generacije Z.
Iskoristite priliku i unaprijedite svoje poslovanje uz AI!
PROMO

Iskoristite priliku i unaprijedite svoje poslovanje uz AI!

Prilika za sve čitatelje 24sata! Pridružite se prestižnom programu AI Adopter in Business Diploma na SSBM Geneva i usvojite ključne vještine za implementaciju AI-ja u poslovanje